Contenido principal
A participación dos cidadáns na mellora dos servizos
Os cidadáns poden colaborar na mellora dos servizos que ofrece a Administración da Seguridade Social a través de:
- As enquisas e cuestionarios que se realizan de forma periódica.
- As caixas de correo de suxestións e consultas.
- As queixas e suxestións.
Como concreción dos principios de transparencia e participación e ao fin de coñecer a opinión dos cidadáns sobre a atención recibida, viñéronse implantando cuestionarios de avaliación que están situados na atención presencial na zona de atención ao público en lugar visible e accesible ou se envían ao domicilio do cidadán. Os comentarios dos cidadáns supoñen unha fonte de coñecemento da súa opinión respecto da atención que lles presta a Seguridade Social en orde a conseguir que os servizos se ofrezan de forma xenérica conforme aos compromisos de calidade fixados nas Cartas de Servizos.
Mediante a presentación de opinións e suxestións que se poden depositar nas caixas de correo existentes na sede da Dirección Provincial e en cada unha das Oficinas de atención presencial ou ben, solicitudes de información xeral que se realicen na entrada "Consultas / Caixa de correo de consultas" da páxina www.seg-social.es, se ben as respostas facilitadas a través do buzón, terán carácter meramente informativo e non terán efectos vinculantes para a Administración. Por razóns de confidencialidade, non se facilitarán datos persoais dende esta caixa do correo.
O sistema de queixas e suxestións utilízase para recoller as manifestacións de insatisfacción dos usuarios cos servizos recibidos e as iniciativas para a mellora da súa calidade.
- As queixas e suxestións poderán realizarse de forma presencial, por correo postal ou por medios telemáticos.
Se se presentan por correo electrónico ou a través de internet, deberán ter a sinatura electrónica do interesado.
Se as queixas ou suxestión se realizan de forma presencial, o usuario encherá e asinará o formulario establecido e poderá solicitar a axuda dos funcionarios.
- Nas dependencias e oficinas das Entidades existe un lugar no que os usuarios poderán presentar as súas queixas e suxestións que estará sinalizado de forma visible e será de fácil acceso.
- Formulada a queixa ou suxestións, o usuario recibirá constancia da súa presentación.
- A unidade responsable da tramitación deberá informar ao interesado das actuacións realizadas e, no seu caso, das medidas adoptadas, no prazo máximo dos 20 días hábiles seguintes á data da súa presentación. Este prazo poderá suspenderse cando sexa preciso solicitar ao interesado as aclaracións necesarias para a correcta resolución.
- Se o interesado non obtivese resposta transcorrido este prazo, poderá dirixirse á Inspección de Servizos do Ministerio de Emprego e Seguridade Social, para coñecer os motivos da falta de contestación.
A presentación de calquera queixa ou suxestión non terá a cualificación de recurso administrativo, non interrompirá os prazos establecidos no procedemento ao que puidese afectar, nin condicionará o exercicio das restantes accións ou dereitos dos interesados.