Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valori aquesta pàgina
Valori aquest contingut

Sol·licituds

DOCUMENTS NECESSARIS PER AL TRÀMIT DE LA SEVA PRESTACIÓ

  • En tots els casos:
    • Acreditació d'identitat del sol·licitant i, si n’hi ha, del representant legal o del representant voluntari mitjançant la documentació en vigor següents:
      • Espanyols: Document nacional d’identitat (DNI).
      • Estrangers: Passaport o, si escau, document d’identitat vigent al seu país i NIE (Número d'Identificació d'Estrangers) exigit per l'AEAT a l’efecte de pagament o Targeta d’identitat d’estranger (TIE).
    • Documentació acreditativa de la representació legal o voluntària, si escau.
    • Si el representant és tutor institucional, el CIF.
    • Si el representant legal és el titular de la pàtria potestat del sol·licitant, llibre de família.
  • Documentació relativa a la cotització: Treballador per compte d'altri del Règim General: certificats de les empreses per les quals sol·licita Pagament directe, excepte Sistema Especial d'empleats de llar, artistes i professionals taurins en cens.
  • Comunicat d’accidents de treball o malaltia professional (AT i MP), emplenat per l’empresa, si la baixa és per contingències professionals. El comunicat d'accident de treball s’haurà de remetre pel sistema DELTA.
  • Documents que acreditin l'extinció de la relació laboral. En cas d'acomiadament: acta de conciliació o sentència d'acomiadament.
  • Llibre de família i, si escau, certificat de discapacitat dels menors a càrrec seu amb el grau reconegut, per als supòsits d’extinció de la relació laboral, a fi d’aplicar els límits de desocupació contributiva.
  • Empresa de menys de deu treballadors: Es recorda que cal comunicar, com a mínim 15 dies abans de presentar la sol·licitud, que l'empresa trasllada a l'INSS l'obligació d'abonar el pagament directe a partir del dia 1r del mes natural següent.
  • Treballador eventual del Sistema Especial Agrari, amb contracte escrit vigent quan no ha prestat serveis en la data de la baixa mèdica ni hi ha jornades cotitzades: contracte segellat per l’oficina d’ocupació corresponent.
  • Incompliment per part de l'empresa del pagament delegat: denúncia davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS), el Jutjat Social o el Servei de Mediació, Arbitratge i Conciliació (SMAC), amb indicació de la data des de la qual s'ha produït l'incompliment.



 


Complementary Content
${loading}