Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Contenido principal

Elaboració del pressupost

Tots els anys, al final de maig o a començament de juny es publica una ordre ministerial per la qual es dicten les normes per a l'elaboració dels avantprojectes de pressupostos de la Seguretat Social que han de ser tramesos a la Direcció General d'Ordenació Econòmica de la Seguretat Social en el termini màxim de vint dies des de la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat.

El Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social integra l'avantprojecte de pressupost de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb els que elaboren les entitats gestores, mútues d'accidents de treball i malalties professionals, els avantprojectes de pressupostos d'altres institucions per elaborar l'avantprojecte de pressupost de la Seguretat Social, que es tramet al Ministeri d'Economia i Competitivitat per sotmetre'l conjuntament al govern per a la seva aprovació i inclusió en el projecte de pressupostos generals de l'Estat.

El projecte de Llei de pressupostos generals de l'Estat, una vegada ha estat aprovat pel Consell de Ministres, s'envia a les Corts Generales abans del dia u d'octubre de l'any anterior. Juntament amb el projecte de Llei cal adjuntar un seguit de memòries explicatives de la despesa que es proposa i, entre d'altres, documents dels comptes i balanços de la Seguretat Social de l'any anterior.

Aquesta documentació està justificada pel fet que aquesta Llei té una naturalesa mixta, ja que aglutina una funció legislativa amb una altra de control de l'actuació del govern.

A les Corts es tramita com qualsevol altra llei. En primer lloc, el ple del Congrés dels Diputats vota la seva admissió genèrica o les esmenes a la totalitat presentades pels grups parlamentaris, que, en cas de prosperar, suposen la devolució del text íntegre al govern. Un cop superat aquest tràmit s'estudien les esmenes parcials la capacitat de modificació del text de les quals està subjecta a la no alteració de l'equilibri pressupostari, en primer lloc per les comissions existents i després sotmeses al ple del Congrés. Una vegada s'ha aprovat el text en aquesta Cambra s'envia al Senat, on es fa una segona lectura, que s'aprofita pels grups parlamentaris per introduir-hi modificacions que no es van poder plantejar a la fase anterior, però tenint en compte que les possibilitats d'alteració són molt limitades. Una vegada aprovat en el Senat torna al Congrés per a una darrera votació i aprovació del text definitiu.

Aquest procés ha de finalitzar, incloent-hi la publicació del text en el Butlletí Oficial de l'Estat abans del 31 de desembre. Si això no ha estat possible, la Llei general de pressupostos estableix la pròrroga automàtica dels pressupostos inicials de l'exercici anterior.

Contenido complementario
${loading}