Aquest servei permet sol·licitar el reintegrament de les despeses assumides per part dels particulars pel subministrament i la renovació de tots els aparells ortopèdics i pròtesis prescrits per facultatius, quan les prestacions esmentades tinguin la causa en una contingència professional i es trobin cobertes per l’Institut Nacional de la Seguretat Social.
Per sol·licitar el reemborsament, no cal que s’hagi reconegut una prestació d’incapacitat temporal per l’accident o la malaltia.
La sol·licitud ha d’anar acompanyada de l’informe mèdic del Servei Públic de Salut de prescripció del material ortoprotètic, així com de les factures abonades pel particular, amb el seu comprovant del pagament.
La sol·licitud es pot presentar a través de la seu electrònica o de la plataforma sense certificat de la Seguretat Social:
- Si el sol·licitant disposa d’un mitjà d’identificació digital (certificat digital, sistema cl@ve o DNI electrònic), pot sol·licitar aquest tràmit a través de la seu electrònica, en l’apartat Ciutadans / Variació de dades / Presentació d’altres escrits, sol·licituds i comunicacions. Pot accedir des de l’enllaç següent: Ciutadans (seg-social.gob.es)
- Si no disposeu d’aquest mitjà d’identificació digital, a través de la plataforma de sol·licituds i tràmits sense certificat, localitzant el formulari a Tràmits sobre Incapacitat Temporal / Sol·licitud de reintegrament de despeses ortoprotètiques per contingències professionals de l’INSS. Pot accedir des de l’enllaç següent: Sol·licitud i tràmits de la seguretat social (seg-social.es)