Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Contenido principal

La participació dels ciutadans en la millora dels serveis

Els ciutadans poden col·laborar en la millora dels serveis que ofereix l'administració de la Seguretat Social a través de:

  • Les enquestes i qüestionaris que es fan periòdicament.
  • Les bústies de suggeriments i consultes.
  • Les queixes i suggeriments.

Per concretar els principis de transparència i participació i per conèixer l'opinió dels ciutadans sobre l'atenció rebuda, s'han implantat qüestionaris d'avaluació que estan situats en l'atenció presencial en la zona d'atenció al públic en lloc visible i accessible o s'envien al domicili del ciutadà. Els comentaris dels ciutadans representen una font de coneixement de la seva opinió pel que fa a l'atenció que els presta la Seguretat Social per aconseguir que els serveis s'ofereixin de manera genèrica d'acord amb els compromisos de qualitat fixats a les Cartes de Serveis.

Mitjançant la presentació d'opinions i suggeriments que es poden dipositar a les bústies que hi ha a la seu de la direcció provincial i en cada una de les oficines d'atenció presencial, o bé mitjançant sol·licituds d'informació general que s'efectuïn a l'entrada "Consultes / Bústia de consultes" de la pàgina www.seg-social.es, Per motius de confidencialitat, no es faciliten dades personals des d'aquesta bústia.

El sistema de queixes i suggeriments s'utilitza per recollir les manifestacions d'insatisfacció dels usuaris amb els serveis rebuts i les iniciatives per a la millora de la seva qualitat.

  • Les queixes i suggeriments es poden tramitar de forma presencial, per correu postal o per mitjans telefònics.
    Si es presenten per correu electrònic o a través d'Internet, cal tenir la signatura electrònica de l'interessat.

Si les queixes i suggeriments es fan de manera presencial, l'usuari ha d'emplenar i signar el formulari establert i pot sol·licitar l'ajuda dels funcionaris.

  • A les dependències i oficines de les entitats, hi ha un lloc on els usuaris poden presentar les queixes i suggeriments i que se senyalitza de manera visible i és de fàcil accés.
  • Una vegada s'ha formulat la queixa o el suggeriment, es rep constància de la seva presentació.
  • La unitat responsable de la tramitació ha d'informar l'interessat de les actuacions efectuades i, si escau, de les mesures adoptades, en el termini màxim de 20 dies hàbils següents a la data de la presentació. Aquest termini es pot suspendre quan calgui sol·licitar a l'interessat els aclariments necessaris per resoldre qualsevol qüestió que es plantegi.
  • Si l'interessat no obté una resposta una vegada s'ha exhaurit aquest termini, es pot adreçar a la Inspecció de Serveis del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, per conèixer els motius d'aquesta manca de resposta.

La presentació de qualsevol queixa o suggeriment no té la qualificació de recurs administratiu, no interromp les terminis establerts en el procediment de què es tracti, ni condiciona l'exercici de les altres accions o drets dels interessats.

Contenido complementario
${loading}