Aviso Cookies

Este sitio web utiliza cookies para que vostede teña unha mellor experiencia de usuario. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Para máis información consulte a nosa política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Traballadores desprazados

Como norma xeral, os traballadores desprazados están sometidos á lexislación de seguridade social do país en cuxo territorio estean exercendo a súa actividade laboral. Así e todo, se se trata dun traslado temporal poden manter a lexislación española de Seguridade Social baseándose nos termos e cumprindo os requisitos que se indican a continuación:

Só se aplica aos traballadores españois ou tunisianos.

Desprazamento inicial

Os traballadores por conta allea que exercen a súa actividade nunha empresa española que os traslada a Tunisia para exercer alí temporalmente a súa actividade han solicitar ante a Dirección Provincial da Tesourería Xeral da Seguridade Social ou administracións dela a expedición do correspondente certificado de desprazamento.

Os traballadores por conta propia non poden acollerse ao disposto neste apartado para manter a lexislación española de Seguridade Social nos seus desprazamentos a Tunisia. Así e todo, poden realizar a súa solicitude de acordo co establecido no apartado "Outras excepcións".

Formulario que se debe tramitar

A empresa efectuará a súa solicitude mediante o modelo TA.200  "Solicitude de mantemento da lexislación española de Seguridade Social.- Desprazamentos iniciais" e acompañará o formulario ES/TUN.101 "Certificado de lexislación aplicable", cuberto en triplicado exemplar.

O formulario expedido pola dirección provincial ou administración correspondente certifica que o traballador continúa sometido á lexislación española de Seguridade Social durante o seu desprazamento nese país e, en consecuencia, está exento de cotizar á seguridade social tunisiana.

Período de autorización

O prazo máximo da duración do desprazamento é de vinte e catro meses.

Prórroga ordinaria

Se os traballadores por conta allea deben prolongar a súa estadía nese país máis alá dos dous anos inicialmente previstos, o empresario deberá solicitar, cunha antelación suficiente á finalización do período autorizado, a prórroga do mantemento da lexislación española de Seguridade Social ante a Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social.

Formulario que se debe tramitar

A solicitude de prórroga deberá efectuarse no modelo TA.202  "Solicitude de mantemento da lexislación española de Seguridade Social en aplicación do art.17 do Regulamento CEE  1408/71 e doutras prórrogas dos Convenios Bilaterais" e se achegarán catro exemplares do fomulario ES/TUN.102 "Certificación de prórroga do desprazamento", que se remitirán á Institución Competente de Tunisia para que unha vez cuberta a parte B dos mesmos os devolva a este Organismo.

Expresada a conformidade no formulario, este acredita que o traballador continúa sometido á Seguridade Social española durante o período autorizado.

Período de autorización

O prazo máximo da prórroga é de dous anos.

Outros desprazamentos

Direccións provinciais ou administracións da Tesourería Xeral da Seguridade Social

Serán os órganos competentes para autorizar os desprazamentos de:

    • Persoal itinerante das empresas de transporte aéreo con sede en España que exerce a actividade nos dous países.
    • Traballadores asalariados que exercen a súa actividade a bordo dun buque con bandeira tunisiana pero son remunerados por unha empresa ou persoa con domicilio en España.
    • Traballadores españois que residen en España e que prestan os seus servizos nunha empresa pesqueira mixta constituída en Tunisia e nun buque abandeirado no mesmo país.
    • Persoas enviadas en misións de cooperación.

A autorización expedirase no formulario E/TUN.1, "Certificado de lexislación aplicable". A empresa, xunto a este formulario cuberto por triplicado, achegará a solicitude TA-200.

Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais.

Para os desprazamentos de:

    • Funcionarios españois destinados en Tunisia,

A Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais expedirá, a petición do organismo público, o certificado E/TUN.101 "Certificado de lexislación aplicable", para toda a duración do desprazamento. A solicitude debe efectuarse mediante o modelo (TA-202).

Para os desprazamentos de:

    • Españois que desempeñan a súa actividade nas misións diplomáticas ou oficinas consulares de España en Tunisia.
    • Persoal ao servizo privado dos anteriores, con nacionalidade española, que optan pola lexislación española de Seguridade Social,

A Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral, a petición do Organismo público ou do traballador, expedirá o certificado E/TUN.103 "Exercicio do Dereito de opción", que deberá presentarse en triplicado e asinado polo traballador, para toda a duración do desprazamento.

Outras excepcións

A tramitación das solicitudes doutras excepcións será xestionada pola Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social.

A empresa ou traballador por conta propia efectuarán a súa solicitude mediante o modelo TA.202 "Solicitude de mantemento da lexislación española da Seguridade Social en aplicación do art. 17 do regulamento CEE 1408/71 e doutras prórrogas dos convenios bilaterais".

Dada a conformidade por parte da Seguridade Social de Tunisia e a Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social expedirá o formulario ES/TUN.101 "Certificado de lexislación aplicable", que acredita que o traballador continúa sometido á Seguridade Social española durante o período que foi autorizado.

   
Complementary Content
${loading}