Contenido principal
La qualitat en els serveis
La Seguretat Social està desenvolupant en els últims anys una política de gestió de la qualitat i desplega accions concretes, com les Cartes de Servei en què les entitats desenvolupen tant els compromisos de qualitat que assumeixen pel que fa a la prestació dels seus serveis com els indicadors per a l'avaluació de la qualitat i el seu seguiment.
Així mateix, es promou la qualitat del servei que es presta i la millora contínua en totes les àrees d'actuació. Això s'afronta mitjançant la implantació de polítiques de qualitat i l'aplicació, desenvolupament i desplegament del model europeu de gestió de la qualitat (EFQM) a través de la realització d'autoavaluacions en cada una de les entitats, d'acord amb el model EVAM, i també la implementació de normes ISO, amb l'objectiu de la posada en marxa d'accions de millora que resulten d'aquests processos.
Tot això implica desenvolupar una estratègia d'adaptació i anticipació als canvis i demandes socials mitjançant la innovació tecnològica i la millora del servei, juntament amb el foment de la participació i col·laboració amb altres organismes públics i privats, i també implantar serveis basats en procediments senzills i fàcilment comprensibles.