Pensionistes i Pensions Nacionals
Tema: Aplicació mòbil VIVESS
-
Aplicació mòbil VIVESS
-
Qui pot utilitzar VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSTotes les persones que percebin una pensió de l’INSS i de l’ISM residents a l’exterior.
Accions disponibles -
Puc utilitzar VIVESS per acreditar la meva fe de vida si percebo una pensió d’orfandat i soc menor d’edat?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí.
Accions disponibles -
Puc utilitzar VIVESS si resideixo a Espanya?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo. L’aplicació només la poden utilitzar els pensionistes residents a l’exterior.
Si esteu registrat a VIVESS perquè vivíeu a l’estranger i posteriorment us heu mudat a Espanya, podeu utilitzar VIVESS per comunicar, si escau, el vostre canvi de domicili a l’estranger.
Accions disponibles -
Què és VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSVIVESS és una aplicació mòbil disponible per a Apple i Android que poden utilitzar els pensionistes que resideixen a l’estranger per complir el tràmit anual d’acreditació de vida.
L’aplicació permet fer el tràmit sense desplaçaments i obtenint confirmació immediata.
També podeu utilitzar l’aplicació per canviar la modalitat de pagament de xec a transferència bancària, canviar el compte bancari de pagament, modificar el domicili de residència i remetre el certificat de residència fiscal.
Accions disponibles -
Té algun cost?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo. La baixada i utilització de l’aplicació és totalment gratuïta.
Accions disponibles -
Com funciona VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSPer utilitzar VIVESS heu de seguir aquests passos:
A) Baixar l’aplicació. Disponible a Apple Store i Google Play.
B) Fer el registre. Aquest pas només l’heu de fer una vegada.Per registrar-vos-hi, heu d’aportar el número del DNI o bé el número d’expedient de la pensió. També us hi podeu registrar amb Cl@ve.
Així mateix, heu d’introduir el vostre país de residència i la data de naixement.
A continuació, haureu de seleccionar el document amb el qual fareu la videoidentificació. Per a això, cal mostrar el revers i l’anvers del document a la càmera i mostrar el rostre i el vostre millor somriure, seguint les instruccions que us indica l’aplicació.
C) L’acreditació de vida. Com a darrer pas, feu clic a “premeu per acreditar la vostra fe de vida” i torneu a somriure a la càmera.
D) L’aplicació emetrà un justificant immediat de l’acreditació de la vostra vida.Accions disponibles -
Quan he d’acreditar la meva fe de vida?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSEl termini d’acreditació de vida s’estén des de l’1 de gener fins al 31 de març de 2025.
Abans d’aquesta data, podeu baixar l’aplicació i fer el registre, però no acreditar la fe de vida.
Accions disponibles -
Què passa si no acredito la fe de vida en el termini indicat?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSLa pensió quedarà suspesa fins que acrediteu la vostra fe de vida, i això ho podreu fer en qualsevol moment de l’any.
Accions disponibles -
On puc baixar l’aplicació?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSA Google Play, si el telèfon mòbil té el sistema operatiu Android, o a Apple Store, si és iOs.
Accions disponibles -
Si no tinc telèfon mòbil disponible, puc utilitzar VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSPodeu baixar aplicació i fer el registre i l’acreditació de vida des de qualsevol dispositiu mòbil.
Si el telèfon mòbil no us permet descarregar l’aplicació, podeu utilitzar el d’una persona de la vostra confiança.
Accions disponibles -
En quants idiomes està disponible VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSL’aplicació està disponible en castellà, anglès, francès i alemany. Se seleccionarà automàticament l’idioma predeterminat al vostre telèfon mòbil. No obstant això, si voleu, sempre es pot modificar.
Accions disponibles -
No trobo l’aplicació a Google Play, quin és el problema?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSPer poder baixar l’aplicació és necessària una versió 8.1 d’Android.
Accions disponibles -
Es produeix un error després de fer la videoidentificació, què puc fer-hi?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSComproveu que teniu activats tots els permisos de càmera i assegureu-vos de fer la videoidentificació en un lloc amb bona llum i sense altres persones a prop.
Accions disponibles -
Si soc titular de dues pensions, he d’acreditar la vida dues vegades?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSLa presentació de la fe de vida realitzada per l’aplicació produeix efectes en les dues pensions que percebeu.
Això és vàlid fins i tot si ues heu registrat a l’app amb el número d’expedient d’una de les vostres pensions.
Accions disponibles -
Pot una altra persona acreditar per mi que estic viu?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo, només el titular de la pensió pot acreditar que està viu amb VIVESS.
Accions disponibles -
Si canvio el país de residència, puc seguir utilitzant VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí, l’aplicació funciona des de qualsevol lloc del món.
Accions disponibles -
Tinc el DNI caducat, puc utilitzar aquest document?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí, en mostrar el document, l’aplicació verifica el vostre rostre i el número d’aquest. A aquest efecte exclusiu, és indiferent que el vostre Document Nacional d’Identitat no estigui vigent.
Accions disponibles -
No tinc DNI ni passaport espanyol, i tampoc Cl@ve, puc fer servir VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí. Us podeu registrar a l’aplicació introduint el número d’expedient de la vostra pensió i, en el pas posterior, usar el document d’identitat del país que seleccioneu i que estigui permès per l’App Mòbil.
Aquests documents varien en funció del país.Accions disponibles -
On puc trobar el número d’expedient de la meva pensió?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSEl número d’expedient es troba a la resolució per la qual es reconeix la vostra pensió.
També el podeu trobar a la carta de revaloració de la pensió que se us envia cada any, així com a la carta informativa que us ha enviat la vostra entitat.Accions disponibles -
He de fer algun tràmit després d’usar l’aplicació per acreditar la meva vida?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo. Un cop l’aplicació us hagi confirmat que heu acreditat correctament que esteu viu i s’hagi emès el justificant, no haureu de fer cap tràmit addicional. L’endemà obtindreu a la mateixa aplicació la resolució emesa per l’INSS (o ISM, si escau), en la qual es considera acreditada la vostra fe de vida.
No heu d’enviar cap document per correu a la Direcció Provincial que gestiona la vostra pensió.Accions disponibles -
És obligatòria la utilització de VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo. Aquesta aplicació és un mitjà addicional per acreditar la fe de vida, que pretén evitar-vos desplaçaments innecessaris i facilitar-vos aquesta gestió.
No obstant això, podreu utilitzar els altres mitjans disponibles si ho preferiu, és a dir:
- Remetre la Fe de Vida per correu ordinari a la Direcció Provincial de l’INSS (o ISM, si escau) que gestiona la vostra pensió.
-
La compareixença a les Conselleries de Treball, Migracions i Seguretat Social d’Espanya a l’estranger. Conselleria de Treball, Migracions i Seguretat Social. Ministeri de Treball i Economia Social.
-
Els mitjans específics admesos al vostre país de residència.
Accions disponibles -
Necessito ajuda.
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSi l’aplicació no funciona correctament, tot i complir amb totes les indicacions assenyalades, podeu escriure a l’adreça electrònica següent: vivess@seg-social.es
Accions disponibles -
Puc presentar el certificat fiscal a través de l’aplicació?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí. Si disposeu d’un certificat de residència fiscal, podeu adjuntar-lo a través de l’aplicació.
Així mateix, podreu consultar la data de validesa dels certificats que heu presentat.
Accions disponibles -
On puc consultar els documents d’acreditació de vida?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSTota la documentació estarà sempre a la vostra disposició en l’aplicació, des d’on la podreu baixar.
Accions disponibles -
Com sé que he acreditat correctament que estic viu?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSUn cop premut el botó “premeu per acreditar la fe de vida” i realitzada la videoidentificació, rebreu un JUSTIFICANT d’acreditació de vida que podreu consultar quan vulgueu. En un termini aproximat de 24 hores, rebreu la RESOLUCIÓ signada per l’Institut Nacional de la Seguretat Social d’acreditació de vida.
Accions disponibles -
No sé quin és el període següent d’acreditació de vida.
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSPodeu consultar el període següent d’acreditació de vida a la mateixa aplicació.
Sempre que tingueu l’aplicació descarregada, rebreu missatges per recordar-vos l’inici del període d’acreditació de vida.
Accions disponibles -
Si estic de visita a Espanya, o de vacances a un altre país diferent del meu país de residència, puc acreditar la meva fe de vida amb l’aplicació?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí, sempre que hàgiu comunicat a la Direcció Provincial que gestiona la vostra pensió quin és el vostre país de residència.
Accions disponibles -
Puc modificar el compte bancari en què s’abona la meva pensió a través de VIVESS?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí. Podeu modificar el compte bancari prement al botó de “Dades bancàries” disponible a l’apartat de “Més Gestions” de la pantalla d’inici.
Per modificar el compte, heu de ser el titular del nou compte aportat i, a més, aquest ha de correspondre amb el vostre país de residència o ser d’Espanya.
Accions disponibles -
Puc cobrar la meva pensió en un país diferent del de la meva residència?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo, excepte si aporteu un compte espanyol. El compte en què s’abona la pensió ha de coincidir amb el vostre país de residència.
Accions disponibles -
Els titulars de pensions d’orfandat poden modificar les seves dades de pagament o les seves dades de domicili?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSNo, aquestes dades les ha de modificar el tutor.
Accions disponibles -
Si percebo més d’una pensió, puc sol·licitar mitjançant VIVESS el cobrament de cadascuna de les pensions en un compte diferent?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSSí, podeu cobrar les pensions en comptes diferents, sempre que siguin del vostre país de residència o Espanya. A VIVESS podreu seleccionar cadascuna de les vostres pensions i actualitzar les dades bancàries que determineu.
Accions disponibles -
Com sé si les meves dades de domicili o les meves dades de pagament s’han actualitzat correctament?
Categoria: Pensionistes > Tema: Aplicació mòbil VIVESSRebreu un avís a l’app quan s’hagi produït el canvi. A més, quan la modificació s’hagi realitzat, veureu la informació actualitzada a l’apartat “dades de pagament” o “dades de domicili”.
Accions disponibles
-