Conceptes d'afiliació
Quines actuacions es poden fer en l'apartat d'afiliació a través del sistema RED?
Es poden tramitar altes i baixes de treballadors, canvis en les dades d'afiliació dels treballadors i també obtenir dades dels treballadors i les empreses adscrits al sistema a través de consultes i informes.
Més concretament, es poden fer les actuacions següents:
TIPUS | CLASSE | DESCRIPCIÓ |
---|---|---|
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ALTES SUCCESSIVES |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | BAIXES (inclou les anteriors) |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI DE GRUP DE COTITZACIÓ |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | MODIFICACIÓ DE MOVIMENTS ANTERIORS |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ELIMINACIÓ DE MOVIMENTS ANTERIORS |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI DE TIPUS DE CONTRACTE (COEFICIENT, TIPUS I CARACTERÍSTIQUES) |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI EPÍGRAF AT |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ELIMINACIÓ ALTES I BAIXES CONSOLIDADES |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | |MOD. SISTEMA ESPECIAL |RG. 0132 (VEGETALS) |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | ANOTACIONS JORNADES REALS |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | MODIFICACIÓ DATA D'ALTA RG.0613 |
TREBALLADOR | ACTUALITZACIÓ | CANVI DE CATEGORIA PROFESSIONAL |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
SITUACIÓ AFILIAT A L'EMPRESA |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
NÚMERO D'AFILIACIÓ |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
CONSULTA DE NAF POR IPF |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
MOVIMENTS ANTERIORS D'UN AFILIAT |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
VIDA LABORAL D'UN AFILIAT EN UN CCC |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
|IT PER MALALTIA COMUNA |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
DUPLICATS DE TA2 |
TREBALLADOR | CONSULTES/ INFORMES |
JORNADES REALS |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
VIDA LABORAL D'UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
SITUACIÓ D'UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
AFILIATS EN SITUACIÓ D'ALTA EN UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
AFILIATS AMB MOVIMENTS ANTERIORS EN UN CCC |
EMPRESA | CONSULTES/ INFORMES |
CERTIFICAT DE LA SITUACIÓ DE COTITZACIÓ |
Com es corregeixen els documents d'afiliació processats amb errors?
Si el justificant tècnic en què ens informa com s'han processat els documents ens indica que conté errors, cal corregir-los, en el termini de deu dies des de l'enviament del document, en cas contrari el moviment no es consolida. La correcció es realitza des de el sistema RED en línia, "Inscripció i afiliació en línia" , "Correcció d'errors".
Per a més informació es pot consultar el manual de "Procediment de correcció de dades de fitxers d'afiliació amb errors" en el sistema RED en línea, "RED Internet", "Manuals d'usuari".
Com es poden fer aquestes actuacions?
Hi ha dues modalitats de connexió entre les empreses i la TGSS : Afiliació en línia i Afiliació remeses.
L'afiliació en línia es duu a terme a través d'una connexió per INTERNET, i els usuaris es connecten directament a la base de dades de la TGSS.
En canvi, amb l'afiliació per remeses s'envia un fitxer amb els moviments d'afiliació a través d'INTERNET.
Com s'accedeix a la base de dades de la TGSS?
Entreu a la pàgina web de la Seguretat Social (http://www.seg-social.es/), premeu sobre l'opció "Accés Sistema RED En Línia", disponible a la secció "A un clic" situada a la part dreta de la pantalla.
Canvien els terminis de presentació en utilitzar aquest sistema?
No. El Sistema RED és només una modalitat d'intercanvi de dades, no un model de gestió diferent. Per tant, les altes han de presentar-se amb caràcter previ i les baixes i les modificacions de dades, fins a tres dies naturals després de la data en què es produeixi la variació, tot i que en el cas de les baixes també es permet comunicar-les amb caràcter previ.
Es poden tramitar els moviments fora de termini?
Es poden modificar les dades dels moviments enviats?
Es poden corregir errors en moviments consolidats?
Sí, però la tramitació d'aquesta mena d'incidències es duu a terme des de les unitats d'atenció a l'usuari, que poden sol·licitar a la persona interessada que acrediti el moviment.
No obstant això, en el cas de les altes i les baixes, si no han passat més de 72 hores comptades des de les 12 a. m. del dia de la data real del moviment, el sistema permet als usuaris eliminar-lo directament.
A més a més, en el cas Règim Especial Agrari (0613) està permès modificar la data real de l'alta ja consolidada sense necessitat d'eliminar el moviment encara que hagin passat més de 72 hores.
Com es justifica que s'han enviat els documents?
En la modalitat de trameses: L'usuari rep durant la mateixa connexió en què fa l'enviament un justificant de recepció. Aquest justificant de recepció serveix a l'usuari com a justificant de la presentació on apareixen la data i hora de presentació dels documents.
Per part seva, la TGSS remet a l'aplicació WinSuite32 per cada fitxer que s'envia, una confirmació tècnica en què informa dels documents que s'han processat correctament i dels documents que s'han processat incorrectament i han estat rebutxats. A més a més, la TGSS també us farà arribar els informes impresos que hagueu sol·licitat (TA2, informe de vida laboral, etc. ).
Són vàlids els documents de cara a tercers?
Es pot sol·licitar un document en qualsevol moment?
Sí. El sistema permet obtenir qualsevol informe en el moment que us calgui. A més a més, hi ha una funció específica per sol·licitar duplicats dels documents d'alta o baixa TA2, independentment de quan s'hagi tramitat el moviment.
En aquest cas, a més de poder tramitar la petició per rebre l'informe a la bústia, hi ha l'opció de generar el document i imprimir-lo a l'instant a través de l'afiliació en línia.