Pensionistes i Pensions Nacionals
Tema: Meritació i pagament de la pensió
-
Meritació i pagament de la pensió
-
Tenen pagues extraordinàries les pensions derivades de AT o EP?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensióQuan les pensions deriven d'accident de treball o malaltia professional, les dues pagues extraordinàries de juny i novembre estan prorratejades en les mensualitats ordinàries, ja que aquestes pensions s'abonen en 12 pagues.
Accions disponibles -
Quan es merita el dret a les pagues extraordinàries?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensióEls períodes de meritació estaran compresos entre:
- L'1 de desembre i el 31 de maig de l'exercici següent, ambdós inclusivament, si es tracta de la paga extraordinària de juny.
- Entre l'1 de juny i el 30 de novembre, també ambdós inclusivament, si es tracta de la paga extraordinària de novembre.
Serà suficient un dia d'abonament de la pensió per al còmput de la sisena part íntegra del pagament extraordinari corresponent.
Accions disponibles -
En quins supòsits s'efectua la quitança de la paga extraordinària i com es calcula esta?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensióEn els casos d'extinció, baixa o suspensió de la percepció d'una prestació, sigui quina sigui la causa, la paga extraordinària es considerarà meritada el dia 1 del mes en què s'acordi la baixa o suspensió o es produeixi la causa d'extinció.
S'abonarà pel que fa a una sexta part per cada un dels mesos compresos entre el mes de desembre (paga extraordinària de juny) o el mes de juny (paga extraordinària de novembre) i el mes en què es produeix la suspensió o extinció de la pensió. Cada sisena part es calcularà prenent la quantia de la pensió ordinària corresponent al mes en què s'acordi la suspensió o extinció.Accions disponibles -
En quins supòsits s'accepta el Gir Postal com a modalitat de pagament de pensions?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensióNomés en els casos en què el titular de la prestació econòmica de què es tracti no disposi, en la seva localitat de residència, d'un altre mitjà o modalitat de cobrament.
Accions disponibles -
Com s'efectua el pagament de pensions a titulars desplaçats o residents en l'estranger?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensióLa materialització del pagament de la pensió es pot fer, a petició del seu titular, per trimestres o semestres naturals vençuts, encara que la meritació d'aquesta sigui mensual i, en cap cas, es poden generar interessos a favor del beneficiari.
Accions disponibles -
En quins supòsits és necessari sol·licitar davant de l'INSS l'abonament d'una pensió meritada i no percebuda?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensióÉs necessària la sol·licitud de pensió meritada i no percebuda en els casos de defunció d'un beneficiari de Prestacions econòmiques de la Seguretat Social, l'abonament dels quals s'efectuï a través d'una modalitat diferent del sistema d'abonament en compte corrent o llibreta d'estalvi o en el cas que aquesta estigués cancel·lada.
La sol·licitud es produirà a instàncies de part legítima i s'abonarà, si és procedent, en nom de la comunitat hereditària.Accions disponibles -
Si rebo una trucada que diu que és de la Seguretat Social per demanar-me que instal·li una aplicació mòbil per cobrar una prestació, he d’instal·lar aquesta aplicació o proporcionar alguna dada?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensió- No, el nostre personal funcionari no es posarà en contacte amb vós en cap cas per sol·licitar-vos la instal·lació d’aplicacions mòbils per a pagaments entre particulars per pagar-vos endarreriments o fer els pagaments ordinaris d’una prestació.
- Les entitats de la Seguretat Social només emeten pagaments a través d’ingrés en el compte bancari que hàgiu facilitat o mitjançant l’emissió de xec, en els casos previstos per a això.
- Si rebeu una trucada d’aquestes característiques, ho podeu fer saber a la nostra Entitat adjuntant les dades del telèfon, descripció de la situació i les vostres dades de contacte a través de la nostra Bústia de Consultes.
- IMPORTANT: Si teniu en tràmit alguna gestió sobre prestacions, és possible que haguem de posar-nos en contacte amb vós per resoldre qualsevol incidència en el vostre enviament o gestió de la vostra prestació. En aquests casos, el funcionari s’identificarà i us podrà donar detalls sobre la comunicació que hàgiu remés i la data de la remissió, com a garantia que es tracta d’una petició de dades oficial i legítima.
Accions disponibles -
Puc sol·licitar un canvi de número de compte de la meva pensió o prestació a través del canal sense certificat digital?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensió- Podeu modificar el compte de cobrament de la vostra prestació directament en la vostra entitat financera col·laboradora amb la Seguretat Social. Per a això haveu d’autoritzar l’entitat financera que realitzarà aquesta gestió i ells s’encarregaran de gestionar el canvi directament davant de l’Institut Nacional de la Seguretat Social. Rebreu un sms o correu electrònic amb la confirmació del canvi de compte.
- Si no disposeu de mitjans d’identificació electrònica, podeu comunicar el canvi de compte de cobrament de la prestació en el servei Modificar dades bancàries del cobrament de la pensió | Sol·licitud i tràmits de la seguretat social.
- No obstant això, us recordem que podeu fer aquest tràmit amb certificat electrònic o Cl@ve, si en disposeu, o en un altre cas, mitjançant representació d’un familiar o propparent que sí que disposi de certificat digital o Cl@ve a través d’aquest servei.
Accions disponibles -
Si ha mort un familiar que percebia una pensió i ja s’ha comunicat la defunció a l’INSS, com es gestiona la liquidació dels imports pendents de cobrament d’aquesta pensió?
Categoria: Pensionistes > Tema: Meritació i pagament de la pensió- Si el registre de la mort es tramita abans que s’emeti la nòmina mensual següent, la liquidació s’ingressarà en el compte bancari del pensionista: la quantia de la pensió íntegra del mes de la mort (independentment del dia del mes en què s’hagi produït la mort, correspondrà la mensualitat íntegra) i la quantia de les sisenes parts de la paga extra que corresponguin al període comprès entre l’1 de desembre i el mes de la defunció (per a les morts produïdes fins al 31 de maig) o bé al període comprès entre l’1 de juny i el mes de la defunció (per a les morts produïdes fins al 30 de novembre). En aquest cas, no s’ha de fer cap tràmit addicional amb l’INSS per percebre-la.
- Si la defunció es registra després de l’emissió de la nòmina del mes següent al de la mort, s’haurà abonat de manera indeguda la mensualitat posterior al mes de la defunció, per la qual cosa es gestionarà la devolució d’aquest import. En aquest cas, els hereus han de sol·licitar el pagament de la liquidació de la part de paga extra corresponent. Per això, ho han de sol·licitar a través del servei Prestacions vençudes i no percebudes per defunció | sol·licitud i tràmits de la seguretat social.
- En els supòsits en què el pagament corresponent no s’hagi rebut per estar cancel·lat el compte bancari del mort, heu de sol·licitar l’abonament a través del formulari indicat al punt anterior.
Accions disponibles
-