Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Treballadors desplaçats

Com a norma general, els treballadors desplaçats estan sotmesos a la legislació de seguretat social del país on duen a terme la seva activitat laboral. Ara bé, si es tracta d'un trasllat temporal poden continuar acollint-se a la legislació espanyola de seguretat laboral en les condicions que s'indiquen a continuació.

S'aplica als treballadors de qualsevol nacionalitat.

Desplaçament inicial

En el cas dels treballadors per compte d'altri que duguin a terme la seva activitat en una empresa espanyola i siguin desplaçats temporalment a Uruguai, s'ha de sol·licitar a la direcció provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o a les administracions corresponents l'expedició del certificat de desplaçament.

Formulari que cal tramitar

L'empresa ha de presentar la sol·licitud mitjançant el model TA.200  "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social - Desplaçaments inicials" acompanyada del formulari EU-05 "Certificat de legislació aplicable", emplenat per triplicat.

El formulari emès per la direcció provincial o l'administració corresponent certifica que el treballador continua sotmès a la legislació espanyola de seguretat social durant el seu desplaçament a aquell país i que, per tant, està exempt de cotitzar a la Seguretat Social uruguaiana.

Període autoritzat

El termini màxim de durada del desplaçament és de 24 mesos.

Pròrroga ordinària

Si els treballadors per compte d'altri han d'allargar la seva estada en aquest país més enllà dels dos anys previstos inicialment, l'empresari  ha de sol·licitar, amb prou antelació abans de la fi del període autoritzat, la pròrroga del manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social a la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Formulari que cal tramitar

La sol·licitud de pròrroga ha de presentar-se en el model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'|art.17 del Reglament CEE  1408/71 i d'altres pròrrogues de convenis bilaterals", juntament amb 4 exemplars del formulari EU-06 "Sol·licitud de pròrroga de desplaçament", per al seu enviament al país on es treballa.

Un cop aquest país efectuï la resolució en el punt IV del formulari esmentat, es comunica la decisió corresponent.

Termini

El termini màxim de la pròrroga no està especificat

Altres desplaçaments

Direccions provincials o administracions de la Tresoreria General de la Seguretat Social

Són els òrgans competents per autoritzar els desplaçaments que afectin:

  • El personal de vol de les companyies aèries amb seu a Espanya que exerceixen la seva activitat a tots dos països;
  • La tripulació de vaixells amb bandera espanyola.

L'autorització s'expedeix  en el model EU-05, "Certificat de legislació aplicable". L'empresa, juntament amb aquest formulari omplert per triplicat, ha de presentar la sol·licitud TA-200.

Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials.

Per als desplaçaments dels subjectes següents:

  • Els funcionaris espanyols destinats a Uruguai, exceptuant-ne els membres del personal de les missions diplomàtiques i consulars;
  • Les persones enviades en missions de cooperació.

La Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials expedeix, a petició de l'organisme públic o del treballador, el certificat segons el model EU-05 "Certificat de legislació aplicable", amb validesa durant tot el desplaçament.

Per als desplaçaments dels subjectes següents:

  • Els espanyols que duen a terme la seva activitat a les missions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a Uruguai;
  • El personal al servei privat dels subjectes del punt anterior amb la nacionalitat espanyola que opti per la legislació espanyola de Seguretat Social.

La Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General expedeix, a petició de l'organisme públic o del treballador, el certificat EU-07  "Certificat de legislació aplicable - Dret d'opció" amb validesa durant tot el desplaçamentque i ha de presentar-se amb la signatura del treballador.

Altres excepcions

La tramitació de les sol·licituds d'altres excepcions és competència de la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

L'empresa ha de presentar la sol·licitud a través del model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'|art.17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues de convenis bilaterals".

Un cop rebut el vist-i-plau de la Seguretat Social de l'Uruguai, la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedeix el formulari EU-06 "Certificat de legislació aplicable - Pròrroga", que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període autoritzat.

   
Complementary Content
${loading}