La presentació de sol·licituds i d'altres escrits i comunicacions s'ha de fer d'acord amb el que disposen els articles 14 i 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La presentació en suport físic, per part dels sol·licitants no obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració segons el que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, s’ha de fer en el model que s’acompanya com a annex II, i l'han de signar l’interessat o les persones que acrediten la seua representació per qualsevol mitjà vàlid en dret, en les direccions provincials o locals de l’Institut Social de la Marina on el vaixell, per a la farmaciola del qual se sol·licite l’ajuda, tinga assignat el codi de compte de cotització.
La presentació a través del registre electrònic s'ha de dur a terme mitjançant el servici corresponent, dins de la Seu Electrònica de la Seguretat Social. Este servici permet presentar la sol·licitud i signar-la annexant la documentació corresponent.
Si la presentació de la sol·licitud es fa per un mitjà electrònic diferent de l’anterior, ha d’acompanyar el model que s’acompanya com a annex II degudament signat electrònicament.
Quan el sol·licitant de la subvenció siga una comunitat de béns o una societat civil professional, hauran d'incloure l'annex corresponent en què consten les dades i la firma de tots els integrants. En la sol·licitud la presentarà i firmarà el representant legal de la societat o comunitat.
Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:
- Acreditació d'identitat del sol·licitant i/o representant legal.
En el supòsit del sol·licitant persona física i el representant legal, excepte autorització a l'Institut Social de la Marina per a la consulta de les dades d'identitat del Ministeri de l'Interior, haurà de presentar el document nacional d'identitat o el document d'identificació d'estrangers.
- En el cas que el sol·licitant siga una entitat, amb o sense personalitat jurídica, excepte autorització a l'Institut Social de la Marina per a la consulta de les dades d'identitat davant l'Agència Tributària, haurà d'aportar el document que acredite el número d'identificació fiscal del beneficiari.
- La representació s'haurà d'acreditar mitjançant qualsevol mitjà vàlid en Dret que deixe constància fidedigna de la seua existència, d'acord amb l'article 5.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i, a més, es podrà acreditar mitjançant la certificació expedida per la direcció provincial de l'Institut Social de la Marina corresponent, segons figura a l'annex III de la convocatòria.
- Factura original en què es detalle el gasto efectuat per l'adquisició dels medicaments finançats pel Sistema Nacional de Salut que formen part de la dotació de la farmaciola preceptiva i/o factura del gasto efectuat per l'adquisició del material sanitari inclòs en la dotació preceptiva de la farmaciola i previst en l'annex I de la resolució, en què s'indique cada producte facturat.
El gasto s'haurà d'acreditar mitjançant factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.
En la factura corresponent als bots salvavides haurà de figurar el cost total de la farmaciola.
Si en una mateixa factura s'inclouen conceptes corresponents a l'adquisició o reposició de medicaments o material sanitari de diferents vaixells, pertanyents al mateix beneficiari, haurà de constar en la factura quins articles corresponen a cada un. Si no hi ha esta constància, s'aplicaran tots els articles a un sol vaixell per a fixar el límit determinat per la dotació reglamentària de la farmaciola.
Quan se sol·liciten ajudes econòmiques per despeses efectuades en medicaments i/o material sanitari que corresponguen a diferents tipus de farmaciola, s'hauran d'aportar en factures independents, incloent en cadascuna els conceptes que corresponguen per cada tipus de farmaciola. Si en una mateixa factura figuraren articles pertanyents a diferents tipus de farmaciola s'aplicaran tots ells a la farmaciola principal, a l'efecte de fixar el límit determinat per a la dotació reglamentària d'este.
En les sol·licituds presentades a través del registre electrònic, les factures en paper es digitalitzaran pel sol·licitant en arxius independents que continguen la imatge fidel i íntegra del document. L'original l'haurà de custodiar l'interessat, podent-se requerir en qualsevol moment l'exhibició del document original per al seu acarament.
- Certificat de revisió dels bots salvavides emés per una estació de servici homologada per la Direcció General de la Marina Mercant del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, corresponent a l'any 2023, quan se sol·licite ajuda per a la dotació inicial o reposició de les farmacioles reglamentàries d'estos bots. En este certificat, o en els annexos, haurà de constar de manera explícita la substitució completa de la farmaciola del bot.
- Certificat de l'entitat bancària en què conste el beneficiari titular del compte on se sol·licita el pagament de la subvenció, segons el model indicat en l'annex IV de la convocatòria.
- Excepte autorització perquè, per part de l'Institut Social de la Marina, s'obtinguen de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades referents al compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, l'interessat haurà de presentar els certificats que acrediten que es troba al corrent de pagament d'estes obligacions.
Quan el sol·licitant siga una comunitat de béns o societat civil professional, esta informació s'haurà de recollir, a més, de cada membre, excepte en cas d'autorització, ja que estaran obligats a presentar els certificats corresponents a cada integrant.
- Per a embarcacions abanderades l'any 2023, Certificat d'Inspecció de Farmacioles corresponent a l'any 2023 emés per la Subdirecció General de Sanitat Exterior del Ministeri de Sanitat, en els supòsits de sol·licitud de subvenció de la dotació inicial de la farmaciola.