Contenido principal
La qualitat en els servicis
La Seguretat Social està desenvolupant en els últims anys una política de gestió de la qualitat i desplegant accions concretes, com les Cartes de Servici en els que les entitats desenvolupen tant els compromisos de qualitat que assumeixen respecte de la prestació dels seus servicis com els indicadors per a l'avaluació de la qualitat i el seu seguiment.
Així mateix, es promou la qualitat del servici que es presta i la millora contínua en totes les àrees d'actuació. Això s'afronta mitjançant la implantació de polítiques de qualitat i l'aplicació, desenvolupament i desplegament del model europeu de gestió de la qualitat (EFQM) a través de la realització d'autoavaluacions en cada una de les Entitats, en correspondència amb el model EVAM, així com la implementació de normes ISO amb l'objectiu de posar en marxa accions de millora que resulten dels processos esmentats.
Tot plegat implica desenvolupar una estratègia d'adaptació i anticipació als canvis i demandes socials mitjançant la innovació tecnològica i la millora del servici; amb el foment de la participació i col·laboració amb altres organismes públics i privats així com implantar servicis basats en procediments senzills i fàcilment comprensibles.