Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Treballadors desplaçats

Com a norma general, els treballadors desplaçats estan sotmesos a la legislació de Seguretat Social del país en el territori del qual estan exercint l'activitat laboral. Ara bé, si es tracta d'un trasllat temporal poden mantindre la legislació espanyola de Seguretat Social en els termes i requisits que s'indiquen a continuació:

Només s'aplica als treballadors espanyols o Tunísiaians.

Desplaçament inicial

Per als treballadors per compte d'altre que exerceixen l'activitat en una empresa espanyola i que són desplaçats per aquesta per fer temporalment la seua activitat A Tunísia, se sol·licitarà davant de la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o administracions d'aquesta, l'expedició del corresponent certificat de desplaçament.

Els treballadors per compte propi no es poden acollir al que disposa aquest apartat, perquè en els seus desplaçaments A Tunísia puguen mantindre la legislació espanyola de Seguretat Social. Ara bé, poden realitzar la seua sol·licitud d'acord amb el que estableix l'apartat "Altres excepcions".

Formulari a tramitar

L'empresa efectuarà la seua sol·licitud mitjançant el model TA.200  "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social.-Desplaçaments inicials" i acompanyarà el formulari ES/TU.101 "Certificat de legislació aplicable", emplenat en triplicat exemplar.

El formulari expedit per la Direcció Provincial o administració corresponent, certifica que el treballador continua sotmés a la legislació espanyola de Seguretat Social durant el desplaçament en aquest país i, en conseqüència, està exempt de cotitzar a la Seguretat Social Tunísiaiana.

Període a autoritzar

El termini màxim de la duració del desplaçament és de vint-i-quatre mesos.

Pròrroga ordinària

Si els treballadors per compte aliè han de prolongar la seua estància en eixe país més dels dos anys inicialment previstos, l'empresari haurà de sol·licitar, amb suficient antelació a la finalització del període autoritzat, la pròrroga del manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social davant la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Formulari a tramitar

La sol·licitud de pròrroga haurà d'efectuar-se en el model TA.202  "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'art.17 del Reglament CEE  1408/71 i d'altres pròrrogues dels Convenis Bilaterals" i s'adjuntaran quatre exemplars del formulari ES/TUN.102 "Certificació de pròrroga de desplaçament", que es remetran a la Institució Competent de Tunísia per a que una vegada emplenada la part B d'aquestos, els torne a aquest Organisme.

Expressada la conformitat en el formulari, aquest acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període que ha sigut autoritzat.

Període a autoritzar

El termini màxim de la pròrroga és de dos any.

Altres desplaçaments

Direccions provincials o administracions de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Seran els òrgans competents per a autoritzar els desplaçaments relatius a:

    • El personal itinerant d'empreses de transport aeri i terrestre amb seu a Espanya que exerceix l'activitat en els dos països.
    • Els treballadors assalariats que exerceixen la seua activitat a bord d'un vaixell amb bandera Tunísiaiana però són remunerats per una empresa o persona amb domicili a Espanya.
    • Els treballadors espanyols que resideixen a Espanya i que presten els seus servicis en una empresa pesquera mixta constituïda a Tunísia i en un vaixell amb bandera de Tunísia.
    • Les persones enviades en missions de cooperació

L'autorització s'experdirà en el formulari ES/TUN.101, "Certificat de legislació aplicable". L'empresa, juntament amb aquest formulari emplenat per triplicat, hi adjuntarà la sol·licitud TA-200 .

Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials.

Per als desplaçaments de:

    • Els funcionaris espanyols destinats a Tunísia,

La Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials expedirà, a petició de l'organisme públic el certificat ES/TUN.101 "Certificat de legislació aplicable", per a tota la duració del desplaçament. La sol·licitud ha d'efectuar-se en el model (TA-202).

Per als desplaçaments de:

    • Els espanyols que exerceixen la seua activitat en les missions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a Tunísia
    • El personal al servici privat dels anteriors, amb nacionalitat espanyola, que opten per la legislació espanyola de Seguretat Social,

La Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General, a petició de l'Organisme públic o del treballador, expedirà el certificat ES/TUN.103 "Exercici del Dret d'opció", que haurà de presentar-se en triplicat exemplar signat pel treballador, per a tota la duració del desplaçament.

Altres excepcions

La tramitació de les sol·licituds d'altes excepcions es durà a cap per la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

L'empresa o el treballador per compte propi efectuarà la sol·licitud mitjançant el model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'art.17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues dels Convenis Bilaterals".

Donada la conformitat per part de la Seguretat Social de Tunísia, la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedirà el formulari ES/TUN.101 "Certificat de legislació aplicable" que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període que ha sigut autoritzat.

   
Complementary Content
${loading}