Autorización e procedementos administrativos
Cal é o soporte legal do Sistema RED?
O marco xurídico do Sistema RED baséase na Orde ministerial do 3 de abril de 1995 (BOE do 7 de abril) e na Resolución da Dirección Xeral da TGSS, que desenvolve a anterior, do 23 de maio de 1995 (BOE do 7 de xuño)
Que precisa facer antes de solicitar a autorización para poder operar no Sistema RED?
Para a obtención deste certificado, o cidadán debe acreditar a súa identidade de forma presencial mediante DNI nas Oficinas de certificados dixitais.
O Certificado SILCON é persoal e intransferible, e non só garante a seguridade das comunicacións, senón que ademais achega validez legal.
Onde se solicita a autorización?
Quen pode solicitar a autorización?
A autorización ao Sistema RED concédese a aquelas empresas, profesionais e demais suxeitos que no exercicio da súa actividade cumpran e presenten documentos de cotización en representación dos suxeitos responsables da obriga de cotizar.
Esta autorización concédeselles aos colectivos anteriormente descritos, no ámbito dos seguintes réximes:
- Réxime xeral (incluídos: Réxime Especial de Artistas, Sistema Especial de Froitas Hortalizas e Conservas Vexetais, Sistema Especial de Manipulado e Empaquetado do Tomate Fresco, Sistema Especial dos Traballadores Fixos Descontinuos que prestan os seus servizos nas Empresas de Exhibición Cinematográfica, Salas de Baile, Discotecas e Salas de Festa, Sistema Especial dos Traballadores Fixos Descontinuos que prestan os seus servizos en Empresas de Estudo de Mercado e Opinión Pública, e Sistema Especial Agrario).
- Réximes Especiais dos Traballadores do Mar (Conta Allea) e Minaría do Carbón.
Quen o atende?
Que documentación recibirei?
Como consecuencia da resolución da solicitude de autorización eliminaranse os seguintes documentos:
- Documento de resolución estimatoria ou denegatoria.
- Instrucións de instalación
- Manuais para a formación do usuario
- Información e normas relativas a probas e prácticas no ámbito da cotización e afiliación.
Pódese suspender ou anular unha autorización?
Si, o non cumprimento das condicións fixadas na autorización pode ser motivo de suspensión ou anulación desta.
E transferible?
Si, pero unicamente no caso de cambio de titular dunha autorización, nos que se produza a substitución da persoa que exercía a representación da empresa ou despacho para a devandita autorización, ou o cambio de razón social.
Quen é o responsable de uso da autorización?
O responsable de uso da autorización é o titular do despacho ou representante legal da empresa, que é o usuario principal, que poderá delegar o seu uso en persoal co que manteña vinculación laboral ou sexa colaborador autónomo e que actuará como usuario complementario. Este persoal estará censado como usuario autorizado no sistema de control de acceso da TXSS.
O usuario principal é a persoa que solicitará os usuarios secundarios que necesite, e esta solicitude será aprobada pola TXSS. Cada un deles deber ter o seu Certificado SILCON para poder actuar no Sistema RED. Polo tanto, o usuario principal será o responsable dos secundarios, polo que é moi importante que o primeiro solicite a baixa dos segundos que, polos motivos que sexa, queden desligados da autorización.
Cantos usuarios poden depender dunha autorización?
Depende da actividade da empresa ou despacho. En principio, existirá un único usuario principal e tantos usuarios complementarios como o titular necesite.
Cada usuario ligado á autorización usará o seu Certificado SILCON en cada operación que realice no Sistema RED, de tal maneira que cada actuación efectuada quedará ligada ao orixinador desta.
Onde ensinan a manexar o sistema?
Unha vez autorizado pode realizar probas ou prácticas no sistema sen que estas causen ningún efecto administrativo.
Pode o autorizado consultar, dar de alta, baixa ou modificar a usuarios secundarios a través do Sistema RED?
Si, o titular da autorización pode dar de alta, baixa ou modificar a usuarios secundarios a través do Sistema RED. O titular da autorización pode igualmente consultar a todos os usuarios dados de alta na autorización, ou un deles en concreto. Esta funcionalidade atópase ubicada en "Xestión de autorizacións", dentro do menú de Servizos RED en liña.
É posible consultar os CCCs/NAFs asignados a unha autorización?
Si, calquera usuario poderá consultar todos os Códigos de Conta de Cotización e NAFs, que se atopan asignados á mesma no momento de realizar a consulta, ou un deles en concreto. Esta funcionalidade atópase ubicada no apartado de "Xestión de autorizacións" dentro do menú de Servizos RED.
É posible rescindir un CCC/ NAF asignado a unha autorización?
Pódese solicitar a rescisión dun CCC ou NAF a través do servizo dispoñible en Sistema RED Online/ Xestión de Autorizacións/ Asignación rescisión de CCC ou NAF, ou cubrindo o formulario correspondente (FR104 ou FR115).