Preguntes freqüents CASIA
Puc fer tràmits relacionats amb Informes d’IT o Certificats de Maternitat/Paternitat?
No, a través de CASIA únicament es pot fer la comunicació de tràmits, consultes o incidències relacionades amb matèries pròpies de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Per a temes propis de l’INSS, cal dirigir-se al "Servici d’Atenció Telefònica".
Què passa si catalogue malament un cas?
El tramitador de la TGSS que gestione el seu cas podrà modificar certs aspectes de la classificació que haja fet, per exemple, modificar la matèria, categoria o subcategoria de les seues consultes o errors/incidències sense necessitat de fer cap acció addicional.
Tanmateix, si una consulta o un error/incidència impliquen la realització d’un acte administratiu, haurà d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit.
Com sabré que el meu tràmit ha sigut realitzat?
Rebrà un correu electrònic en què li comunicaran que la TGSS ha resolt el tràmit o ha sol·licitat més informació sobre això, sempre que l’usuari principal de l’autorització haja comunicat l’adreça electrònica a través del Servici de Consulta i Modificació de Dades de contacte de l’oficina virtual del sistema RED.
També rebrà un correu electrònic en què li avisaran de la resolució d’aquelles consultes fetes a través del Telèfon d’Atenció que no hagen pogut resoldre’s en la primera telefonada.
La resposta donada al cas es podrà consultar a través de la funcionalitat Gestió de casos.
És possible sol·licitar el Número de la Seguretat Social a través de CASIA?
Sí, l’Autoritzat pot sol·licitar a través de CASIA el Número de la Seguretat Social d’aquells treballadors respecte dels quals posteriorment en comunicarà l’alta. Per a açò haurà d’utilitzar el tràmit corresponent acompanyat del Model TA.1 firmat pel treballador, DNI o NIE i, si s’escau, certificat de la condició de discapacitat.
Resta de tràmits
Els tràmits que no puguen sol·licitar-se a través de CASIA s’hauran de presentar a través del Registre Electrònic.
Quins tràmits puc sol·licitar?
Els tràmits que poden sol·licitar-se a través de CASIA són els següents:
INSCRIPCIÓ D'EMPRESES
- Assignació CCC.
- Anotació TRL No Implementats a RED
- Anotació TRL No Implementats a RED
- Aportar Documentació Acreditativa
- Compliment Obligacions Tributàries
- Aportar Documentació Acreditativa
- Aportar Documentació Acreditativa Empresa i Socis
- Documentació Sol·licitada per TGSS
- Compliment Obligacions Tributàries
- Variació Dades.
- Canvi CNAE
- Variació Dades Cobertura Contingències
- Modificació Dades Empresa
- Variació Dades CCC
- Variació Dades Empleadors SE Llar
- Variació Dades Cobertura Contingències
- Variació Dades
- Variació Dades Cobertura Contingències
- Inscripció Empresa i Assignació CCCP
- Inscripció Empresa i Assignació CCCP
- Inscripció Empresa i Assignació CCCP
- Registre Empresa sense CCC
- Registre Empresa sense CCC
- Registre Empresa sense CCC
- Modificació Dades Empresa sense CCC
- Modificació Dades Empresa sense CCC
- Modificació Dades Empresa sense CCC
- Baixa Empresari
- Comunicació Final d’Activitat
- Comunicació Final d’Activitat
- Reinici CCC
- Reinici CCC
- Reinici CCC
AFILIACIÓ, ALTES I BAIXES
- Altes d’Autònoms
- Altes Fora de Termini Treballadors Autònoms
- Bonificació Art. 37 LETA
- Altes Fora de Termini Treballadors Autònoms
- Altes Treballadors Compte d’Altri.
- Sol·licitud de número de Seguretat Social
- Altes Fora de Termini Treballadors
- Eliminació d’Alta Consolidada Fora de Termini
- Modificació Data d’Alta i Efectes d’Alta Fora de Termini
- Jornades Reals Fora de Termini
- SEFHort: Anotació Fora de Termini Dies no Treballats
- Altes No Admeses per RED
- Pràctiques Remunerades RLCE 9927/9928
- DA52 Al·legacions Pràctiques
- DUPLICAT RESOLUCIÓ ALTA/BAIXA SETMANAL
- Altes Treballadors SE Llar
- Altes Fora de Termini Treballadors SEEH
- Eliminació d’Alta Consolidada Fora de Termini SEEH
- Modificació Data d’Alta i Efectes d’Alta Fora de Termini SEEH
- Altes No Admeses per RED SEEH
- Altes Fora de Termini Treballadors SEEH
- Variacions de Dades Autònoms
- Canvi CNAE
- Modificació Treballador SETA (Agrari) i Familiars
- Modificació Treballador TRADE (Autònom Econòmicament Dependent)
- Reconeixement Beneficis per Resolució Judicial Cotització
- Sol·licitud Base Reducció Pluriactivitat Fora de Termini
- Treballador Autònom en Institució Religiosa
- Sol·licitud Beneficis Cotització Conciliació Familiar
- Acreditar Situació Violència Gènere/Víctima Terrorisme
- Canvi Condició Persona Física a Soci-Administrador
- Sol·licitud Beneficis Cotització per Familiars Col·laboradors
- Comunicació Inici d’Activitat
- Comunicació Final d’Activitat
- Sol·licitud Beneficis Cotització Empresa Emergent
- Arxiu Autònoms Vinculats a Empreses
- Canvi CNAE
- Variació de Dades Treballadors SE Llar
- Anotac./Renovac. Títol Família Nombrosa
- Canvi Retribució amb Efectes Retroactius
- Contracte de Substitució/Interinitat
- Canvi Contracte Efectes Retroactius
- Canvi Nre. Hores/Mes Efectes Retroactius
- Anotac./Renovac. Títol Família Nombrosa
- Variació de Dades Treballadors Compte d’Altri
- Coeficient Reductor Edat Jubilació
- Col·lectiu de Treballador
- Condició de Desocupat
- Contracte Treball
- Excedències
- Exclusió Social/Víctimes Violència Gènere
- Data Inici Contracte Treball
- Grau de Discapacitat
- Reducció Jornada Guarda Legal Fora Termini
- Tipus Ocupació
- Variació Coeficient a Temps Parcial
- Anotar Situacions Addicionals 001 i 015 i Modificació/Eliminació Fora de Termini
- Declaració Responsable ERTO La Palma
- Contractes de Substitució
- Sol·licitud de Comunicació ERTO Fora de Termini RED
- Grup de cotització
- Categoria Professional
- Relació Laboral de Caràcter Especial
- Exclusió Cotització
- Relleu
- Causa Substitució
- Inactivitat CTP Activitat Vaga/ERO
- Situacions Addicionals d’Afiliació
- Pèrdua de Beneficis
- Canvi de Lloc de Treball
- Altres Dades de la Relació Laboral
- Sol·licitud Anotació Salaris Tramitació
- Correccions Treballador de Baixa al CCC
- Situacions Especials d’IT
- Opció entre Incentius Incompatibles
- No aplica Bonificació/Reducció No Pla d’Igualtat
- Canvi Baixa Suspensió a Extintiva Inactivitat Z
- Bonific.CopaAmèrica,NovesEmp.RD712/2024
- Bonif.Copa Amèrica DT única RD712/2024
- Substitució Incent. Col·legis Concertats
- Coeficient Reductor Edat Jubilació
- Alta/Variació Dades Integrades Bases Addicionals DIBA
- Tipus Bases Addicionals 001 - Assignació/Rescissió CCC TREBALL CONCENTRAT
- Anotació Treballadors Desplaçats
- OM ISM 835/2023 Disposició Transitòria Única
- Desplaç. OM835/2023 Acord Vincul.Volun
- Baixes d’Autònoms.
- Baixa Treballadors Fora de Termini Autònoms
- Baixa Treballadors amb Alta Ofici Inspecció
- Baixa Treballadors Fora de Termini Autònoms
- Baixes Treballadors Compte d’altri
- Baixa Treballadors Fora de Termini
- Eliminació de Baixa Consolidada Fora de Termini
- Modificació Clau Causa de Baixa Fora de Termini
- Modificació Data Efectes de Baixa en Termini
- Baixes Treballadors SE Llar
- Baixa Treballadors Fora de Termini SEEH
- Eliminació de Baixa Consolidada Fora de Termini SEEH
- Modificació Clau Causa Baixa Fora Termini SEEH
- Modificació Data Efectes Baixa en Termini SEEH
- Baixa Treballadors Fora de Termini SEEH
- Aportar Documentació Acreditativa.
- Treballadors Compte Altri/Assimilats
- Treballadors Compte Propi
- Documentació Sol·licitada per TGSS
- Documentació Sol·licitada per TGSS RETA
- Documentació Sol·licitada per TGSS HOGAR
- Autorització Treball Treballadors Estrangers
- Identificació Entitat sense Ànim de Lucre
- Víctima de Violència de Gènere RDL 1/2023
- Víctima de terrorisme. RDL 1/2023
- Víctima Tràfic d’Éssers Humans. RDL 1/2023
- Víctima de violència sexual. RDL 1/2023
- Exclosos socials 6.D.RDL 1/2023
- Canvi Lloc Treball Malaltia Professional RDL 1/2023
- Canvi Lloc Treball Risc Embaràs/Lactància RDL 1/2023
- Substitució Víctimes Violència Gènere Substituïda RDL 1/2023
- Substitució Víctimes Violència Sexual Substituïda RDL1/2023
- Víctimes Violència Gènere Substituïda/No Inscripció Substitut RDL1/2023
- Víctimes Violència Sexual Substituïda/No Inscripció Substitut RDL1/2023
- Exclosos Socials i No Inscrits SPE (Servici Públic d’Ocupació) RDL1/2023
- Persona Readmesa Incapacitada Parcial Contingències Comunes RDL1/2023
- Club Associació Entitat Esportiva Sense Ànim de Lucre L7/24
COTITZACIÓ
- Aportar Documentació Acreditativa.
- Conceptes Retributius Abonats (CRA) > BBCC
- Interrupció Prescripció.
- Documentació Sol·licitada per TGSS
- Diferència Bases Jubilats Parcials
- Contract.Indef.Pràctiques Format.RDL 1/23
- Reduccions plans de pensions d’ocupació
- Conceptes Retributius Abonats (CRA) > BBCC
- Pluriocupació
- Sol·licitud de Distribució de Límits de Cotització
- Sol·licitud de Distribució de Límits de Cotització
- Variacions de Dades Autònoms
- Canvi Termini d’Ingrés
- Cotització Percepció Jubilació Artistes
- Base Cotització Treballador Artista durant IT
- Base Cotització Treballador Artista durant IT
- Base Cotització Treballador Artista durant IT
GESTIÓ D’AUTORITZATS
- Canvi Mitjà Transmissió Autoritzat RED
- Canvi Mitjà Transmissió Autoritzat RED
- Canvi Mitjà Transmissió Autoritzat RED
- Canvi de tipus d’Autorització RED
- Canvi de tipus d’Autorització RED
- Canvi de tipus d’Autorització RED
- Canvi Usuari Principal i/o Raó Social Autorització RED
- Canvi Usuari principal Autorització RED
- Canvi Raó Social Autorització RED
- Canvi Usuari principal Autorització RED
- Modificació domicili de l’Autorització RED
- Modificació domicili de l’Autorització RED
- Modificació domicili de l’Autorització RED
RECAPTACIÓ
- Aportar Documentació Acreditativa
- Actualització Liquidació Fora de Termini
- Documentació Sol·licitada per TGSS
- Liquidacions Complementàries
- Pagament Quotes Comptes Bancaris Inactius
- Orde Cotització 2024
- Deutes
- Certificat Informes de deute empresa
- Certificat Informe de RETA
- Certificat Informes de deute empresa
- Reintegrament bonif. Form. Prof. per a ocupació
- Empresa sense activitat
Els tràmits susceptibles de presentació a través de CASIA aniran sent actualitzats progressivament.
Què s’ha de catalogar com a tràmit?
Aquelles peticions d’actuacions de caràcter administratiu sempre que no puguen gestionar-se a través dels servicis del Sistema RED i/o SEDESS, per no haver-hi la funcionalitat o per haver superat el termini reglamentari establit per a la seua utilització.
En donar d’alta un tràmit es generarà un Justificant d’Obertura de Tràmit en el qual constarà la data i hora en què s’ha fet la sol·licitud.
Quan es considera que la matèria d’un cas és de tipus tècnic?
Són casos tècnics les consultes relatives a la instal·lació de programari, requeriments tècnics per a transmissió d'arxius o comunicacions, així com els errors o incidències relacionats amb el programari o el maquinari de l’Autoritzat RED. En definitiva, aquells casos la resolució dels quals puga requerir l’ajuda d’un informàtic, en relació amb la utilització del Sistema RED.
Per exemple: Problemes amb els certificats electrònics, d’Instal·lació o actualització de programari del Sistema RED, per a connectar-se al Sistema RED, problemes en les comunicacions (enviament, descàrrega de missatges) entre l’autoritzat i el Sistema RED.
La creació d’un cas de tipus tècnic requerix l’ompliment del “Formulari Dades Tècniques” ubicat en l’apartat “Errores- Incidencias Materia Técnica” de la pàgina web.
Què s’ha de catalogar com a error/incidència?
Tots els casos en què es comunica un error com a conseqüència d’un funcionament indegut del sistema o de l’actuació incorrecta de l’usuari.
S’inclouen tots els errors o incidències que es produïxen en realitzar l’autoritzat qualsevol gestió en la modalitat En línia o en la SEDESS, en la transmissió d'arxius a través de Sistema RED o en les respostes rebudes a través d’estos mitjans.
Tots els casos catalogats com a errors o incidències en els manuals de la TGSS s’han de registrar d’esta manera. Per exemple, els que recull el document “Sistema de Liquidació Directa. Tractament d’Errors”.
Important: Si per a solucionar l’error cal fer un tràmit administratiu, s’ha de donar d’alta el cas com a tal. En el supòsit que s’haja catalogat incorrectament d’error/incidència, es tancarà i s’informarà de la necessitat d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit, ja que este supòsit exigix un procediment de tramitació diferent.
Què puc fer a través de CASIA?
A través de CASIA es poden plantejar Consultes, Errors o Incidències produïdes en la transmissió d'arxius a través del Sistema RED o SLD o en les funcionalitats dels Servicis en Línia i presentar la sol·licitud de Tràmits propis de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social que no puguen dur-se a terme a través del Sistema RED i/o SEDESS.
Què s’ha de catalogar com a consulta?
Una consulta és una sol·licitud d’informació de qüestions relatives a Afiliació, Cotització, Sistema RED, procediments SLD o RED Directe, Seu Electrònica o Gestió d’Autoritzacions, entre d’altres.
Inicio