Contenido principal
Secretaria d'Estat de la Seguretat Social
A la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social, baix la superior autoritat del Ministre, li corresponen les funcions de direcció i tutela de les Entitats Gestores i Servicis Comuns de la Seguretat Social; l'impuls i la direcció de l'ordenació jurídica del sistema de la Seguretat Social; la direcció i coordinació de la gestió dels recursos financers i despeses de la Seguretat Social i la planificació i tutela de la gestió exercida per les entitats col·laboradores de la Seguretat Social.
De la Secretaria d'Estat depenen els següents ÒRGANS DIRECTIUS I UNITATS:
- Direcció general d’ordenació de la Seguretat Social
- Intervenció General de la Seguretat Social
- Servei Jurídic de l'Administració de la Seguretat Social
- Institut Nacional de la Seguretat Social
- ISM (Institut Social de la Marina)
- Tresoreria General de la Seguretat Social
- Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social
D'altra banda, tenen dependència d'altres Secretaries d'Estat o Ministeris els següents organismes:
- Institut de Gent Gran i Servicis Socials
- Servici Públic d'Ocupació Estatal
- Institut Nacional de Gestió Sanitària
La col·laboració en la gestió de la Seguretat Social, atribuïda a les Entitats Gestores, es realitza efectivament per les Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals de la Seguretat Social i les empreses, baix diverses fórmules com es pot veure en el següent esquema: