La sol·licitud d'homologació es formalitzarà omplint l'Annex II (model oficial de sol·licitud), es dirigirà a la Direcció de l'Institut Social de la Marina, i es presentarà, juntament amb la documentació complementària que s'indica a continuació, en els servicis centrals de l'Institut Social de la Marina, en les seues direccions provincials, en els centres locals o s'enviarà per qualsevol dels mitjans admesos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
S'haurà de presentar una sol·licitud diferent per cada una de les modalitats o subtipus de formació que es pretenga impartir, la qual anirà acompanyada dels documents següents:
a) Acreditació d'identitat del sol·licitant i/o representant legal. A l'efecte d'identificació, el sol·licitant haurà de presentar:
- En el supòsit de persones físiques: el model d'autorització (Annex III), degudament omplit, per a la comprovació de les dades mitjançant el sistema d'accés informatitzat amb les degudes garanties de confidencialitat. Si no n'hi ha, fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat, passaport o NIE (número d'identificació d'estrangers).
- En el supòsit de persones jurídiques: una fotocòpia compulsada del codi d'identificació fiscal del beneficiari.
- Documentació acreditativa de la representació legal, si escau, que podrà ser substituïda per una certificació expedida per la direcció provincial de l'Institut Social de la Marina corresponent.
b) Escriptura de constitució si es tracta d'una persona jurídica.
c) Certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. El sol·licitant no haurà d'aportar els certificats següents si manifesta expressament el seu consentiment perquè estes dades siguen sol·licitades per l'òrgan gestor a l'Agència Estatal d'Administració Tributària i a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
d) Certificat del sistema de qualitat implantat, expedit per una auditoria externa, en el qual conste que està inclosa la impartició de formació sanitària específica.
e) Memòria descriptiva que desenrotlle els punts establits en l'Annex VI de la Resolució de 24 d'abril de 2013:
- Instal·lacions, mobiliari i equips (només per a modalitat estable):
- Superfície mínima de les aules (m2/ alumne).
- Descripció de les instal·lacions comunes.
- Descripció del mobiliari docent i elements auxiliars.
- Mesures de seguretat i higiene en els locals: dispositius d'extinció d'incendis, senyalitzacions de seguretat, farmaciola de primers auxilis, condicions d'habitabilitat de les aules (calefacció, aire condicionat, il·luminació, netedat, etc.).
- Mitjans i material didàctics:
- Descripció de mitjans audiovisuals destinats a l'activitat formativa.
- Descripció del material de suport docent.
- Organització general del centre.
- Pla de manteniment i conservació dels equips i materials.
- Pla formatiu (contingut dels cursos i temps assignats, disseny de les unitats didàctiques teòriques i pràctiques, procediment per a efectuar les proves teòriques i pràctiques dels cursos).
- Mètodes d'avaluació de les activitats formatives.
- Model de memòria de les activitats docents.
- Model d'enquesta del grau de satisfacció de l'alumnat.
- Recursos humans.
- Personal docent.
- Personal administratiu.
- Gestió administrativa. Tasques relacionades amb el seguiment i control administratiu dels cursos impartits: arxivament de la documentació i dels expedients acadèmics de l'alumnat, còpies de seguretat dels arxius informàtics, model de registre de títols i certificats entregats, model d'actes dels cursos.
f) Declaració de complir les condicions mínimes establides en l'annex II de l'Orde PRE/646/2004, de 5 de març.
g) Un exemplar del manual de l'alumne, el contingut del qual s'ajuste als objectius establits en l'annex I de l'Orde PRE/646/2004, de 5 de març.
Tota la documentació es facilitarà en format paper i una còpia en suport electrònic o per mitjans telemàtics.