Servici d'atenció telefònica
La Seguretat Social posa a la vostra disposició les seues línies telefòniques a través de les quals podreu rebre informació i fer diferents tràmits sense necessitat de desplaçar-vos i amb el compromís de no deixar-vos sense resposta, facilitar la informació i les dades sol·licitades en terminis mínims i mantindre la confidencialitat.
Per a mantindre la confidencialitat de les seues dades tots els informes o documents relatius a les mateixes s'enviaran únicament al seu nom i al domicili que conste en els nostres fitxers.
Per a facilitar la comunicació, quant toque per telèfon tinga a mà la documentació necessària per a la consulta: DNI (Document Nacional d’Identitat), NAF (Número d’afiliació), CCC (Codi de Compte de Cotització) etc.
- És un telèfon comú a tot el territori nacional, en el qual s'oferix atenció directa i personalitzada, de dilluns a divendres (no festius), en horari ininterromput de 9 a 20 hores.
- 
    Este servici especialitzat d'atenció i informació proporciona: - 
        Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per a accedir o mantindre les prestacions del sistema de la Seguretat Social, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits. 
- 
        Orientació i ajuda en la utilització dels servicis electrònics disponibles a la Seu Electrònica i la pàgina web de la Seguretat Social. 
- 
        Informació específica i particularitzada sobre el tràmit d’expedients i sobre les prestacions reconegudes: resolució recaiguda, primers pagaments, revalorament, complements per mínims, incompatibilitats i concurrència de pensions, variacions i modificacions i imports. 
- A través d'este servici, es pot sol·licitar la Targeta Sanitària Europea que s'enviarà, per correu postal, al domicili que conste en els fitxers de la Seguretat Social.
- 
        A més, es facilita informació sobre qualsevol tema de Seguretat Social relacionat amb la gestió encomanada a l'INSS. 
- Per motius de qualitat i seguretat, la telefonada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.
 
- 
        
- És un telèfon de gestió automàtica de cita prèvia per a tràmits relacionats amb les pensions i altres prestacions econòmiques de la Seguretat Social.
- Amb este servici d’horari ininterromput de 00.00 a 24.00 hores, de dilluns a diumenge, podrà obtindre cita als CAISS (centres d’atenció i informació de la Seguretat Social).
- Per a aconseguir cita ha de respondre verbalment o polsar les tecles del telèfon seguint les instruccions que li indiquen en cada pas del diàleg.
- El sistema automàtic preguntarà el tràmit per al qual vol concertar cita, el codi postal per a localitzar l’oficina més pròxima i el número de DNI o NIE.
- A continuació, el sistema li oferirà la primera cita disponible i, si hi està d’acord, li'n requerirà la confirmació. Si no hi està d’acord, la podrà canviar per una altra posterior.
- Una vegada obtinguda la cita, el sistema li proporcionarà un localitzador.
- Es pot eliminar una cita amb el DNI/NIE i el localitzador en el servici de cita prèvia.
- Recomanacions per a la utilització d’este servici: un ambient de soroll dificulta l’entesa amb el sistema.
Este telèfon estarà disponible de dilluns a dijous, de 9.00 h a 18.00 h, i els divendres, de 9.00 h a 14.30 h. (excepte festius).
Es proporcionarà informació sobre els temes següents:
| Opció 1 | Autoritzat RED | |
|---|---|---|
| 1,1 | Consulta empresa | Consultes relacionades amb Inscripció, liquidació i actualitzacions d’empresa. | 
| 1,2 | Autònoms/Empleats de la llar. | Consultes relacionades amb autònoms i empleats de la llar. | 
| 1,3 | Gestió Autoritzat RED | Per a qualsevol altre tipus d'informació, consulta o incidència en la gestió del Sistema RED. | 
| 1,4 | Instal·lació Programari | Per a consultes o incidències derivades de la instal·lació del Programari. | 
| 1,5 | Seu electrònica, Notificacions i Apoderaments | Per a sol·licitar informació relacionada amb l’Autoritzat Red i els servicis a la Seu Electrònica. | 
| 1,6 | Parts IT INSS | Per a incidències amb comunicats mèdics d'IT al Sistema RED o Sistema de Liquidació Directa que correspon a l'INSS. | 
| 1,7 | Recaptació Executiva | Per a consultes relacionades amb deute en constrenyiment, pagaments, embargaments i ajornaments. | 
| Opció 2 | Tramitació, IVL i altres informes | |
|---|---|---|
| 2,1 | NUSS/ Canvi de dades | Assignació de NUSS, comunicació i canvi de dades de contacte i canvi de dades personals. | 
| 2,2 | IVL | Sol·licitar un informe de Vida Laboral. | 
| 2,3 | Altres informes | Sol·licitar informes de la TGSS. | 
| Opció 3 | Autònoms, convenis especials, artistes, llar i agraris | |
|---|---|---|
| 3,1 | Autònoms | Informació general d’autònoms. | 
| 3,2 | Convenis Especials | Informació general de Convenis Especials | 
| 3,3 | Artistes | Informació general d’Artistes. | 
| 3,4 | Llar | Informació general de la Llar. | 
| 3,5 | Agraris | Informació general d’Agraris | 
| Opció 4 | Pagaments, deutes, embargaments i ajornaments | |
|---|---|---|
| 4,1 | Pagaments i deutes | Consultes relacionades amb pagaments i deutes | 
| 4,2 | Pagaments i ajornaments | Consultes relacionades amb pagaments i ajornaments. | 
| Opció 5 | Altres consultes | Informació general sobre interlocutòries col·lectives i matèries no incloses en les opcions anteriors. | 
|---|
| Documentos | Descàrrega | Fecha | 
|---|---|---|
| 140706 Configuració d'Equips Telefònics |  | 10/10/2016 | 
Línia 020 *** d’informació gratuïta sobre la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) (INSS)
És un telèfon sense cost per a l’usuari, comú a tot el territori nacional, en el qual s’oferix informació general i personalitzada sobre qüestions específiques de la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), de dilluns a divendres (no festius), en horari de 9 a 14.30 hores.
Este servici específic d'atenció i informació de l’IMV proporciona:
- Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per a accedir o mantindre esta prestació, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits.
- Orientació i ajuda en la utilització dels servicis electrònics, relacionats amb l’IMV, disponibles en la Seu Electrònica i la pàgina web de la Seguretat Social.
- Informació específica i particularitzada sobre tràmits d’expedients i sobre les prestacions d’IMV reconegudes: des del moment de la resolució, incloent-hi totes les variacions i modificacions que puguen donar-se durant el període en què la prestació continue vigent i els tràmits i comunicacions associades al seu manteniment.
- Per motius de qualitat i seguretat, la trucada podrà ser enregistrada. La Unitat davant la qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l’Institut Nacional de la Seguretat Social, carrer del Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.
 
							 Inicio
 Inicio