Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les cookies esmentades i l’acceptació de la nostra política de cookies. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal.

Valori aquesta pàgina
Valori aquest contingut

Naixement i cura de menor

1. Si he tingut un fill i estic percebent la prestació per naixement i cura de menor, puc ser inclòs en un ERTO?

Si esteu  percebent la prestació de naixement i cura de menor i us inclouen en un procediment de regulació d’ocupació de suspensió o reducció de jornada per un ERTO, no us afectaran les seves mesures fins que  acabi el període de descans per naixement i cura de menor.


2. Si he tingut un fill després d’haver estat inclòs en un ERTO, tindré dret a la prestació de naixement i cura de menor? quin import tindrà la prestació?

  • Si heu estat inclòs en un ERTO, tindreu dret a la prestació de naixement i cura de menor, per a la qual cosa abans haureu de sol·licitar al Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) o a l’Institut Social de la Marina la suspensió de la prestació d’atur i després sol·licitar la prestació de naixement i cura de menor a l’Institut Nacional de la Seguretat Social o a l’Institut Social de la Marina.
  • L’import de la prestació serà el 100 % de la base reguladora de la prestació d’atur que us estava abonant el SEPE o ISM.


3. Si rebo una trucada que diu que és de la Seguretat Social per demanar-me que instal·li una aplicació mòbil per cobrar una prestació, he d’instal·lar aquesta aplicació o proporcionar alguna dada?

  • No, el nostre personal funcionari no es posarà en contacte amb vós en cap cas per sol·licitar-vos la instal·lació d’aplicacions mòbils per a pagaments entre particulars per pagar-vos endarreriments o fer els pagaments ordinaris d’una prestació.
  • Les entitats de la Seguretat Social només emeten pagaments a través d’ingrés en el compte bancari que hàgiu facilitat o mitjançant l’emissió de xec, en els casos previstos per a això.
  • Si rebeu una trucada d’aquestes característiques, ho podeu fer saber a la nostra Entitat adjuntant les dades del telèfon, descripció de la situació i les vostres dades de contacte a través de la nostra Bústia de Consultes.
  • IMPORTANT: Si teniu en tràmit alguna gestió sobre prestacions, és possible que haguem de posar-nos en contacte amb vós per resoldre qualsevol incidència en el vostre enviament o gestió de la vostra prestació. En aquests casos, el funcionari s’identificarà i us podrà donar detalls sobre la comunicació que hàgiu remés i la data de la remissió, com a garantia que es tracta d’una petició de dades oficial i legítima.


4. Si necessito sol·licitar una prestació o una variació sobre una prestació ja reconeguda, com puc realitzar la meva sol·licitud?

  • Si disposeu de certificat electrònic o cl@ve, utilitzeu el servei corresponent de la seu electrònica i signeu electrònicament la sol·licitud.
  • Si no disposeu de certificat electrònic o cl@ve, podeu utilitzar la plataforma Sol·licitud i tràmits de la seguretat social.
  • En aquest darrer cas, us demanarem que inseriu una foto, feta en aquell mateix moment, del vostre rostre mostrant el vostre document d’identitat, i podreu firmar la vostra sol·licitud en pantalla.
Complementary Content
${loading}