Com accedir-hi
Una vegada registrat podràs activar Cl@ve Permanent o identificar-te davant de l’administració amb Cl@ve Mòbil.
Cl@ve Mòbil
Cl@ve Mòbil és un sistema d’accés electrònic als serveis públics que permet al ciutadà autenticar-se en el tràmit que estigui fent a la Seu Electrònica. El sistema ofereix la novetat de permetre escanejar un codi QR que evita a l’usuari la necessitat d’incorporar les seves dades identificatives a la pantalla d’accés. Si no pot escanejar el codi QR, podrà confirmar la petició d’autenticació que li arribarà a l’APP Cl@ve.
Per poder utilitzar cl@ve Mòbil cal dur a terme els passos següents:
1. Descarrega’t l’aplicació Cl@ve; està disponible per a la seva descàrrega gratuïta a APP Store i Google Play.
2. Activa l’aplicació seguint els passos que s’indiquen a la mateixa app, és molt senzill.3.
Selecciona Cl@ve Mòbil a la passarel·la d’identificació a la qual t’haurà dirigit el servei administratiu que vols consultar.
4. Se’t redirigirà al proveïdor d’identitat, on es mostrarà un codi QR que podràs escanejar des de l’APP Cl@ve. També podràs seleccionar l’opció d’introduir el DNI/NIE i la data de validesa del DNI (o la data d’expedició si és un DNI permanent), o el número de suport del NIE.
5. Obre l’APP Cl@ve per escanejar el codi QR o, si has introduït el DNI/NIE, prem en l’avís o obre l’APP per visualitzar la petició d’autenticació amb Cl@ve Mòbil.
6. Per seguretat, has de comprovar que l’Organisme i el codi de verificació que es mostren a l’APP són els mateixos que apareixen on estàs intentant accedir. Un cop confirmada la petició de Cl@ve Mòbil a l’APP amb el factor d’autenticació (desbloqueig) que tinguis configurat al teu dispositiu mòbil (patró, empremta, etc.), se’t redirigirà automàticament al tràmit que vulguis fer.
Podeu consultar la llista de serveis disponibles amb accés Cl@ve Mòbil.
Cl@ve permanent
Cl@ve permanent és una contrasenya que podràs definir en el moment d’activació i que té una validesa d’un any. Una vegada activada, podràs accedir als serveis de l’administració amb el número del teu document d’identitat i la contrasenya que hagis establert.
Per activar el teu Cl@ve permanent necessitaràs el codi d’activació que vas obtenir en registrar-te a Cl@ve. Un cop activat a clau permanent pots canviar la contrasenya o, si no la recordes, tornar-la a activar des dels serveis de Cl@ve: gestió de contrasenyes. En el cas que la tornis a activar per oblit, necessitaràs altra vegada el codi d’activació.
Un cop registrat, si no trobes o no recordes el codi d’activació, pots sol·licitar-lo des de regenera codi d’activació.
En seleccionar Cl@ve Permanent com a mode d’accés per a un servei d’administració electrònica, el sistema et demanarà que introdueixis el document d’identitat i la contrasenya.
Si la contrasenya introduïda és correcta, i el servei no requereix un nivell de seguretat més elevat, et permetrà accedir-hi.
Per als serveis d’administració electrònica que requereixin un nivell de seguretat elevat, el sistema reforça l’autenticació amb la sol·licitud d’introducció d’un codi numèric d’un sol ús (One Time Password, OTP) que s’envia prèviament per missatge SMS al telèfon mòbil que vas registrar a Cl@ve.
El sistema Cl@ve per registre avançat incorpora la possibilitat de fer una signatura electrònica mitjançant certificats electrònics centralitzats, és a dir, certificats electrònics emmagatzemats i custodiats per l’Administració Pública.
Inicio