Cookiei buruzko oharra

Webgune honek cookieak erabiltzen ditu, erabiltzaile gisa esperientzia hobea izan dezazun. Cookieak ez dira erabiltzen informazio pertsonala jasotzeko. Informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu gure cookie-politika.

Contenido principal

Iturriak

Espainiako Gizarte Segurantza finantzazio sistema mistoaz baliatzen da, baliabide desberdinetara jotzen baitu bere obligazioei aurre egin ahal izateko beharrezko errekurtsoak biltzeko.

Hauek eratuko dituzte Espainiako Gizarte Segurantza finantzatzeko errekurtsoak:

  • Estatuko mailakako ekarpenak, euren Aurrekontu Orokorretan etengabe esleituko direnak, eta arreta berezietarako adosten edo egoeraren arabera beharrezkoak direnak.
  • Behartutako pertsonen kuotak.
  • Karguen, isunen eta antzeko izaerako beste batzuen kontzeptuan bildutako zenbatekoak.
  • Irabaziak, errentak edo interesak eta bere ondare errekurtsoetako beste edozein produktu.
  • Beste edozein diru-sarrera, Lege honen hogeita bigarren xedapen gehigarrian aurreikusitakoa alde batera utzi gabe

Errekurtso iturri bakoitzaren edukiari eta ezaugarriei buruz, honakoa zehaztu daiteke:

Errekurtso ekonomikorik garrantzitsuena Gizarte Segurantzako kotizazioak edo kuotak dira. Horiek enpresaburuen eta langileen ekarpen ekonomiko batean dautza, eta ekarpen hura langileen ordainsarien ehuneko bat oinarri hartuta definitzen da.

Enpresaburuen eta langileen kotizazioen ondoren, hurrengo garrantzitsuenak Estatuko ekarpenak dira Gizarte Segurantzari eusteko.

Estatuko ekarpen horiek direla eta, hiritarren zergak ordaintzeko esfortzuaren zati bat Gizarte Segurantzaren eskura jartzen da. Ondorioz, sektore honetan sortzen dira sistema fiskala izaera orokorrarekin sortzen ari den efektuak. Era horretan, kasu eta une bakoitzean, zergek zergadunen errentak berriz banatzea lortzen dute. Hortaz, Gizarte Segurantzak, prestazio horiek jasoz eta dagozkien prestazioak ordainduz, zeregin banatzaile horretan ere eskua sartuko luke.

Estatuko ekarpen hauen bigarren ezaugarria euren izaera finalista da, beraz, ez dira Gizarte Segurantzako obligazio guztiak ordaintzeko erabiltzen, baizik eta horietako batzuk bakarrik finantzatzeko; besteak beste; osasun laguntza, pentsioen gutxienetarako osagarriak eta Nagusien eta Gizarte Zerbitzuen Institutuko aurrekontua, funtsean.

Gizarte Segurantzak bideratzen dituen errekurtsoen kopuru handiaren eraginez, hura, lehiakortasunean, produktibitatean, kontsumoan eta inflazioan eragin duen faktore ekonomiko garrantzitsu bilakatzen da.

Karguei, isunei eta antzeko izaerako beste batzuei dagokienez, diru-sarreren iturri honek atzerapen interesak dituzten karguen kontzeptuan eragiten direnei erreferentzia egiten die, zor bat sartzeko araututako epea berandu betetzeagatik. Interes horiek nahitaezkoak dira, 15 eguneko epe bat ezartzen da premiamendu erabakiaren berri eman ondoren, zor dena oraindik ordaindu ez bada, eta baita isunak aplikatu ondoren lortzen direnak ere.

Irabaziei, errentei edo interesei eta bere ondare errekurtsoen beste edozein produkturi dagokionez aipatutako kontzeptuek bazterrekotzat jo daitekeen finantzazio iturri bat osatzen dute.

Atal honek "beste edozein diru-sarrera" esaten duenean, Diru-bilketako Araudi Orokorrak barne hartutako zerrenda aipatzen ari da, horiek ezin baitira aurreko atalen barne sartu (Estatuko kuotak, Gizarte Segurantzako kuotak, etab.).

GSL dio "ez dutela Gizarte Segurantzako errekurtsoen izaerarik hurrengo arreta, prestazio edo zerbitzuetatik eratortzen direnak", besteak beste: hainbat inguruabarretan, osasun laguntza eskaintzearen ondorioz sortutako zenbait diru-sarrera, eta baita zenbait material saltzetik eratorritakoak edo hitzarmenetatik, laguntzetatik edo dohaintzetatik, etab. sortutakoak.

Gizarte Segurantzaren sistemako gastuen aurrekontua finantzazioa zehazten duten arauen azterketari esker, honako zehaztapenak egin daitezke:

Babeseko "kontribuzio maila" Gizarte Segurantzako sistema osatzen duten Araubide desberdinen prestazio ekonomikoek eta lan istripuen eta gaixotasun profesionalen gertakizunetatik eratorritako prestazio ekonomiko desberdinek osatuta, eta baita "bere kudeaketatik eratorritako gastuak eta afiliazio, diru-bilketa eta ekonomia eta finantzazioa eta ondare kudeaketako zereginei dagozkien zerbitzuen funtzionamendutik eratorritako gastuak", funtsean "finantzatuko dira" kuotekin, karguen eta isunen zenbatekoarekin, irabaziekin, errentekin eta bere ondare errekurtsoen interesekin eta beste diru-sarreren produktuarekin, eta, behar izanez gero, modu zehatzean ezarri daitezkeen Estatuko ekarpenekin osatuko dira.

Laburbilduz, gure Gizarte Segurantzako sistemaren egungo joera honakoan datza: aipatutako errekurtsoei esker -Estatuko ekarpenik gabe- haren zerga maila eta kudeaketa eta administrazio gastuak finantzatu ahal izatea.

"kontribuzio edo asistentziakoa ez den mailaren" finantzazioa Estaturen eskutik etorriko da, eta urte bakoitzerako Aurrekontuen dagozkien Legeek haren finantzazioa zehaztuko dute, ekarpen finalisten bidez eta, pentsioetako gutxienekoen osagarriei dagokienez Estatuaren pentzura izango dira ere, aipatutako aldi iragankorra igaro ondoren eta, bien bitartean, Aurrekontuen Legeetan urte bakoitzerako zehaztutako ekarpen finalistekin ekarpenak eginez. Hortaz, Gizarte Segurantzaren Aurrekontuak bertan sortutako aldea estaliko du.

Haien kudeaketa Autonomia Erkidegoei transferitutako osasun laguntzaren eta gizarte zerbitzuen finantzazioa burutuko da unean une indarrean dagoen finantzazio sistema autonomikoaren arabera.

Prestazioaren baten izaera "ez kontributiboaren" izaerari buruzko zalantzak argitzeko GSL dio honako hauek aipatutako izaera dutela:

  • Gizarte Segurantzaren babes jarduerak barne hartutako "osasun laguntzako" prestazioak eta zerbitzuak eta "gizarte zerbitzuei" dagokienak, lan istripuetatik edo gaixotasun profesionaletatik eratortzen direnak izan ezik.
  • Baliaezintasun eta erretiroko pentsio ez kontributiboak.
  • Gizarte Segurantzako pentsioen gutxienekoen osagarriak.
  • GSL araupetutako prestazio familiarrak.
Contenido complementario
${loading}