Serveis específics de l'Institut Nacional de la Seguretat Social
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de pensions: Jubilació, incapacitat permanent, viduïtat, orfandat i en favor de familiars.
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de pensions en aplicació de la normativa internacional.
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de subsidis: Incapacitat temporal per malaltia comuna o professional, accident no laboral, maternitat, incloent-hi el subsidi especial per part o adopcions múltiples, paternitat, risc durant l'embaràs i durant la lactància natural, prestacions familiars per fill menor acollit a càrrec, auxili per defunció.
- Tramitació d'indemnitzacions: Lesions permanents no invalidants per accident de treball i malaltia professional. Incapacitat permanent parcial. Mort per accident de treball o malaltia professional.
- Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de l'assegurança escolar:
- Gestió, tràmit i ordenació del pagament de les prestacions derivades de la síndrome tòxica.
- Recepció de comunicats de baixa i alta quan els treballadors es troben en situació d'IT i la cobertura del risc correspon a l'INSS.
- Valoracions mèdiques per decidir la pròrroga d'incapacitat temporal, les determinacions de contingència, el risc durant l'embaràs...
- Tràmit dels recàrrecs per manca de mesures de seguretat i higiene en el treball.
- Resolució de reclamacions en matèria de pensions i subsidis.
- Tràmit d'expedients informatius previs a la jubilació.
- Expedició de targetes sanitàries europees.
- Recepció i comprovació de les peticions, modificacions i incidències que afecten els pensionistes i perceptors de subsidis.
- Emissió de certificats de pensions i subsidis.
- Emissió i revocació de certificats digitals
- Informació general sobre les prestacions de la Seguretat Social i els seus tràmits.
- Gestió de peticions, modificacions i incidències de tota mena que afectin els pensionistes.
- Gestió de peticions, modificacions i incidències que afectin els perceptors de prestacions.
- Gestió i emissió de formularis de dret per desplaçar-se als països amb què Espanya tingui subscrit un conveni bilateral en matèrica d'assistència sanitària.
- Recepció i tràmit de queixes i suggeriments.
- Tramitació automatitzada de les pensions d'acord amb la revaloració anual d'acord amb l'IPC previst.
- Enviament domiciliari de les notificacions de la revaloració de pensions, l'extinció o modificació de l'import d'assignacions per fill menor acollit a càrrec.
- Expedició de les certificacions de les retencions efectuades a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF).
- Facturació internacional de la despesa sanitària originada pels assegurats d'altres Estats en estada temporal a Espanya.
- Participació i negociació en els convenis bilaterals que en matèria de Seguretat Social subscriu Espanya.