Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Gestió i sol·licituds

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

EN TOTS ELS CASOS, JUNTAMENT AMB LA SOL·LICITUD S’HAN DE PRESENTAR ELS DOCUMENTS EN VIGOR SEGÜENTS:

L’acreditació de la identitat del sol·licitant, dels seus beneficiaris i, si escau, de la persona que representi el sol·licitant, mitjançant la documentació següent:

  • Espanyols: Document Nacional d'Identitat (DNI), per a tots els majors de 14 anys.
  • Estrangers: targeta d'identitat d'estranger (TIE) o, si escau, el passaport o el document d'identitat vigent al seu país.

Documentació acreditativa de la representació, segons es tracti de:

  • Persona física que en representa una altra: document normalitzat de representació.
  • Persona que presta mesures de suport a persones amb discapacitat: documentació que ho acrediti.
  • Guardador de fet: document que acrediti la guarda i la convivència.
  • Curador o defensor judicial: la resolució judicial corresponent.

Quan la sol·licitud és per a un titular o un beneficiari no nacionalitzat: acreditació de la seva residència legal a Espanya.

Certificat d'empadronament al municipi de residència corresponent, quan s'hagués formalitzat recentment i pogués no constar encara registrat a la base de dades padronal.

Certificat emès per la institució competent en matèria de Seguretat Social o d'assistència sanitària del país de procedència, acreditant que no reconeix l'exportació del dret a l'assistència sanitària, quan es tracti de ciutadans dels Estats membres de la Unió Europea (UE) o Estats part de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu (EEE) o Suïssa, del Regne Unit o de països amb Conveni Bilateral que regula l'exportació del dret a Espanya (Andorra, Xile, Marroc i Tunísia).

ADDICIONALMENT, EN CAS DE SOL·LICITAR EL DRET PER A BENEFICIARIS:

Acreditació del parentiu amb el titular, a través dels mitjans següents:

  • Cònjuge: llibre de família o certificat d'inscripció de matrimoni.
  • Parella de fet: certificat d'inscripció en algun dels registres públics existents o, en el seu defecte, el document públic corresponent per acreditar l'existència d'una parella de fet.
  • Fill/a, net/a i germà/a: llibre de família o certificat de naixement
    • per a fill/a menor de tres mesos NO serà obligatori presentar aquesta documentació.
    • per a fill/a, net/a i germà/a més gran de 26 anys amb discapacitat reconeguda en grau igual o superior al 65 % caldrà, a més, el certificat de reconeixement o la targeta acreditativa del grau de discapacitat.
  • Tutelat/ada o acollit/ada: document expedit per l'autoritat competent per acreditar la condició de tutelat, o acollit pel titular, el seu cònjuge o parella de fet.

En els supòsits de menor tutelat per l'Administració, l'Administració que tutela el menor ha de presentar certificat de constitució de la tutela.

Complementary Content
${loading}