Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Autorització i procediments administratius

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

El marc jurídic del Sistema RED  es basa en l'Ordre ministerial de 3 d'abril de 1995 (BOE  de 7 d'abril) i en la Resolució de la Direcció General de la TGSS, que desenvolupa l'anterior, del 23 de maig de 1995 (BOE de 7 de juny).

Un requisit indispensable per operar en el Sistema RED  és disposar del certificatSILCON de la Seguretat Social. Aquest Certificat possibilita al ciutadà la realització de gestions a través d'INTERNET, garantint la seguretat de les comunicacions i atorgant validesa legal a qualsevol transacció electrònica que realitze.

Per a l'obtenció del certificat, el ciutadà ha d'acreditar la seua identitat de forma presencial mitjançant el DNI en les Oficines de certificats digitals.

El certificat SILCON és personal i intransferible, i no només garanteix la seguretat de les comunicacions sinó que, a més, aporta validesa legal.
Per a començar a operar a través del Sistema RED és necessari sol·licitar una autorització, per a fer-ho es pot dirigir a la Unitat d'Atenció a l'Usuari existent en cada una de les direccions provincials de la TGSS.

L'autorització al Sistema RED es concedix a les empreses, als professionals i a altres subjectes que, en l'exercici de la seua activitat, òmpliguen i presenten documents de cotització en representació dels subjectes responsables de l'obligació de cotitzar.

Esta autorització es concedix als col·lectius anteriorment descrits, en l'àmbit dels règims següents:

  • Règim General, (inclosos: Règim Especial d'Artistes, Sistema Especial de Fruites Hortalisses i Conserves Vegetals, Sistema Especial de Manipulació i Empaquetament del Tomàquet Fresc, Sistema Especial dels Treballadors Fixos Discontinus que presten els seus servicis a les Empreses d'Exhibició Cinematogràfica, Sales de Ball, Discoteques i Sales de Festa, Sistema Especial dels Treballadors Fixos Discontinus que presten els seus servicis a Empreses d'Estudi de Mercat i Opinió Pública, i Sistema Especial Agrari).

  • Règims Especials dels Treballadors del Mar (Compte d'Altri)  i Mineria del Carbó.
La Unitat d'Atenció a l'Usuari de la seua província, a través del Servici d'Atenció Telefònic de la TGSS, estarà disponible de dilluns a divendres en horari de 8:30 a 18:30, al telèfon 901 50 20 50.

Com a conseqüència de la resolució de la sol·licitud d'autorització s'emetran els documents següents:

  • Document de resolució estimatòria o denegatòria.

  • Instruccions d'instal·lació

  • Manuals per a la formació de l'usuari

  • Informació i normes relatives a proves i pràctiques en l'àmbit de cotització i afiliació.

Sí, el no compliment de les condicions fixades en l'autorització pot ser-ne motiu de suspensió o anul·lació.

Sí, però únicament en el cas de canvi de titular d'una autorització, en què es produïsca la substitució de la persona que ostentava la representació de l'empresa o despatx per a l'autorització, o el canvi de raó social.

El responsable de l'ús de l'autorització és el titular del despatx o representant legal de l'empresa i és l'usuari principal, que podrà delegar el seu ús en personal amb qui mantinga vinculació laboral o siga col·laborador autònom i que actuarà com a usuari complementari. Aquest personal estarà censat com a usuari autoritzat en el sistema de control d'accés de la TGSS.

L'usuari principal és la persona que sol·licitarà els usuaris secundaris que necessite, i la sol·licitud serà aprovada en la TGSS. Cada un d'ells ha de tenir el seu Certificat SILCON per a poder actuar en el Sistema RED. Per tant, l'usuari principal serà el responsable dels secundaris i és molt important que el primer sol·licite la baixa dels segons que, pels motius que siga, queden deslligats de l'autorització.

Depén de l'activitat de l'empresa o despatx. En principi, existirà un únic usuari principal i tants usuaris complementaris com el titular necessite.

Cada usuari lligat a l'autorització usarà el seu Certificat SILCON en cada operació que realitze en el Sistema RED, de tal manera que cada actuació efectuada quedarà lligada a l'originador.

A través de les unitats d'atenció a l'usuari, pot conéixer el calendari de cursos i convocatòries als què podrà assistir amb una sol·licitud prèvia. A més, es facilitarà una Guia bàsica de l'ús del Sistema RED en Internet, que facilitarà la tasca als usuaris.

Una vegada autoritzat pot realitzar proves o pràctiques en el sistema sense que aquestes causen cap efecte administratiu.

Sí, el titular de l'autorització pot donar d'alta, de baixa o modificar a usuaris secundaris a través del Sistema RED. El titular de l'autorització pot d'igual manera consultar a tots els usuaris donats d'alta en l'autorització, o un d'ells en concret. Aquesta funció es troba ubicada en "Gestió d'autoritzacions", dins del menú de Servicis RED On-Line.

Sí, qualsevol usuari podrà consultar tots els Codis de Compte de Cotització i NAF, que es troben assignats a la mateixa en el moment de fer la consulta, o un d'ells en concret. Aquesta funció es troba ubicada en l'apartat de "Gestió d'autoritzacions" dins del menú de Servicis RED. 

Es pot sol·licitar la rescissió d'un CCC o NAF a través del servici disponible a Sistema RED En Línia/Gestió d'Autoritzacions/Assignació Rescissió de CCC o NAF, o omplint el formulari corresponent (FR104 o FR115).

Complementary Content
${loading}