Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Contenido principal

Servicis específics de l'Institut Nacional de la Seguretat Social

  • Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de pensions: Jubilació, Incapacitat Permanent, Viudetat, Orfandat i favor de familiars.
  • Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de pensions en aplicació de normativa internacional.
  • Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de subsidis: Incapacitat Temporal per malaltia comuna o professional, accident no laboral, accident de treball, maternitat, inclòs el subsidi especial per part o adopcions múltiples, paternitat, risc durant l'embaràs i durant la lactància natural, prestacions familiars per fill menor acollit a càrrec, auxili per defunció.
  • Tramitació d'indemnitzacions: Lesions permanents no invalidants per accident de treball i malaltia professional. Incapacitat permanent parcial. Defunció per accident de treball i malaltia professional.
  • Gestió, tramitació, resolució i ordenació del pagament de l'Assegurança Escolar:
  • Gestió, tramitació i ordenació del pagament de les prestacions derivades de la Síndrome tòxica.
  • Recepció de parts de baixa i alta quan els treballadors es troben en situació d'IT i la cobertura del risc correspon a l'INSS.
  • Valoracions mèdiques per decidir la pròrroga d'Incapacitat Temporal, les determinacions de contingència, el risc durant l'embaràs...
  • Tràmit dels recàrrecs per falta de mesures de seguretat i higiene en el treball.
  • Resolució de reclamacions sobre pensions i subsidis.
  • Tràmit d'expedients informatius previs a la jubilació.
  • Expedició de targetes sanitàries europees.
  • Recepció i comprovació de les peticions, modificacions i incidències que afecten els pensionistes i perceptors de subsidis.
  • Emissió de certificats de pensions i subsidis.
  • Emissió i revocació de certificats digitals 
  • Informació general sobre les prestacions de la Seguretat Social i els seus tràmits.
  • Gestió de les peticions, modificacions i incidències de tot tipus que afecten els pensionistes.
  • Gestió de peticions, modificacions i incidències que afecten els perceptors de prestacions.
  • Gestió i emissió de formularis de dret per desplaçar-se als països amb els quals Espanya té subscrit un conveni bilateral en matèria d'assistència sanitària.
  • Recepció i tràmit de queixes i suggeriments.
  • Tramitació automatitzada de les pensions segons la revaloració anual de conformitat amb l'IPC previst.
  • Enviament domiciliari de les notificacions de la revaloració de pensions, l'extinció o modificació de l'import d'assignacions per fill menor acollit a càrrec.
  • Expedició de les certificacions de les retencions efectuades a compte de l'impost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF).
  • Facturació Internacional de la despesa sanitària originada pels assegurats d'altres Estats en estada temporal a Espanya.
  • Participació i negociació en els Convenis Bilaterals que en matèria de Seguretat Social subscriu Espanya.
Contenido complementario
${loading}