Buques de asistencia médica e loxística.
Situados en zonas de gran concentración de flota española, prestan asistencia sanitaria “in situ” a calquera barco que o solicite e se atope dentro da súa área de cobertura, facilitando tanto a consulta por radio, ambulatoria e mesmo a hospitalización a bordo dos pacientes cando é así prescrita. Se a gravidade do caso o require, tamén realizan a evacuación a terra do enfermo no medio máis adecuado e rápido posible.
Desempeñan a súa actividade en estreita colaboración co Centro Radio-Médico do Instituto Social da Mariña e co Centro Nacional de Coordinación de Salvamento Marítimo da Sociedade Estatal de Salvamento Marítimo, responsable de organizar a evacuación do tripulante dende alta mar no medio dispoñible máis adecuado, nos casos que precisan evacuación urxente a porto.
Como complemento da actividade sanitaria, tamén prestan apoio loxístico de emerxencia, como desenganche de redes, servizo de mergulladores, reparacións eléctricas, etc., aos barcos españois que o precisen e, mesmo, recollida de náufragos.
Buques sanitarios e de apoio loxístico "Esperanza del Mar" e “Juan de la Cosa”.
Trátase de barcos especificamente deseñados coma buques hospitais para prestar asistencia sanitaria e loxística aos barcos pesqueiros españois en calquera caladoiro e para navegar por todos os mares do mundo e ante condicións climatolóxicas extremas.

Foron construídos en estaleiros españois, e contan co mellor equipamento sanitario e os últimos avances técnicos, sendo os únicos buques destas características que existen no mundo e que, ademais, son propiedade da Administración da Seguridade Social.
O deseño de ambos barcos realizouse tomando como base un hospital que ocupa unha cuberta completa dende proa, con acceso directo ao heliporto e á cuberta, o que facilita o traslado de enfermos e náufragos á zona hospitalaria.
A zona hospitalaria está dotada, entre outros servizos, de:
- Quirófano.
- Laboratorio.
- Sala de Coidados Intensivos.
- Sala de curas.
- Sala de exploracións radiográficas.
- Sala de illamento (para o tratamento de queimados, infecciosos e psiquiátricos).
Ademais, contan cunha zona de náufragos, camarotes, áreas comúns e áreas de servizo.
A capacidade inicial do “Esperanza del MAR” é de 17 pacientes na zona hospitalaria e 30 na de náufragos, sendo as áreas de enfermos e náufragos independentes do resto das dependencias do buque. O “Juan de la Cosa” pola súa parte ten unha capacidade para 10 pacientes na cuberta do hospital máis 12 camas para ampliación do hospital e uso diverso.
A seguridade está presente en todo momento, tanto pola amplitude de camarotes, disposición das camas ou sistema de compartimentos nos mesmos, coma no que respecta aos dispositivos de posta a flote e recuperación de lanchas salvavidas. Esta é unha operación clave tanto na saída urxente dos médicos para atender aos enfermos a bordo dos seus propios buques, como para subir a estes ao buque hospital.
Os servizos que se prestan dende os barcos, tanto sanitarios coma loxísticos, son os seguintes:
- Servizos de apoio Sanitario:
- Consultas radiomédicas.
- Consultas a través de videoconferencia.
- Consultas ambulatorias a bordo do propio buque.
- Desprazamentos do equipo sanitario a buques que solicitan axuda ou Hospitalizacións na clínica de a bordo.
- Intervencións cirúrxicas menores.
- Evacuacións por helicóptero, outras embarcacións ou no propio barco.
- Servizos de Apoio Loxístico de Urxencia:
- Traballos efectuados por mergulladores.
- Asistencias mecánicas.
- Asistencias eléctricas.
- Asistencias electrónicas.
- Remolques.
- Subministro de auga.
- Subministro de combustible en emerxencia.
- Colaboración con buques da Armada na zona.
A comunicación cos buques asistenciais é posible a través dos seguintes medios:
Frecuencias de Radio: 2.182 Quilohertz (kHz). Very High Frecuency (VHF): canle permanente o 16
Esperanza del Mar:
Distintivo: EBUQ.
MMSI: 224731000
Zonas Sistema Mundial de Socorro e Seguridade Marítima (GMDSS): A1-A2-A3-A4
- Chamada selectiva dixital (DSC):
Frecuencias VHF, Medium Frecuency (MF)/High Frecuency (HF) do GMDSS.
Radiotelex NBDP nº 08731
Chamada selectiva DSC 2177/VHF 16. - INMARSAT TLX, EGC.
Std-C (581) 4 224 731 20 - Radiotelefonía.
Frecuencias de chamadas entre buques: 2272 kHz.
MF 2182, VHF ch. 16. - INMARSAT Voz.
Std-B,1 00 871 3 224 731 10
Fleet 77,2 00 870 7 639 794 18
Fleet 77,3 00 870 7 639 794 15
Mini-M, 1 00 870 7 628 629 79
Mini-M, 2 00 870 7 618 308 44
Mini-M, 3 00 870 7 628 629 45 - INMARSAT Fax.
Fleet 77,3 00 870 6 003 821 56
Mini-M, 2 00 870 7 618 308 45
Juan de la Cosa:
Distintivo: ECJE.
MMSI: 224612000
Zonas GMDSS: A1-A2-A3-A4
- Chamada selectiva dixital (DSC):
Frecuencias VHF, MF/HF de GMDSS.
Radiotelex NBDP nº 08612 - INMARSAT TLX, EGC.
INMARSAT C: (581) 4 224 612 20
INMARSAT C: (581) 4 224 612 10 - Radiotelefonía.
Frecuencias de chamadas entre buques: 6224 kHz.
Frecuencias Espaderos: 12.356 kHz. - INMARSAT Voz.
Fleet 1 00 870 764 618 166
Fleet 2 00 870 764 618 168
Mini-M” Nº1 00 870 764 618 162
Mini-M” Nº2 00 870 764 618 158 - INMARSAT Fax.
Fleet 1: 00 870 764 618 167 (Prioritario)
Fleet 2: 00 870 764 618 169 (Prioritario)
En caso de avaría dos fax citados poden ser substituídos por:
Mini-M” Nº1 00 870 764 618 163
Mini-M” Nº2 00 870 764 618 159