Gestió i sol·licituds
Documents que han d'acompanyar la sol·licitud
EN TOTS ELS CASOS, JUNTAMENT AMB LA SOL·LICITUD S’HAN DE PRESENTAR ELS DOCUMENTS EN VIGOR SEGÜENTS:
L’acreditació de la identitat del sol·licitant, dels seus beneficiaris i, si escau, de la persona que represente el sol·licitant, mitjançant la documentació següent:
- Espanyols: Document Nacional d'Identitat (DNI), per a tots els majors de 14 anys.
- Estrangers: targeta d'identitat d'estranger (TIE) o, si escau, el passaport o el document d'identitat vigent al seu país.
Documentació acreditativa de la representació, segons es tracte de:
- Persona física que representa una altra: document normalitzat de representació.
-
Persona que presta mesures de suport a persones amb discapacitat: documentació que ho acredite.
- Guardador de fet: document que acredite la guarda i la convivència.
-
Curador o defensor judicial: la resolució judicial corresponent.
Quan la sol·licitud és per a un titular o un beneficiari no nacionalitzat: acreditació de la seua residència legal a Espanya.
Certificat d'empadronament al municipi de residència corresponent, quan s'haguera formalitzat recentment i poguera no constar encara registrat a la base de dades padronal.
Certificat emés per la institució competent en matèria de Seguretat Social o d'assistència sanitària del país de procedència, que acredite que no reconeix l'exportació del dret a l'assistència sanitària, quan es tracte de ciutadans dels Estats membres de la Unió Europea (UE) o Estats part de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu (EEE) o Suïssa, del Regne Unit o de països amb Conveni Bilateral que regula l'exportació del dret a Espanya (Andorra, Xile, Marroc i Tunísia).
ADDICIONALMENT, EN CAS DE SOL·LICITAR EL DRET PER A BENEFICIARIS:
Acreditació del parentiu amb el titular, a través dels mitjans següents:
- Cònjuge: llibre de família o certificat d'inscripció de matrimoni.
- Parella de fet: certificat d'inscripció en algun dels registres públics existents o, si no n'hi ha, el document públic corresponent per a acreditar l'existència d'una parella de fet.
- Fill/a, net/a i germà/a: llibre de família o certificat de naixement
- per a fill/a menor de tres mesos NO serà obligatori presentar esta documentació.
- per a fill/a, net/a i germà/a més gran de 26 anys amb discapacitat reconeguda en grau igual o superior al 65 % caldrà, a més, el certificat de reconeixement o la targeta acreditativa del grau de discapacitat.
- Tutelat/ada o acollit/ada: document expedit per l'autoritat competent per a acreditar la condició de tutelat, o acollit pel titular, el seu cònjuge o parella de fet.
En els supòsits de menor tutelat per l'Administració, l'Administració que tutela el menor ha de presentar certificat de constitució de la tutela.
Inicio