Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Contenido principal

La participació dels ciutadans en la millora dels servicis

Els ciutadans poden col·laborar en la millora dels servicis que ofereix l'Administració de la Seguretat Social a través de:

  • Les enquestes i qüestionaris que es realitzen de forma periòdica.
  • Les bústies de suggeriments i consultes.
  • Les queixes i suggeriments.

Com a concreció dels principis de transparència i participació i per conèixer l'opinió dels ciutadans sobre l'atenció rebuda, s'han implantat qüestionaris d'avaluació que estan situats en l'atenció presencial en la zona d'atenció al públic en lloc visible i accessible o s'envien al domicili del ciutadà. Els comentaris dels ciutadans suposen una font de coneixement de la seua opinió respecte de l'atenció que els presta la Seguretat Social a fi d'aconseguir que els servicis s'oferisquen de forma genèrica segons els compromisos de qualitat fixats en les Cartes de Servicis.

Mitjançant la presentació d'opinions i suggeriments que es poden dipositar en les bústies que hi ha en la seu de la Direcció Provincial i en cada una de les Oficines d'atenció presencial o bé, sol·licituds d'informació general que es realitzen en l'entrada "Consultes / Bústia de consultes" de la pàgina www.seg-social.es, encara que les respostes facilitades a través de la bústia, tindran caràcter merament informatiu i no tindran efectes vinculants per a l'Administració. Per raons de confidencialitat, no es facilitaran dades personals des d'esta bústia.

El sistema de queixes i suggeriments s'utilitza per recollir les manifestacions d'insatisfacció dels usuaris amb els servicis rebuts i les iniciatives per a la millora de la seua qualitat.

  • Les queixes i suggeriments podran realitzar-se de forma presencial, per correu postal o per mitjans telemàtics.
    Si es presenten per correu electrònic o a través d'internet, hauran de tindre la signatura electrònica de l'interessat.

Si les queixes o suggeriments es realitzen de forma presencial, l'usuari emplenarà i signarà el formulari establert i podrà sol·licitar l'ajuda dels funcionaris.

  • En] les dependències i oficines de les Entitats existeix un lloc en què els usuaris podran presentar les seues queixes i suggeriments que estarà senyalitzat de forma visible i serà de fàcil accés.
  • Formulada la queixa o suggeriment, l'usuari rebrà constància de la seua presentació.
  • La unitat responsable de la tramitació haurà d'informar l'interessat de les actuacions realitzades i, si escau, de les mesures adoptades, en el termini màxim dels 20 dies hàbils següents a la data de la seua presentació. Este termini podrà suspendre's quan siga precís sol·licitar a l'interessat els aclariments necessaris per a la correcta resolució.
  • Si l'interessat no haguera obtingut resposta transcorregut este termini, podrà dirigir-se a la Inspecció de Servicis del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, per conèixer els motius de la falta de contestació.

La presentació de qualsevol queixa o suggeriment no tindrà la qualificació de recurs administratiu, no interromprà els terminis establerts en el procediment al qual poguera afectar, ni condicionarà l'exercici de les restants accions o drets dels interessats.

Contenido complementario
${loading}