Acreditació de vida
Aplicació mòbil VIVESS. Acredita que estàs viu
VIVESS és una nova aplicació mòbil que permetrà als pensionistes de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (i de l’Institut Social de la Marina) residents a l’exterior acreditar la que estan vius a través de reconeixement facial biomètric.
El funcionament de l’APP és molt senzill, i en tres passos es pot complir el tràmit d’acreditació de vida sense desplaçaments:
- Descàrrega de l’aplicació
La descàrrega és totalment gratuïta i es pot dur a terme a través d’Apple Store si el telèfon mòbil és Apple, o de Google Play, si funciona amb sistema operatiu Android. - Registre
Aquest pas només serà necessari la primera vegada que s’utilitzi l’aplicació.
S’hi pot accedir amb:
• Cl@ve
• DNI/NIE
• Núm. Expedient. Es pot consultar el número d’expedient a la carta de revaloració de la pensió que s’envia cada any.
Es requereix introduir el país de residència i les dades personals que sol·licita l’aplicació.
Posteriorment, s’ha de mostrar el document d’identitat seleccionat per l’anvers i el revers i somriure a la càmera.
L’aplicació permet utilitzar documents d’identitat de països diferents. - Acreditar que està viu
L’últim pas és l’acreditació de vida. Després de prémer al botó “acredita vida”, cal tornar a somriure a la càmera.
L’aplicació emetrà un justificant indicant que l’acreditació s’ha dut a terme correctament.
Aquí podeu veure un vídeo explicatiu de l’ús d’aquesta nova aplicació mòbil, en espanyol, anglès, francès alemany, búlgar, polonès, romanès i portuguès. Vídeos explicatius.
Podeu descarregar l’aplicació VIVESS aquí:
Com a novetat, els pensionistes podran fer, a més, les gestions següents a través de l’aplicació, prement a l’apartat “altres gestions” de la pàgina principal:
- Dades bancàries
En aquest apartat, els pensionistes poden consultar les dades de pagament de la seva pensió i modificar-les. Es pot modificar la modalitat de pagament de la pensió de xec a transferència bancària. També es pot indicar un nou compte bancari en què es desitja que s’aboni la pensió.
Després del tràmit, es genera un justificant que es pot consultar en tot moment en l’aplicació.
Per poder fer aquesta gestió, cal que el pensionista sigui el titular del compte i el compte indicat correspongui al seu país de residència o a Espanya. Si heu canviat de país, podreu comunicar el canvi de domicili, i també, si escau, el canvi de compte bancari a l’apartat “dades de domicili”.
- Dades de Domicili
En aquest apartat es poden consultar les dades de domicili i, si escau, modificar-les. Quan s’hagi produït la modificació, es genera un avís a l’app per confirmar el canvi. A l’apartat “dades de domicili” també es pot consultar aquesta informació.
- Certificat de Residència Fiscal
En aquest apartat es pot remetre el document que acredita la residència fiscal. Rebreu informació sobre l’estat d’aquest tràmit i la validesa del document aportat. L’app VIVESS també proporciona informació sobre la vigència dels certificats aportats.
Preguntes Freqüents
A Preguntes Freqüents hi ha publicades un seguit de qüestions sobre l’aplicació mòbil VIVESS que podran aclarir els dubtes més comuns sobre el seu funcionament. S’aniran actualitzant per incloure els que es vagin produint.