Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta pàgina
Valore este contingut

Ajudes per a la dotació de Farmacioles. Convocatòria 2019

La Direcció de l’Institut Social de la Marina convoca la concessió, per un import màxim de 500.000 euros, en règim de concurrència competitiva, d’ajudes econòmiques per a la dotació obligatòria de les farmacioles a bord als empresaris de les embarcacions incloses en l’àmbit d’aplicació del Reial decret 258/1999, de 12 de febrer, pel qual s’establixen condicions mínimes sobre la protecció de la salut i l’assistència mèdica dels treballadors del mar, corresponents a l’any 2023, que es regiran pel que establixen l’Orde ESS/2542/2014, de 5 de desembre, i la Resolució, de 15 d'abril de 2024, de l’Institut Social de la Marina, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a la dotació de les farmacioles de les quals han d’anar proveïts els vaixells, corresponents a l’any 2023.

D’acord amb les modificacions introduïdes en l’article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa, la publicació íntegra de la convocatòria de la subvenció es farà a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Tipus d'ajudes

Les ajudes seran de dos tipus, ajudes per a la dotació inicial de farmacioles i ajudes per a la reposició d'estes farmacioles, i els dos casos inclouen:

  • La dotació farmacològica que finança el Sistema Nacional de Salut en les presentacions i quantitats exigides en l’annex II del Reial decret 258/1999, de 12 de febrer, en la redacció vigent en el moment de fer la despesa.
  • El material sanitari que, formant part de la farmaciola preceptiva, es detalla a l'annex I de la resolució de convocatòria.

Queden exclosos d'estes subvencions els imports que es referisquen a l'adquisició o reposició dels armaris i contenidors on s'emmagatzema i protegix el contingut de la farmaciola de bord.

Quantia

La quantia de les ajudes s’establix en funció de:

  1. La farmaciola reglamentària que correspon a cada categoria de vaixell.
  2. La dotació especificada per a cada tipus de farmaciola tenint en compte el nombre de  treballadors enrolats en l’embarcació.

En ambdós tipus d’ajudes, dotació inicial i reposició, l’import de la subvenció arribarà:

  • Farmaciola A: El 65 per cent del cost real dels fàrmacs integrants de la farmaciola reglamentària finançats pel sistema de la Seguretat Social i del cost real del material sanitari inclòs en l'annex I de la resolució de convocatòria.
  • Farmaciola B: El 70 per cent del cost real dels fàrmacs integrants de la farmaciola reglamentària finançats pel sistema de la Seguretat Social i del cost real del material sanitari inclòs en l'annex I de la resolució de convocatòria.
  • Farmaciola C: El 90 per cent del cost real dels fàrmacs integrants de la farmaciola reglamentària finançats pel sistema de la Seguretat Social i del cost real del material sanitari inclòs en l'annex I de la resolució de convocatòria.
  • Farmaciola de barca de salvament: El 90 per cent del cost real de la farmaciola.
  • Farmaciola mercaderies perilloses: El 65 per cent del cost real del material sanitari inclòs en l’annex I.

L’ajuda comprendrà la totalitat de les farmacioles de bord que obligatòriament haja de portar l’embarcació, sol·licitades pel beneficiari.

Beneficiaris

Podran sol·licitar les subvencions els empresaris d’embarcacions degudament registrades o capdavanteres a Espanya que realitzen navegació marítima o pesquera, excloent-ne:

  • La navegació fluvial.
  • Els vaixells de guerra.
  • Les embarcacions d’esbarjo utilitzades per a finalitats no comercials que no disposen d’una tripulació professional.
  • Els remolcadors que naveguen en la zona portuària.

S’entendrà per empresari l’armador o empresa naviliera o pesquera registrada propietària d’un vaixell, llevat de si el vaixell ha sigut noliejat amb la cessió de la gestió nàutica o és gestionat, totalment o parcialment, per una persona física o jurídica que no siga el propietari registrat, d’acord amb els termes d’un acord de gestió; en este cas, serà considerat eventualment com a empresari el noliejador amb gestió nàutica o la persona física o jurídica que efectua la gestió del vaixell.

Sol·licituds

La presentació de sol·licituds i d'altres escrits i comunicacions s'ha de fer d'acord amb el que disposen els articles 14 i 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

La presentació en suport físic, per part dels sol·licitants no obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració segons el que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, s’ha de fer en el model que s’acompanya com a annex II, i l'han de signar l’interessat o les persones que acrediten la seua representació per qualsevol mitjà vàlid en dret, en les direccions provincials o locals de l’Institut Social de la Marina on el vaixell, per a la farmaciola del qual se sol·licite l’ajuda, tinga assignat el codi de compte de cotització.

La presentació a través del registre electrònic s'ha de dur a terme mitjançant el servici corresponent, dins de la Seu Electrònica de la Seguretat Social. Este servici permet presentar la sol·licitud i signar-la annexant la documentació corresponent.

Si la presentació de la sol·licitud es fa per un mitjà electrònic diferent de l’anterior, ha d’acompanyar el model que s’acompanya com a annex II degudament signat electrònicament.

Quan el sol·licitant de la subvenció siga una comunitat de béns o una societat civil professional, hauran d'incloure l'annex corresponent en què consten les dades i la firma de tots els integrants. En la sol·licitud la presentarà i firmarà el representant legal de la societat o comunitat.

Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:

  • Acreditació d'identitat del sol·licitant i/o representant legal.
    En el supòsit del sol·licitant persona física i el representant legal, excepte autorització a l'Institut Social de la Marina per a la consulta de les dades d'identitat del Ministeri de l'Interior, haurà de presentar el document nacional d'identitat o el document d'identificació d'estrangers.
  • En el cas que el sol·licitant siga una entitat, amb o sense personalitat jurídica, excepte autorització a l'Institut Social de la Marina per a la consulta de les dades d'identitat davant l'Agència Tributària, haurà d'aportar el document que acredite el número d'identificació fiscal del beneficiari.
  • La representació s'haurà d'acreditar mitjançant qualsevol mitjà vàlid en Dret que deixe constància fidedigna de la seua existència, d'acord amb l'article 5.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i, a més, es podrà acreditar mitjançant la certificació expedida per la direcció provincial de l'Institut Social de la Marina corresponent, segons figura a l'annex III de la convocatòria.
  • Factura original en què es detalle el gasto efectuat per l'adquisició dels medicaments finançats pel Sistema Nacional de Salut que formen part de la dotació de la farmaciola preceptiva i/o factura del gasto efectuat per l'adquisició del material sanitari inclòs en la dotació preceptiva de la farmaciola i previst en l'annex I de la resolució, en què s'indique cada producte facturat.

    El gasto s'haurà d'acreditar mitjançant factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

    En la factura corresponent als bots salvavides haurà de figurar el cost total de la farmaciola.

    Si en una mateixa factura s'inclouen conceptes corresponents a l'adquisició o reposició de medicaments o material sanitari de diferents vaixells, pertanyents al mateix beneficiari, haurà de constar en la factura quins articles corresponen a cada un. Si no hi ha esta constància, s'aplicaran tots els articles a un sol vaixell per a fixar el límit determinat per la dotació reglamentària de la farmaciola.

Quan se sol·liciten ajudes econòmiques per despeses efectuades en medicaments i/o material sanitari que corresponguen a diferents tipus de farmaciola, s'hauran d'aportar en factures independents, incloent en cadascuna els conceptes que corresponguen per cada tipus de farmaciola. Si en una mateixa factura figuraren articles pertanyents a diferents tipus de farmaciola s'aplicaran tots ells a la farmaciola principal, a l'efecte de fixar el límit determinat per a la dotació reglamentària d'este.

En les sol·licituds presentades a través del registre electrònic, les factures en paper es digitalitzaran pel sol·licitant en arxius independents que continguen la imatge fidel i íntegra del document. L'original l'haurà de custodiar l'interessat, podent-se requerir en qualsevol moment l'exhibició del document original per al seu acarament.

  • Certificat de revisió dels bots salvavides emés per una estació de servici homologada per la Direcció General de la Marina Mercant del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, corresponent a l'any 2023, quan se sol·licite ajuda per a la dotació inicial o reposició de les farmacioles reglamentàries d'estos bots. En este certificat, o en els annexos, haurà de constar de manera explícita la substitució completa de la farmaciola del bot.
  • Certificat de l'entitat bancària en què conste el beneficiari titular del compte on se sol·licita el pagament de la subvenció, segons el model indicat en  l'annex IV de la convocatòria.
  • Excepte autorització perquè, per part de l'Institut Social de la Marina, s'obtinguen de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades referents al compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, l'interessat haurà de presentar els certificats que acrediten que es troba al corrent de pagament d'estes obligacions.

Quan el sol·licitant siga una comunitat de béns o societat civil professional, esta informació s'haurà de recollir, a més, de cada membre, excepte en cas d'autorització, ja que estaran obligats a presentar els certificats corresponents a cada integrant.

  • Per a embarcacions abanderades l'any 2023, Certificat d'Inspecció de Farmacioles corresponent a l'any 2023 emés per la Subdirecció General de Sanitat Exterior del Ministeri de Sanitat, en els supòsits de sol·licitud de subvenció de la dotació inicial de la farmaciola.

Publicitat

Durant l’any següent a la concessió de la subvenció, a fi de donar l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament d'esta, els beneficiaris han de fixar, a un lloc visible de la farmaciola principal del vaixell subvencionat, un adhesiu segons el model definit en l’annex VIII de la resolució de convocatòria.

A este efecte, les direccions provincials d’Institut Social de la Marina entregaran als beneficiaris de les subvencions els adhesius corresponents, dins del mes següent a la data de la resolució de concessió.

Termini de Presentació

Esta convocatòria establix un únic procediment de selecció i resolució, el termini per a la presentació de sol·licituds del qual serà d'un mes, a comptar des de l'entrada en vigor de la resolució de convocatòria.

El termini de presentació de sol·licituds serà d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat de l’extracte de la convocatòria.

El termini de presentació de sol·licituds comença el dia 22 d’abril de 2024 i s’acaba el dia 21 de maig de 2024, ambdós inclosos.

Formularis


En la siguiente tabla podrá descargarse los siguientes Documentos.
Documentos Descàrrega Fecha
Annex I - Material Sanitari objecte de subvenció Descargar documento Annex I - Material Sanitari objecte de subvenció. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Annex I - Material Sanitari objecte de subvenció. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,93 KB) 23/07/2020
Annex II a - Sol·licitud Descargar documento Annex II a - Sol·licitud. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Annex II a - Sol·licitud. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,720 KB) 23/07/2020
Annex II b - Sol·licitud per a membres de CB i SCP Descargar documento Annex II b - Sol·licitud per a membres de CB i SCP. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Annex II b - Sol·licitud per a membres de CB i SCP. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,587 KB) 23/07/2020
Annex IV - Certificat Bancari Descargar documento Annex IV - Certificat Bancari. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Annex IV - Certificat Bancari. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,570 KB) 23/07/2020

Objecte

  • Les ajudes econòmiques convocades estan destinades a subvencionar la dotació inicial de farmacioles; s’entén per tal l’adquisició inicial dels fàrmacs i el material sanitari que componen la farmaciola reglamentària a bord, segons el que disposa l’annex II del Reial decret 258/1999, de 12 de febrer, en la redacció vigent en el moment de fer la despesa, quan siga la primera vegada que l’empresari sol·licite l’ajuda corresponent a l’Institut Social de la Marina i la despesa efectuada per este concepte s’haja produït entre l’1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023, ambdós inclosos.

  • Així mateix, es convoquen ajudes per a la reposició de farmacioles, dirigides a subvencionar la reposició dels fàrmacs i el material sanitari que han de configurar la farmaciola preceptiva, segons el que disposa l’annex II  del Reial decret 258/1999, de 12 de febrer, en la redacció vigent en el moment de fer la despesa; s’entén per reposició l’adquisició dels medicaments i/o del material sanitari caducats, deteriorats o consumits, sempre que la despesa efectuada per este concepte s’haja produït entre l’1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023, ambdós inclosos.
Complementary Content
${loading}