Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Ayuda económica familiar complementaria

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

Garanteix uns ingressos mínims mensuals a la unitat familiar afectada que es trobe en una situació de necessitat i la consegüent falta de la possibilitat de generar recursos econòmics.

L’ajuda té caràcter complementari i és compatible amb tot tipus d’ingressos, sempre que no superen els nivells establits legalment.

La quantia dels ingressos mensuals de la Unitat Familiar ha de ser inferior als mínims que estableix el barem de l’Ordre ISM/741/2022, de 22 de juliol, per la qual s’actualitzen les quanties de l’ajuda econòmica familiar complementària i de l’ajuda domiciliària en favor dels afectats per la Síndrome Tòxica, per la qual es determina la quantia de l’ajuda econòmica familiar complementària tenint en compte el nombre de membres de la família i el nombre d’afectats d’esta, aplicat sobre l’IPREM.

El reconeixement del dret es produeix el primer dia del mes següent al de la presentació de la sol·licitud.

Es produirà una variació quan hi haja una modificació en les dades econòmiques o familiars.

Per desaparició de les circumstàncies que la van motivar.

El procediment per al reconeixement del dret s’iniciarà a instàncies de l’interessat, mitjançant una sol·licitud, enviada a través de:

- La plataforma de serveis Sense Certificat de la nostra Seu Electrònica:

- Carta postal o presencialment a la Direcció Provincial corresponent.

La tramitació es duu a terme a les Direccions Provincials de l’INSS d’Àvila, Burgos, Cantàbria, Guadalajara, Lleó, Palència, Salamanca, Segòvia, Sòria, Valladolid, Zamora i Madrid. Per a la resta de les províncies, la tramitació es portarà a la Direcció General de Madrid.

La competència per resoldre serà del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seua Modalitat No Contributiva, i Altres Prestacions a Curt Termini, i dels responsables de les Oficines Provincials.

S’interposarà davant del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seua Modalitat No Contributiva i Altres Prestacions a Curt Termini, i responsables de les Oficines Provincials.

Per obtindre més informació us podeu posar en contacte amb el número 91 568 88 86.

Complementary Content
${loading}