Contenido principal
La participació dels ciutadans en la millora dels servicis
Els ciutadans poden col·laborar en la millora dels servicis que ofereix l'Administració de la Seguretat Social a través de:
- Les enquestes i qüestionaris que es realitzen de forma periòdica.
- Les bústies de suggeriments i consultes.
- Les queixes i suggeriments.
Com a concreció dels principis de transparència i participació i per conèixer l'opinió dels ciutadans sobre l'atenció rebuda, s'han implantat qüestionaris d'avaluació que estan situats en l'atenció presencial en la zona d'atenció al públic en lloc visible i accessible o s'envien al domicili del ciutadà. Els comentaris dels ciutadans suposen una font de coneixement de la seua opinió respecte de l'atenció que els presta la Seguretat Social a fi d'aconseguir que els servicis s'oferisquen de forma genèrica segons els compromisos de qualitat fixats en les Cartes de Servicis.
Mitjançant la presentació d'opinions i suggeriments que es poden dipositar en les bústies que hi ha en la seu de la Direcció Provincial i en cada una de les Oficines d'atenció presencial o bé, sol·licituds d'informació general que es realitzen en l'entrada "Consultes / Bústia de consultes" de la pàgina www.seg-social.es, encara que les respostes facilitades a través de la bústia, tindran caràcter merament informatiu i no tindran efectes vinculants per a l'Administració. Per raons de confidencialitat, no es facilitaran dades personals des d'esta bústia.
El sistema de queixes i suggeriments s'utilitza per recollir les manifestacions d'insatisfacció dels usuaris amb els servicis rebuts i les iniciatives per a la millora de la seua qualitat.
- Les queixes i suggeriments podran realitzar-se de forma presencial, per correu postal o per mitjans telemàtics.
Si es presenten per correu electrònic o a través d'internet, hauran de tindre la signatura electrònica de l'interessat.
Si les queixes o suggeriments es realitzen de forma presencial, l'usuari emplenarà i signarà el formulari establert i podrà sol·licitar l'ajuda dels funcionaris.
- En] les dependències i oficines de les Entitats existeix un lloc en què els usuaris podran presentar les seues queixes i suggeriments que estarà senyalitzat de forma visible i serà de fàcil accés.
- Formulada la queixa o suggeriment, l'usuari rebrà constància de la seua presentació.
- La unitat responsable de la tramitació haurà d'informar l'interessat de les actuacions realitzades i, si escau, de les mesures adoptades, en el termini màxim dels 20 dies hàbils següents a la data de la seua presentació. Este termini podrà suspendre's quan siga precís sol·licitar a l'interessat els aclariments necessaris per a la correcta resolució.
- Si l'interessat no haguera obtingut resposta transcorregut este termini, podrà dirigir-se a la Inspecció de Servicis del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, per conèixer els motius de la falta de contestació.
La presentació de qualsevol queixa o suggeriment no tindrà la qualificació de recurs administratiu, no interromprà els terminis establerts en el procediment al qual poguera afectar, ni condicionarà l'exercici de les restants accions o drets dels interessats.