Valori aquest contingut
Sol·licituds
Documents necessaris per al tràmit de la seva prestació
DOCUMENTS NECESSARIS PER AL TRÀMIT DE LA SEVA PRESTACIÓ
- En tots els casos:
- Acreditació d'identitat del sol·licitant i, si n’hi ha, del representant legal o del representant voluntari mitjançant la documentació en vigor següents:
- Espanyols: Document nacional d’identitat (DNI).
- Estrangers: Passaport o, si escau, document d’identitat vigent al seu país i NIE (Número d'Identificació d'Estrangers) exigit per l'AEAT a l’efecte de pagament o Targeta d’identitat d’estranger (TIE).
- Documentació acreditativa de la representació legal o voluntària, si escau.
- Si el representant és tutor institucional, el CIF.
- Si el representant legal és el titular de la pàtria potestat del sol·licitant, llibre de família.
- Acreditació d'identitat del sol·licitant i, si n’hi ha, del representant legal o del representant voluntari mitjançant la documentació en vigor següents:
- Documentació relativa a la cotització: Treballador per compte d'altri del Règim General: certificats de les empreses per les quals sol·licita Pagament directe, excepte Sistema Especial d'empleats de llar, artistes i professionals taurins en cens.
- Comunicat d’accidents de treball o malaltia professional (AT i MP), emplenat per l’empresa, si la baixa és per contingències professionals. El comunicat d'accident de treball s’haurà de remetre pel sistema DELTA.
- Documents que acreditin l'extinció de la relació laboral. En cas d'acomiadament: acta de conciliació o sentència d'acomiadament.
- Llibre de família i, si escau, certificat de discapacitat dels menors a càrrec seu amb el grau reconegut, per als supòsits d’extinció de la relació laboral, a fi d’aplicar els límits de desocupació contributiva.
- Empresa de menys de deu treballadors: Es recorda que cal comunicar, com a mínim 15 dies abans de presentar la sol·licitud, que l'empresa trasllada a l'INSS l'obligació d'abonar el pagament directe a partir del dia 1r del mes natural següent.
- Treballador eventual del Sistema Especial Agrari, amb contracte escrit vigent quan no ha prestat serveis en la data de la baixa mèdica ni hi ha jornades cotitzades: contracte segellat per l’oficina d’ocupació corresponent.
- Incompliment per part de l'empresa del pagament delegat: denúncia davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS), el Jutjat Social o el Servei de Mediació, Arbitratge i Conciliació (SMAC), amb indicació de la data des de la qual s'ha produït l'incompliment.