Conceptes d'afiliació
Quines actuacions es poden realitzar en afiliació a través del Sistema RED?
Es poden realitzar altes i baixes de treballadors, variacions en les dades d'afiliació d'estos, així com obtindre dades dels treballadors i empreses adscrites al Sistema mitjançant consultes i informes.
Més concretament, es poden realitzar les següents actuacions:
TIPUS | CLASSE | DESCRIPCIÓ |
---|---|---|
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ALTES SUCCESSIVES |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | BAIXES (inclou les prèvies) |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI DE GRUP DE COTITZACIÓ |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | MODIFICACIÓ DE MOVIMENTS PREVIS |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ELIMINACIÓ DE MOVIMENTS PREVIS |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI TIPUS DE CONTRACTE (COEFICIENT, TIPUS I CARACTERÍSTIQUES) |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI EPÍGRAF AT |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ELIMINACIÓ ALTES I BAIXES CONSOLIDADES |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | |MOD. SISTEMA ESPECIAL |RG. 0132 (VEGETALS) |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ANOTACIONS JORNADES REALS |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | MODIFICACIÓ DATA D'ALTA RG.0613 |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI DE CATEGORIA PROFESSIONAL |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
SITUACIÓ AFILIAT EN L'EMPRESA |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
NÚMERO D'AFILIACIÓ |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
CONSULTA DE NAF PER IPF |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
MOVIMENTS PREVIS D'UN AFILIAT |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
VIDA LABORAL D'UN AFILIAT EN UN CCC |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
|IT PER MALALTIA COMUNA |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
DUPLICATS DE TA2 |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
JORNADES REALS |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
VIDA LABORAL D'UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
SITUACIÓ D'UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
AFILIATS EN ALTA EN UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
AFILIATS AMB MOVIMENTS PREVIS EN UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
CERTIFICAT DE SITUACIÓ DE LA COTITZACIÓ |
Com es corregeixen els documents d'afiliació processats amb errors?
Si el Justificant Tècnic en el qual ens informa com s'han processat els documents ens indica que conté errors, caldrà corregir-los, en el termini de deu dies des de la realització de l'enviament del document, en cas contrari el moviment no es consolida. La correcció es realitza des Sistema RED en línia, "Inscripció i afiliació en línia", "Correcció d'errors".
Per a més informació es pot consultar el manual de "Procediment de correcció de dades de fitxers d'afiliació amb errors" en Sistema RED en línia, "RED Internet", "Manuals d'usuari".
Com poden realitzar-se aquestes actuacions?
Hi ha dos modalitats de connexió entre les empreses i la TGSS : Afiliació en línia i Afiliació remeses.
L'Afiliació en línia consisteix en una connexió via Internet, en la qual els usuaris es connecten directament amb la base de dades de la TGSS.
L'Afiliació remeses, per la seua banda, consisteix en l'enviament d'un fitxer amb els moviments d'afiliació corresponents a través d'Internet.
Com s'accedix a la base de dades de la TGSS?
Entre a la pàgina web de la Seguretat Social (http://www.seg-social.es/), polse sobre l'opció "Accés Sistema RED En Línia", disponible a la secció "A un clic" situada a la part dreta de la pantalla.
Canvien els terminis de presentació en utilitzar aquest sistema?
No. El Sistema RED és només una modalitat d'intercanvi de dades, no un model de gestió diferent. Per tant, les altes han de presentar-se amb caràcter previ i les baixes i les modificacions de dades, fins a tres dies naturals després de la data en la qual es produïsca la variació, tot i que en el cas de les baixes també es permet comunicar-les amb caràcter previ.
Es poden realitzar moviments fora de termini?
Es poden modificar dades de moviments transmesos?
Es poden corregir errors de moviments ja consolidats?
Sí, però el tràmit d'aquest tipus d'incidències s'escometrà des de les unitats d'atenció a l'usuari, que podran sol·licitar a l'interessat el document que acredite el moviment.
No obstant això, per a les altes i les baixes, si no han transcorregut més de 72 hores comptats des de les 12 am del dia de la data real del moviment, el sistema permet als usuaris la seua eliminació.
A més, en el cas del Règim Espacial Agrari (0613) es permet modificar la data real de l'alta ja consolidada sense necessitat d'eliminar el moviment i encara que hagen transcorregut més de 72 hores.
Com es justifica que s'han enviat els documents?
En la modalitat de remeses: L'usuari rep durant la mateixa connexió en què realitza l'enviament, un justificant de recepció. Este justificant serveix com a justificant de la presentació per a l'usuari i hi apareixeran la data i hora de presentació dels documents.
D'altra banda, la TGSS remetrà a l'aplicació WinSuite32 per cada fitxer que s'envie, un Justificant Tècnic en què informarà dels documents que s'han processat correctament i dels documents que s'han processat incorrectament i s'han rebutjat. A més, si s'ha sol·licitat algun tipus d'informe imprés (TA2, informe de vida laboral, etc. ) també es remetrà.
Són vàlids davant tercers els documents?
Puc sol·licitar un document en qualsevol moment?
Sí. El sistema permet l'obtenció de qualsevol informe en el moment que es crega oportú i existeix una funció específica per a sol·licitar duplicats dels documents d'alta o baixa TA2, independentment de quan s'haja realitzat el moviment.
En aquest cas, a més de poder fer la petició per a rebre l'informe a la bústia, hi ha una possibilitat, a través d'Afiliació en línia, de generar i imprimir el document en l'acte.