Contenido principal
Secretaria d'Estat de la Seguretat Social
A la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social, sota l'autoritat del ministre, li corresponen les funcions de direcció i tutela de les entitats gestores i serveis comuns de la Seguretat Social; l'impuls i la direcció de l'ordenació jurídica del sistema de la Seguretat Social; la direcció i coordinació de la gestió dels recursos financers i de les despeses de la Seguretat Social i la planificació i tutela de la gestió exercida per les entitats col·laboradores de la Seguretat Social.
De la Secretaria d'Estat depenen els següents ÒRGANS DIRECTIUS I UNITATS:
- Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social
- Intervenció General de la Seguretat Social
- Servei Jurídic de l'Administració de la Seguretat Social
- Institut Nacional de la Seguretat Social
- Institut Social de la Marina
- Tresoreria General de la Seguretat Social
- Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social
D'altra banda, depenen d'altres Secretaries d'Estat o Ministeris, els organismes següents:
- Institut de Gent Gran i Serveis Socials
- Servei Públic d'Ocupació Estatal
- Institut Nacional de Gestió Sanitària
La col·laboració en la gestió de la Seguretat Social, atribuïda a les entitats gestores, es porta a terme per les mútues d'accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social i per les empreses, amb diverses fórmules tal com s'indica en l'esquema següent: