Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les cookies esmentades i l’acceptació de la nostra política de cookies. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal.


Naixement i atenció de menor

1. Si he tingut un fill i estic percebent la prestació per naixement i cuidat de menor, puc ser inclòs en un ERTO?

Si està  percebent la prestació de naixement i cuidat de menor i l’inclouen en un procediment de regulació d’ocupació de suspensió o reducció de jornada per un ERTO, no li afectaran les seues mesures fins que  acabe el període de descans per naixement i cuidat de menor.


2. Si he tingut un fill després d’haver estat inclòs en un ERTO, tindré dret a la prestació de naixement i atenció de menor? Quin import tindrà la prestació?

  • Si ha estat inclòs en un ERTO, tindrà dret a la prestació de naixement i atenció de menor, per a la qual cosa abans haurà de sol·licitar al Servici Públic de Faena Estatal (SEPE) o a l'Institut Social de la Marina la suspensió de la prestació per desocupació i després sol·licitar la prestació de naixement i cura de menor a l’Institut Nacional de la Seguretat Social o a l'Institut Social de la Marina.
  • L’import de la prestació serà el 100 % de la base reguladora de la prestació de desocupació que li estava abonant el SEPE o ISM.


3. Si rep una telefonada que diu que és de la Seguretat Social per a demanar-me que instal·le una aplicació mòbil per a cobrar una prestació, he d’instal·lar eixa aplicació o proporcionar alguna dada?

  • No, el nostre personal funcionari no es posarà en contacte amb vosté en cap cas per a sol·licitar-li la instal·lació d’aplicacions mòbils per a pagaments entre particulars per a pagar-li endarreriments o fer els pagaments ordinaris d’una prestació.
  • Les entitats de la Seguretat Social només emeten pagaments a través d’ingrés en el compte bancari que haja facilitat o mitjançant l’emissió de xec, en els casos previstos per a això.
  • Si rep una telefonada d’eixes característiques, ho pot fer saber a la nostra Entitat adjuntant les dades del telèfon, descripció de la situació i les seues dades de contacte a través de la nostra Bústia de Consultes.
  • IMPORTANT: Si vosté té en tràmit alguna gestió sobre prestacions, és possible que hàgem de posar-nos en contacte amb vosté per a resoldre qualsevol incidència en el seu enviament o gestió de la seua prestació. En estos casos, el funcionari s’identificarà i li podrà donar detalls sobre la comunicació que haja remés i la data de la remissió, com a garantia que es tracta d’una petició de dades oficial i legítima.


4. Si necessite sol·licitar una prestació o una variació sobre una prestació ja reconeguda com puc realitzar la meua sol·licitud?

  • Si disposa de certificat electrònic o cl@ve, utilitze el servici corresponent de la seu electrònica i signe electrònicament la sol·licitud.
  • Si no disposa de certificat electrònic o cl@ve, pot utilitzar la plataforma Sol·licitud i tràmits de la seguretat social.
  • En aquest últim cas, li demanarem que inserisca una foto, presa en aqueix mateix moment, del seu rostre mostrant el seu document d'identitat i podrà signar la seua sol·licitud en pantalla.
Complementary Content
${loading}