Videoatención. Tesorería General de la Seguridad Social
La Tresoreria General de la Seguretat Social ha implementat un nou canal d’atenció al ciutadà per a fer tràmits senzills.
La videoatenció sorgix com a una resposta innovadora a les necessitats d’aquells ciutadans que no disposen de prou mitjans d’identificació electrònica o habilitats digitals que els permeten gestionar estos tràmits de manera autònoma.
Mitjançant una videotelefonada, s’establix una comunicació instantània i personalitzada entre el ciutadà i el funcionari, sense desplaçaments a les nostres oficines. Per tal de prestar este servici adequadament, hem creat una unitat especialitzada: la Unitat de Videoatenció (UVA), integrada per funcionaris formats especialment per a assistir el ciutadà, amb coneixements amplis, capacitats i habilitats comunicatives.
Actualment, mitjançant videotelefonada es fan tràmits freqüents i habituals per al ciutadà, en els quals es requerix identificació:
- Obtenció del NUSS.
- Comunicació o modificació de dades de contacte.
- Canvi de dades personals.
- Canvi de NIE a DNI.
L’accés a la tramitació per videotelefonada es fa amb cita prèvia, que es facilitarà a través del telèfon d’atenció de la TGSS 901 50 20 50 o 91 541 02 91, previ assessorament de l’agent telefònic, que oferirà al ciutadà totes les vies que la TGSS posa a disposició dels ciutadans per a gestionar qualsevol dels tràmits indicats abans.
Per a gestionar estos tràmits per videotelefonada no cal que el ciutadà aporte documentació prèvia, les seues dades estan protegides degudament i l’accés a la cita és senzill. El ciutadà només necessita un dispositiu electrònic, siga ordinador, tauleta o telèfon mòbil, i connexió a Internet.
Per a guiar el ciutadà en el procés per a connectar-se a la cita, concertada prèviament, disposem d’un vídeo que explica de manera detallada els passos que cal seguir.