Servicis específics de l'Institut Nacional de la Seguretat Social
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de pensions: Jubilació, Incapacitat Permanent, Viudetat, Orfandat i favor de familiars.
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de pensions en aplicació de normativa internacional.
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de subsidis: Incapacitat Temporal per malaltia comuna o professional, accident no laboral, accident de treball, maternitat, inclòs el subsidi especial per part o adopcions múltiples, paternitat, risc durant l'embaràs i durant la lactància natural, prestacions familiars per fill menor acollit a càrrec, auxili per defunció.
- Tramitació d'indemnitzacions: Lesions permanents no invalidants per accident de treball i malaltia professional. Incapacitat permanent parcial. Defunció per accident de treball i malaltia professional.
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de l'Assegurança Escolar:
- Gestió, tramitació i ordenació del pagament de les prestacions derivades de la Síndrome tòxica.
- Recepció de parts de baixa i alta quan els treballadors es troben en situació d'IT i la cobertura del risc correspon a l'INSS.
- Valoracions mèdiques per decidir la pròrroga d'Incapacitat Temporal, les determinacions de contingència, el risc durant l'embaràs...
- Tràmit dels recàrrecs per falta de mesures de seguretat i higiene en el treball.
- Resolució de reclamacions sobre pensions i subsidis.
- Tràmit d'expedients informatius previs a la jubilació.
- Expedició de targetes sanitàries europees.
- Recepció i comprovació de les peticions, modificacions i incidències que afecten els pensionistes i perceptors de subsidis.
- Emissió de certificats de pensions i subsidis.
- Emissió i revocació de certificats digitals
- Informació general sobre les prestacions de la Seguretat Social i els seus tràmits.
- Gestió de les peticions, modificacions i incidències de tot tipus que afecten els pensionistes.
- Gestió de peticions, modificacions i incidències que afecten els perceptors de prestacions.
- Gestió i emissió de formularis de dret per desplaçar-se als països amb els quals Espanya té subscrit un conveni bilateral en matèria d'assistència sanitària.
- Recepció i tràmit de queixes i suggeriments.
- Tramitació automatitzada de les pensions segons la revaloració anual de conformitat amb l'IPC previst.
- Enviament domiciliari de les notificacions de la revaloració de pensions, l'extinció o modificació de l'import d'assignacions per fill menor acollit a càrrec.
- Expedició de les certificacions de les retencions efectuades a compte de l'impost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF).
- Facturació Internacional de la despesa sanitària originada pels assegurats d'altres Estats en estada temporal a Espanya.
- Participació i negociació en els Convenis Bilaterals que en matèria de Seguretat Social subscriu Espanya.