Xestión / Solicitudes
Xestión e recoñecemento do dereito
A xestión e o recoñecemento do dereito corresponden ao Instituto Nacional da Seguridade Social (INSS) ou, se se trata de traballadores incluídos no campo de aplicación do Réxime Especial do Mar, ao Instituto Social da Mariña (ISM).
Documentos que deben acompañar a solicitude
Os documentos que se indican a continuación deben presentarse, agás para os documentos de identidade nos que será suficiente a exhibición do orixinal.
EN TODOS OS CASOS:- Acreditación da identidade do solicitante e representante legal mediante a seguinte documentación en vigor:
- Españois: Documento Nacional de Identidade (DNI).
- Estranxeiros residentes ou non residentes en España: pasaporte ou, se é o caso, documento de identidade vixente no seu país e NIE (Número de Identificación de Estranxeiro) esixido pola AEAT para os efectos de pagamento.
- Documentación acreditativa da representación legal, se é o caso. Se é titor institucional, CIF/NIF, documento no que conste o nomeamento de tutela da Institución e certificación acreditativa da representación da Institución. Os apoderados inscritos no rexistro electrónico de apoderamentos non necesitan acompañar documento acreditativo.
- Certificado de empresa sobre os datos do traballador substituto.
- Certificado de empresa sobre datos laborais do xubilado parcial e do traballador remudista.
- Certificado que acredite un grao de discapacidade igual ou superior ao 33 % (para acceder á xubilación parcial cun período mínimo de cotización de 25 anos).
EN XUBILACIÓN ACTIVA:
- En caso de traballos por conta allea, conformidade da empresa para acceder á xubilación activa.
FACULTATIVOS DE ATENCIÓN PRIMARIA:
- En caso de compatibilidade da pensión con traballo como facultativo de atención primaria adscrito ao Sistema Nacional de Saúde, conformidade da empresa ou organismo para a compatibilidade da xubilación coa actividade como facultativo de atención primaria e certificado do Servizo Público de Saúde acreditativo do desempeño de actividade como facultativo de atención primaria adscrito ao Sistema Nacional de Saúde.
- Con bonificación de idade por razón da actividade:
- Se traballou nalgunha actividade que teña recoñecida bonificación de idade: certificado da empresa ou empresas onde consten a categoría profesional e os períodos traballados nese posto, ou cartilla de embarque e desembarque para o ISM
- Por discapacidade >65 % ou enfermidade listada no RD 1851/2009
- Informe médico no que conste a afectación da persoa traballadora por algunha das patoloxías xeradoras de discapacidade ás que se refire o Real decreto 1851/2009 e a data en que se iniciou ou se manifestou a patoloxía.
- Certificado de discapacidade e grao recoñecido expedido polo IMSERSO ou organismo competente ou auto xudicial, con indicación, se é o caso, de que é consecuencia dunha das enfermidades listadas no RD 1851/2009, así como data de inicio da discapacidade e data da cualificación.
- Acreditación da necesidade de axuda de terceiras persoas ou por mobilidade reducida, expedida polo IMSERSO ou organismo competente, se é o caso.
- Involuntaria:
- Documentación que acredite que o tipo de cesamento foi involuntario.
- En caso de extinción por despedimento colectivo por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción, por despedimento obxectivo ou por vontade do traballador polas causas previstas nos artigos 40.1, 41.3 e 50 do Estatuto dos Traballadores, acreditación de percibir a indemnización correspondente derivada da extinción do contrato de traballo. En caso de non percibir indemnización, acreditación de ter interposto demanda xudicial.
PARA ACREDITAR OUTRAS CIRCUNSTANCIAS:
- Outras circunstancias:
- Certificado do servizo militar obrigatorio ou a prestación social substitutoria ou servizo social da muller, ou cartilla militar.
- Se tivo algún nacemento, aborto, adopción ou acollemento que se alegase na solicitude, certificado do Rexistro Civil, libro de familia, resolución de adopción ou decisión administrativa ou xudicial de acollemento.
A EFECTOS DE COMPLEMENTOS PARA PENSIÓNS INFERIORES Á MÍNIMA:
- No caso de estranxeiros residentes en España: certificado de inscrición no Rexistro Central de Estranxeiros ou Tarxeta de Identidade de Estranxeiros.
- Libro de familia, actas do Rexistro Civil ou certificado oficial que acrediten o parentesco do cónxuxe co solicitante, se é o caso.