La presentació de sol·licituds i d'altres escrits i comunicacions es farà d'acord amb el que disposen els articles 14 i 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La presentació en suport físic, per part dels sol·licitants no obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració segons el que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, s’ha de fer en el model que s’acompanya com a annex II, i les han de signar l’interessat o les persones que acreditin la seva representació per qualsevol mitjà vàlid en dret, en les direccions provincials o locals de l’Institut Social de la Marina on el vaixell, per a la farmaciola del qual se sol·liciti l’ajuda, tingui assignat el codi de compte de cotització.
La presentació a través del registre electrònic es s’ha de dur a terme mitjançant el servei corresponent, a la Seu Electrònica de la Seguretat Social. Aquest servei permet presentar la sol·licitud i signar-la annexant la documentació corresponent.
Si la presentació de la sol·licitud es fa per un mitjà electrònic diferent de l’anterior, haurà d’acompanyar el model que s’acompanya com a annex II degudament signat electrònicament.
Quan el sol·licitant de la subvenció sigui una comunitat de béns o una societat civil professional, hauran d'incloure l'annex corresponent en què constin les dades i la signatura de tots els integrants. La sol·licitud l’ha de presentar i signar el representant legal de la societat o comunitat.
Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació següent:
- Acreditació d'identitat del sol·licitant i/o representant legal.
En el supòsit del sol·licitant persona física i el representant legal, llevat que hi hagi autorització a l'Institut Social de la Marina per consultar les dades d'identitat del Ministeri de l'Interior, ha de presentar el document nacional d'identitat o el document d'identificació d'estranger.
- En el supòsit que el sol·licitant sigui una entitat, amb o sense personalitat jurídica, tret que hi hagi autorització a l’Institut Social de la Marina per consultar les dades d’identitat davant de l’Agència Tributària, ha d’aportar el document que acrediti el número d’identificació fiscal del beneficiari.
- La representació s'ha d'acreditar mitjançant qualsevol mitjà vàlid en Dret que deixi constància fidedigna de la seva existència, d'acord amb l'article 5.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i, a més, es pot acreditar mitjançant la certificació expedida per la direcció provincial de l'Institut Social de la Marina corresponent, segons figura a l'annex III de la convocatòria.
- Factura original en què es detalli la despesa efectuada per l'adquisició dels medicaments finançats pel Sistema Nacional de Salut que formen part de la dotació de la farmaciola preceptiva i/o factura de la despesa efectuada per l'adquisició del material sanitari inclòs en la dotació preceptiva de la farmaciola i previst en l'annex I de la resolució, en què s'indiqui cada producte facturat.
La despesa s'haurà d'acreditar mitjançant factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.
A la factura corresponent als bots salvavides haurà de figurar el cost total de la farmaciola.
Si en una mateixa factura s'inclouen conceptes corresponents a l'adquisició o reposició de medicaments o material sanitari de diferents vaixells, pertanyents al mateix beneficiari, haurà de constar en la factura quins articles corresponen a cada un. Si no hi ha aquesta constància, s'aplicaran tots els articles a un sol vaixell per fixar el límit determinat per la dotació reglamentària de la farmaciola.
Quan se sol·licitin ajuts econòmics per despeses efectuades en medicaments i material sanitari que corresponguin a diferents tipus de farmaciola, s’han d’aportar en factures independents, incloent-hi en cada una els conceptes que corresponguin per cada tipus de farmaciola. Si en una mateixa factura figuressin articles pertanyents a diferents tipus de farmaciola tots ells s’apliquen a la farmaciola principal, a efecte de fixar-ne el límit determinat per la dotació reglamentària.
A les sol·licituds presentades per mitjà del registre electrònic, el sol·licitant ha de digitalitzar les factures en paper en fitxers independents que continguin la imatge fidel i íntegra del document. L’original s’ha de custodiar per l’interessat, i en qualsevol moment es pot requerir l’exhibició del document original per a la seva confrontació.
- Certificat de revisió dels bots salvavides emès per una estació de servei homologada per la Direcció General de la Marina Mercant del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, corresponent a l'any 2023, quan se sol·liciti ajuda per a la dotació inicial o reposició de les farmacioles reglamentàries d'aquests bots. En aquest certificat, o als annexos, haurà de constar de manera explícita la substitució completa de la farmaciola del bot.
- Certificat de l'entitat bancària en què consti el beneficiari titular del compte on se sol·licita el pagament de la subvenció, segons el model indicat a l'annex IV de la convocatòria.
- Llevat que hi hagi una autorització perquè, per part de l'Institut Social de la Marina, s'obtinguin de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades referents al compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, l'interessat ha de presentar els certificats que acreditin que es troba al corrent de pagament d'aquestes obligacions.
Quan el sol·licitant sigui una comunitat de béns o societat civil professional, aquesta informació s'ha de recollir, a més, de cada membre, excepte en cas de falta d’autorització, ja que estaran obligats a presentar els certificats corresponents a cada integrant.
- Per a embarcacions abanderades l'any 2023, Certificat d'Inspecció de Farmacioles corresponent a l'any 2023 emès per la Subdirecció General de Sanitat Exterior del Ministeri de Sanitat, en els supòsits de sol·licitud de subvenció de la dotació inicial de la farmaciola.