Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Treballadors desplaçats

Com a norma general, els treballadors desplaçats estan sotmesos a la legislació de Seguretat Social del país en el territori del qual estan exercint l'activitat laboral. Ara bé, si es tracta d'un trasllat temporal poden mantindre la legislació espanyola de Seguretat Social en els termes i requisits que s'indiquen a continuació:

S'aplica als treballadors de qualsevol nacionalitat.

Desplaçament inicial

Per als treballadors per compte d'altre que exerceixen l'activitat en una empresa espanyola i que són desplaçats per aquesta per fer temporalment la seua activitat a l'Uruguai, se sol·licitarà davant de la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o administracions d'aquesta, l'expedició del corresponent certificat de desplaçament.

Formulari a tramitar

L'empresa efectuarà la seua sol·licitud en el model TA.200 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social.-Desplaçaments inicials" i acompanyaran el formulari EU-05 "Certificat de legislació aplicable", emplenat en triplicat exemplar.

El formulari expedit per la Direcció Provincial o administració corresponent, certifica que el treballador continua sotmés a la legislació espanyola de Seguretat Social durant el desplaçament en aquest país i, en conseqüència, està exempt de cotitzar a la Seguretat Social uruguaiana.

Període a autoritzar

El termini màxim de duració del desplaçament és de 24 mesos.

Pròrroga ordinària

Si els treballadors per compte aliè han de prolongar la seua estància en eixe país més dels dos anys inicialment previstos, l'empresari haurà de sol·licitar, amb suficient antelació a la finalització del període autoritzat, la pròrroga del manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social davant la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Formulari a tramitar

La sol·licitud de pròrroga s'haurà d'efectuar en el model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació del |art.17 del ReglamentCEE  1408/71 i d'altres pròrrogues dels Convenis Bilaterals" i s'adjuntaran 4 exemplars del  formulari EU-06 "Sol·licitud de pròrroga de desplaçament", per a la seua remissió posterior al país d'ocupació.

Una vegada aquest país efectue la resolució en el punt IV del formulari esmentat, es comunicarà la decisió al respecte.

Termini

El termini màxim de la pròrroga no està especificat

Altres desplaçaments

Direccions provincials o administracions de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Seran els òrgans competents per a autoritzar els desplaçaments relatius a:

  • El personal de vol de les companyies aèries amb seu a Espanya que exerceix l'activitat en els dos països.
  • La tripulació de vaixells amb bandera espanyola

L'autorització s'expedirà en el model EU-05, "Certificat de legislació aplicable". L'empresa, juntament amb aquest formulari emplenat per triplicat, hi adjuntarà la sol·licitud TA-200 .

Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials.

Per als desplaçaments de:

  • Els funcionaris espanyols destinats a l'Uruguai, exclosos els membres del personal de les missions diplomàtiques i consulars i
  • Les persones enviades en missions de cooperació.

La Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials expedirà, a petició de l'organisme públic o del treballador, el certificat segons el model EU-05 "Certificat de legislació aplicable", per a tota la duració del desplaçament.

Per als desplaçaments de:

  • Els espanyols que exerceixen la seua activitat en les missions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'Uruguai
  • El personal al servici privat dels anteriors, amb nacionalitat espanyola, que opten per la legislació espanyola de Seguretat Social,

La Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General, a petició de l'Organisme públic o del treballador, expedirà el certificatEU-07  "Certificat de legislació aplicable.-Dret d'opció", per a tota la duració del desplaçament i haurà d'estar signat pel treballador.

Altres excepcions

La tramitació de les sol·licituds d'altes excepcions es durà a cap per la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

L'empresa efectuarà la seua sol·licitud mitjançant el model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'|art.17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues dels Convenis Bilaterals".

Donada la conformitat per part de la Seguretat Social d'Uruguai, la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedirà el formulari EU-06 "Certificat de legislació aplicable.-Pròrroga" que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període que ha sigut autoritzat.

   
Complementary Content
${loading}