Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Preguntes freqüents CASIA

No, a través de CASIA únicament es pot fer la comunicació de  tràmits, consultes o incidències relacionades amb matèries pròpies de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Per a temes propis de l’INSS, cal dirigir-se al "Servei d’Atenció Telefònica".

El tramitador de la TGSS que gestioni el vostre cas podrà modificar certs aspectes de la classificació que hàgiu fet, per exemple, modificar la matèria, categoria o subcategoria de les vostres consultes o errors/incidències sense necessitat que feu cap acció addicional.

Tanmateix, si una consulta o un error/incidència impliquen la realització d’un acte administratiu, haureu d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit.

Rebreu un correu electrònic en què us comunicaran que la TGSS ha resolt el tràmit o  ha sol·licitat més informació sobre això, sempre que l’usuari principal de l’autorització hagi comunicat l’adreça electrònica a través del Servei de Consulta i Modificació de Dades de contacte de l’oficina virtual del sistema RED.

També rebreu un correu electrònic en què us avisaran de la resolució d’aquelles consultes fetes a través del Telèfon d’Atenció que no hagin pogut resoldre’s en la primera trucada.

La resposta donada al cas es podrà consultar a través de la funcionalitat Gestió de casos. 

Sí, l’Autoritzat pot sol·licitar a través de CASIA el Número de la Seguretat Social d’aquells treballadors respecte dels quals posteriorment en comunicarà l’alta. Per a això haurà d’utilitzar el tràmit corresponent acompanyat del Model TA.1 signat pel treballador, DNI o NIE i, si s’escau, certificat de la condició de discapacitat. 

Els tràmits que no puguin sol·licitar-se a través de CASIA s’hauran de presentar a través del Registre Electrònic.

Els tràmits que poden sol·licitar-se a través de CASIA són els següents:

INSCRIPCIÓ D’EMPRESES

  • Assignació CCC. 
    • Anotació TRL No Implementats a RED
  • Aportar Documentació Acreditativa
    • Compliment Obligacions Tributàries
    • Aportar Documentació Acreditativa
    • Aportar Documentació Acreditativa Empresa i Socis
    • Documentació Sol·licitada per TGSS
  • Variació Dades.
    • Canvi CNAE
    • Variació Dades Cobertura Contingències
    • Modificació Dades Empresa
    • Variació Dades CCC
  • Variació Dades Empleadors SE Llar
    • Variació Dades Cobertura Contingències
    • Variació Dades
  • Inscripció Empresa i Assignació CCCP
    • Inscripció Empresa i Assignació CCCP
  • Registre Empresa sense CCC
    • Registre Empresa sense CCC
  • Modificació Dades Empresa sense CCC
    • Modificació Dades Empresa sense CCC
  • Baixa Empresari
    • Comunicació Final d’Activitat
  • Reinici CCC
    • Reinici CCC

AFILIACIÓ, ALTES I BAIXES

  • Altes d’Autònoms      
    • Altes Fora de Termini Treballadors Autònoms
    • Bonificació Art. 37 LETA
  • Altes Treballadors Compte d’Altri.
    • Sol·licitud de Número de la Seguretat Social
    • Altes Fora de Termini Treballadors
    • Eliminació d’Alta Consolidada Fora de Termini
    • Modificació Data d’Alta i Efectes d’Alta Fora de Termini
    • Jornades Reals Fora de Termini
    • SEFHort: Anotació Fora de Termini Dies no Treballats
    • Altes No Admeses per RED
    • Pràctiques Remunerades RLCE 9927/9928
    • DA52 Al·legacions Pràctiques
    • DUPLICAT RESOLUCIÓ ALTA/BAIXA SETMANAL
  • Altes Treballadors SE Llar
    • Altes Fora de Termini Treballadors SEEH
    • Eliminació d’Alta Consolidada Fora de Termini SEEH
    • Modificació Data d’Alta i Efectes d’Alta Fora de Termini SEEH
    • Altes No Admeses per RED SEEH
  • Variacions de Dades Autònoms
    • Canvi CNAE
    • Modificació Treballador SETA (Agrari) i Familiars
    • Modificació Treballador TRADE (Autònom Econòmicament Dependent)
    • Reconeixement Beneficis per Resolució Judicial Cotització
    • Sol·licitud Base Reducció Pluriactivitat Fora de Termini
    • Treballador Autònom en Institució Religiosa
    • Sol·licitud Beneficis Cotització Conciliació Familiar
    • Acreditar Situació Violència Gènere/Víctima Terrorisme
    • Canvi Condició Persona Física a Soci-Administrador
    • Sol·licitud Beneficis Cotització per Familiars Col·laboradors
    • Comunicació Inici d’Activitat
    • Comunicació Final d’Activitat
    • Sol·licitud Beneficis Cotització Empresa Emergent
    • Fitxer Autònoms Vinculats a Empreses
  • Variació de Dades Treballadors SE Llar
    • Anotac./Renovac. Títol Família Nombrosa
    • Canvi Retribució amb Efectes Retroactius
    • Contracte de Substitució/Interinitat
    • Canvi Contracte Efectes Retroactius
    • Canvi Nre. Hores/Mes Efectes Retroactius.
  • Variació de Dades Treballadors Compte d’Altri
    • Coeficient Reductor Edat Jubilació
    • Col·lectiu de Treballador
    • Condició d’Aturat
    • Contracte de Treball
    • Excedències
    • Exclusió Social/Víctimes Violència Gènere
    • Data Inici Contracte Treball
    • Grau de Discapacitat 
    • Reducció Jornada Guarda Legal Fora Termini 
    • Tipus Ocupació 
    • Variació Coeficient a Temps Parcial
    • Anotar Situacions Addicionals 001 i 015 i Modificació/Eliminació Fora de Termini
    • Declaració Responsable ERTO La Palma
    • Contractes de Substitució.
    • Sol·licitud de Comunicació ERTO Fora de Termini RED
    • Grup de cotització
    • Categoria Professional
    • Relació Laboral de Caràcter Especial
    • Exclusió Cotització
    • Relleu
    • Causa Substitució
    • Inactivitat CTP Activitat Vaga/ERO
    • Situacions Addicionals d’Afiliació
    • Pèrdua de Beneficis
    • Canvi de Lloc de Treball
    • Altres Dades de la Relació Laboral
    • Sol·licitud Anotació Salaris Tramitació
    • Correccions Treballador de Baixa al CCC
    • Situacions Especials d’IT
    • Opció entre Incentius Incompatibles
    • No aplicabé Bonificació/Reducció No Pla d’Igualtat
    • Canvi Baixa Suspensió a Extintiva Inactivitat Z
    • Bonific.CopaAmèrica,NovesEmp.RD712/2024
    • Copa Amèrica DT única RD712/2024
    • Substitució Incent. Col·legis Concertats
  • Alta/Variació Dades Integrades Bases Addicionals DIBA
    • Tipus Bases Addicionals 001 - Assignació/Rescissió CCC TREBALL CONCENTRAT
  • Anotació Treballadors Desplaçats
    • OM ISM 835/2023 Disposició Transitòria Única
    • Desplaç. OM835/2023 Acord Vincul.Volun
  • Baixes d’Autònoms. 
    • Baixa Treballadors Fora de Termini Autònoms
    • Baixa Treballadors amb Alta Ofici Inspecció
  • Baixes Treballadors Compte d’altri
    • Baixa Treballadors Fora de Termini 
    • Eliminació de Baixa Consolidada Fora de Termini
    • Modificació Clau Causa de Baixa Fora de Termini
    • Modificació Data Efectes de Baixa en Termini
  • Baixes Treballadors SE Llar
    • Baixa Treballadors Fora de Termini SEEH
    • Eliminació de Baixa Consolidada Fora de Termini SEEH
    • Modificació Clau Causa Baixa Fora Termini SEEH
    • Modificació Data Efectes Baixa en Termini SEEH
  • Aportar Documentació Acreditativa. 
    • Treballadors Compte Altri/Assimilats
    • Treballadors Compte Propi
    • Documentació Sol·licitada per TGSS
    • Documentació Sol·licitada per TGSS RETA
    • Documentació Sol·licitada per TGSS HOGAR
    • Autorització Treball Treballadors Estrangers
    • Identificació Entitat sense Ànim de Lucre
    • Víctima de Violència de Gènere RDL 1/2023
    • Víctima de terrorisme. RDL 1/2023
    • Víctima Tràfic d’Éssers Humans. RDL 1/2023
    • Víctima de violència sexual. RDL 1/2023
    • Exclosos socials 6.D.RDL 1/2023
    • Canvi Lloc Treball Malaltia Professional RDL 1/2023
    • Canvi Lloc Treball Risc Embaràs/Lactància RDL 1/2023
    • Substitució Víctimes Violència Gènere Substituïda RDL 1/2023
    • Substitució Víctimes Violència Sexual Substituïda RDL1/2023
    • Víctimes Violència Gènere Substituïda/No Inscripció Substitut RDL1/2023
    • Víctimes Violència Sexual Substituïda/No Inscripció Substitut RDL1/2023
    • Exclosos Socials i No Inscrits SPE (Servei Públic d’Ocupació) RDL1/2023
    • Persona Readmesa Incapacitada Parcial Contingències Comunes RDL1/2023
    • Club Associació Entitat Esportiva Sense Ànim de Lucre L7/24

COTITZACIÓ

  • Aportar Documentació Acreditativa.
    • Conceptes Retributius Abonats (CRA) > BBCC
    • Interrupció Prescripció.
    • Documentació Sol·licitada per TGSS
    • Diferència Bases Jubilats Parcials
    • Contract.Indef.Pràctiques Format.RDL 1/23
    • Reduccions plans pensions d’ocupació
  • Pluriocupació
    • Sol·licitud de Distribució de Límits de Cotització
  • Variacions de Dades Autònoms
    • Canvi Termini d’Ingrés
    • Cotització Percepció Jubilació Artistes
  • Base Cotització Treballador Artista durant IT
    • Base Cotització Treballador Artista durant IT

GESTIÓ D’AUTORITZATS

  • Canvi Mitjà Transmissió Autoritzat RED
    • Canvi Mitjà Transmissió Autoritzat RED
  • Canvi de Tipus d’Autorització RED
    • Canvi de Tipus d’Autorització RED
  • Canvi Usuari Principal i/o Raó Social Autorització RED
    • Canvi Usuari Principal Autorització RED
    • Canvio Raó Social Autorització RED
  • Modificació domicili de l’Autorització RED
    • Modificació domicili de l’Autorització RED

RECAPTACIÓ

  • Aportar Documentació Acreditativa
    • Actualització Liquidació Fora de Termini
    • Documentació Sol·licitada per TGSS
  • Liquidacions Complementàries
    • Pagament Quotes Comptes Bancaris Inactius
    • Ordre Cotització 2024
  • Deutes
    • Certificat Informes de deute empresa
    • Certificat Informe de RETA
  • Reintegrament bonif. Form. Prof. per a ocupació
    • Empresa sense activitat

Els tràmits susceptibles de presentació a través de CASIA aniran sent actualitzats progressivament.

Aquelles peticions d’actuacions de caràcter administratiu sempre que no puguin gestionar-se a través dels serveis del Sistema RED i/o SEDESS, per no haver-hi la funcionalitat o per haver superat el termini reglamentari establert per a la seva utilització.

En donar d’alta un tràmit es generarà un Justificant d’Obertura de Tràmit en el qual constarà la data i hora en què s’ha fet la sol·licitud.

Són casos tècnics les consultes relatives  a la instal·lació de programari, requeriments tècnics per a transmissió de fitxers o comunicacions, així com els errors o incidències relacionats amb el programari o el maquinari de l’Autoritzat RED. En definitiva, aquells casos la resolució dels quals pugui requerir l’ajuda d’un informàtic, en relació amb la utilització del Sistema RED.

Per exemple: Problemes amb els certificats electrònics, d’Instal·lació o actualització de programari del Sistema RED,  per connectar-se al Sistema RED, problemes en les comunicacions (enviament, descàrrega de missatges) entre l’autoritzat i el Sistema RED.

La creació d’un cas de tipus tècnic requereix l’emplenament del “Formulari Dades Tècniques” ubicat a l’apartat “Errores- Incidencias Materia Técnica” de la pàgina web.

Tots aquells casos en els quals es comunica un error com a conseqüència d’un funcionament indegut del sistema o de l’actuació incorrecta de l’usuari.

S’inclouen tots els errors o incidències que es produeixen en realitzar l’autoritzat qualsevol gestió en la modalitat En línia o a la SEDESS, en la transmissió de fitxers a través de Sistema RED o en les respostes rebudes a través d’aquests mitjans.

Tots els casos catalogats d’errors o incidències en els manuals de la TGSS s’han de registrar d’aquesta manera. Per exemple, els recollits en el document “Sistema de Liquidació Directa. Tractament d’Errors”.

Important: Si per solucionar l’error cal fer un tràmit administratiu, s’ha de donar d’alta el cas com a tal. En el supòsit que s’hagi catalogat incorrectament d’error/incidència, es tancarà i s’informarà de la necessitat d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit, ja que aquest supòsit exigeix un procediment de tramitació diferent.

A través de CASIA es poden plantejar Consultes, Errors o Incidències produïdes en la transmissió de fitxers a través del Sistema RED o SLD o en les funcionalitats dels Serveis en Línia i presentar la sol·licitud de Tràmits propis de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social que no puguin dur-se a terme a través del Sistema RED i/o SEDESS.

Una consulta és una sol·licitud d’informació de qüestions relatives a Afiliació, Cotització, Sistema RED, procediments SLD o RED Directe, Seu Electrònica o Gestió d’Autoritzacions, entre d’altres.

Complementary Content
${loading}