Novetats
-
12/12/2022 Nou sistema de cotització per a autònoms el 2023
Després de l’aprovació el 26 de juliol de 2022 del Reial Decret Llei 13/2022, s’estableix un nou sistema de cotització per als treballadors per compte propi o autònoms i es millora la protecció per cessament d’activitat.
-
21/07/2020 Accessos amb Cl@ve a serveis de la Seu Electrònica
La Seu Electrònica ofereix accés als serveis en línia a través de Cl@ve, que és una plataforma de verificació d’identitats electròniques per a la identificació i autenticació dels ciutadans. La plataforma de Cl@ve admet diverses possibilitats d’accés: Certificat electrònic qualificat, Cl@ve PIN i Cl@ve permanent.
-
20/11/2023 Modificació servei a SEU. “Com va la meva prestació? (Altres accessos)”
El servei per a representants professionals que permet consultar l’estat de les sol·licituds presentades que es proporcionava a “Com va la meva prestació? (Altres accessos)” ara està disponible a EMPRESES – Prestacions amb el nom de “Consulta l’estat de les sol·licituds gestionades per representació”.
-
20/11/2023 Patrimoni de la Seguretat Social. Pròrroga de cessió d’ús d’un immoble a Lugo.
La Tresoreria General de la Seguretat Social té previst l’inici d’expedient de pròrroga de cessió d’ús de l’immoble patrimonial situat al carrer del Carril dos Loureiros, 17, de Lugo a favor de l’Asociación Española Contra el Cáncer.
-
06/11/2023 Ordre ISM/835/2023, de 20 de juliol. Situació assimilada a l’alta de treballadors desplaçats
Es troba disponible a Informació Útil / Internacional, informació sobre l’entrada en vigor de l’Ordre ISM/835/2023, de 20 de juliol, per la qual es regula la situació assimilada a la d’alta en el sistema de la Seguretat Social de les persones treballadores desplaçades a l’estranger al servei d’empreses que exerceixen les seves activitats en territori espanyol.
-
03/11/2023 Projeccions de la Despesa Pública en Pensions a Espanya
Publicació de l’informe "Projeccions de la Despesa Pública en Pensions a Espanya", en compliment a la fita 410 del Component 30 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
-
Disponible a la Seu un nou servei que posa a disposició dels treballadors per compte aliè agraris en períodes d’inactivitat, com a subjectes obligats al pagament, la possibilitat de consultar els rebuts de liquidació mensuals en què es detalla la informació relativa a les quotes de Seguretat Social.
-
02/11/2023 Nou servei: Consulta de rebuts emesos de Convenis Especials - Empreses
Disponible a la Seu un nou servei que posa a disposició dels responsables del pagament de les quotes de convenis especials que siguin persones jurídiques o, si escau, els seus apoderats persones jurídiques, la possibilitat de consultar els rebuts de liquidació mensuals en els quals es detalla la informació relativa a les quotes de la Seguretat Social.
-
24/10/2023 Memòries 2022. INSS, ISM, SJASS i TGSS
Disponibles els informes estadístics corresponents al 2022 de l’INSS, ISM, SJASS i TGSS.
-
13/10/2023 Nou servei: Resposta al manament d’embargament dirigit a persona o entitat pagadora
Aquest servei permet donar resposta a la notificació i manament d’embargament dirigit a les persones o entitats pagadores, rectificar la resposta prèviament comunicada sobre l’actuació d’embargament practicada per tals persones o entitats pagadores, en compliment de l’esmentat manament, així com consultar les respostes formulades, descarregar la notificació rebuda i els justificants corresponents a les respostes facilitades.
-
12/09/2023 Nou servei: Consulta de rebuts emesos de Convenis Especials
Aquest servei posa a disposició dels responsables del pagament de les quotes de convenis especials que siguin persones físiques o, si escau, els seus apoderats, la possibilitat de consultar els rebuts de liquidació mensuals en els quals es detalla la informació relativa a les quotes de la Seguretat Social.
-
04/08/2023 Nou servei: Consulta de certificats d’estar al corrent amb la Seguretat Social i informes de deute
Aquest servei permet la consulta dels certificats d’estar al corrent i informes emesos sobre una persona física o jurídica.
-
03/08/2023 Nou servei: Certificats d’estar al corrent amb la Seguretat Social i informes de deute
Aquest servei permet obtenir un certificat d’estar o no al corrent amb la Seguretat Social, així com, en el cas de no trobar-se al corrent, els informes que reflecteixen d’una banda l’import total del deute i per un altre la relació dels documents de deute que impedeixen de considerar-lo al corrent amb la Seguretat Social.
-
26/07/2023 Patrimoni de la Seguretat Social. Arrendament d’immobles
Arrendament per Concurs Públic núm. 2023/01, d’un local patrimonial situat a la plaça dels Padres Dominicos, 9-14, de Palència, amb una superfície construïda sobre rasant de 1.521,83 m2 i un garatge sota rasant de 98,54 m2.
-
Es comunica que funcionaris del Cos Superior d’Actuaris, Estadístics i Economistes de l’Administració de la Seguretat Social faran una sessió informativa sobre les funcions d’aquest Cos dijous 29 de juny a les 16.30 hores via Teams.
-
25/07/2023 Modificació de registre CL@VE. Renovació als 5 anys del registre amb nivell alt o avançat
Si es va registrar al sistema Cl@ve de manera presencial en una oficina ara fa més de 5 anys o ho va fer de manera telemàtica amb certificat digital, no es podrà emetre ni renovar automàticament el certificat de Cl@ve Firma, i per tant no el podrà utilitzar en processos de signatura electrònica mentre no en renovi el registre. Per fer-ho, ha de tornar a personar-se en qualsevol de les oficines de registre Cl@ve, o bé accedir amb el DNI electrònic (no és vàlid cap altre certificat electrònic) al servei Renovar el registre de nivell alt de Cl@ve Firma amb DNI electrònic.
-
25/07/2023 Espanya ha signat l’Acord Marc sobre Teletreball
L’objecte de l’acord és elaborar un marc general a escala europea per a les condicions laborals dels teletreballadors i compaginar les necessitats de flexibilitat i seguretat comunes als empresaris i als treballadors. L’acord atorga a aquests últims la mateixa protecció global que als treballadors que exerceixen les activitats als locals de l’empresa.
-
20/06/2023 Ordre ISM/474/2023, de 4 de maig, per la qual es regula el funcionament del Registre electrònic
Es troba disponible a la Seu, a l’apartat Normativa i Legislació > Normativa relativa al Registre Electrònic, l’Ordre ISM/474/2023, de 4 de maig, per la qual es regula el funcionament del Registre electrònic de les entitats gestores i serveis comuns de la Seguretat Social adscrits a la SESSP que té efectes des del 13 de maig de 2021.
-
15/06/2023 Nou servei: Certificats festes taurines. Alta/Substitucions
Aquest servei permet sol·licitar l’emissió, per Registre electrònic, del certificat del festa taurina, necessari per a la celebració de l’espectacle, tot adjuntant la documentació preceptiva. També permet presentar les substitucions que es puguin produir en els professionals taurins que participin en l’espectacle.
-
15/06/2023 Nou servei: Empresari Col·lectiu. Identificació d’Empresa. Assignació de CCC inicial
Aquest servei permet sol·licitar la identificació de l’empresa i comunicar les persones que hi estan vinculades, així com la creació del codi de compte de cotització inicial.
-
15/06/2023 Ja està disponible el certificat de retencions de l’IRPF de l’exercici 2022
Posem a disposició dels qui hagin percebut alguna prestació subjecta a l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) el certificat de retencions de l’exercici 2022. El podeu baixar des de l'enllaç “Certificat d’IRPF” després d'entrar a La teva Seguretat Social. Aquest certificat estarà disponible per baixar-lo durant tot l’exercici.
-
15/06/2023 Nou servei: Empresari Col·lectiu. Assignació de Codi Compte de Cotització.
A través d’aquest servei es podran sol·licitar tant els codis de compte de cotització inicials com els secundaris.
-
15/06/2023 Jornades informatives de Seguretat Social a Ourense
Els dies 8 i 9 de maig de 2023 se celebraran, a Ourense, les Jornades informatives hispanoalemanyes de Seguretat Social, en què experts dels organismes informaran sobre matèries d'interès per als qui hagin treballat a Alemanya.
-
25/05/2023 Nou servei a la Seu: Dret preconcursal. Comunicació de la proposta de pla de reestructuració
A través d’aquest servei es comunica, per Registre electrònic, a la Tresoreria General la proposta de pla de reestructuració i documentació en fase preconcursal, d’acord amb el que es disposa al vigent Text Refós de la Llei Concursal
-
18/04/2023 Nou servei per exercir drets en matèria de protecció de dades personals
Aquest servei permet exercir els drets en matèria de protecció de dades personals reconeguts al Reglament (UE) 2016/679, relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels drets digitals.
-
Aquest servei permet sol·licitar de manera telemàtica el recàrrec de les prestacions econòmiques derivades d’accident de treball o malaltia professional, per manca de mesures de seguretat i salut laboral. També facilita la presentació d’al·legacions als beneficiaris de prestacions i empreses afectades.
-
Disponible a la Seu electrònica un nou servei a través del qual el deutor pot comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social, en el termini de 72 hores establert per l’art. 691 bis del Text Refós de la Llei Concursal, la presentació de la sol·licitud d’obertura de procediment especial de continuació sobre el qual consti la seva condició de creditora.
-
13/02/2023 Resolució de 2 de febrer de 2023, relativa al Registre Electrònic de la Seguretat Social
Es troba disponible a Normativa i Legislació > Normativa relativa al Registre Electrònic, la Resolució de 2 de febrer de 2023, de la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social, per la qual es modifiquen els procediments administratius susceptibles de tramitació a través del registre electrònic de la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social, que esdevindrà efectiva en el termini de set dies hàbils.
-
23/01/2023 Calendari Laboral 2023
Disponible el calendari laboral 2023 amb les festes nacionals, autonòmiques i locals de totes aquelles localitats on hi ha oficines de la Seguretat Social.
-
23/01/2023 Noves places Seguretat Social
El Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha habilitat un microsite amb tota la informació sobre les oposicions convocades per treballar a la Seguretat Social, en la convocatòria més àmplia en molt temps amb més de 1.000 places ofertes.
-
23/01/2023 Pressupostos de la Seguretat Social 2023
Està disponible, a la pàgina web, la informació relativa al Pressupost de la Seguretat Social 2023.
-
27/12/2022 Reubicació de les estadístiques de l’Ingrés Mínim Vital
Per donar més visibilitat a les dades estadístiques de l’Ingrés Mínim Vital i facilitar-hi l’accés, s’ha modificat la ubicació d’aquest bloc d’estadístiques.
-
27/10/2022 Nou accés a la Sol·licitud de Jubilació per a Representants
S’ha habilitat l’accés a la Sol·licitud de Jubilació per a representants a través del Portal “La teva Seguretat Social”. Aquest servei permet als representants no apoderats (qualsevol representant no inscrit en el Registre d’Apoderaments) presentar sol·licituds de jubilació en nom d’altri, prèvia autorització per part dels representats mitjançant un enllaç que rebran a través d’un SMS al telèfon mòbil. Per utilitzar aquest servei, és necessari que el representant disposi de Certificat Digital o Cl@ve permanent i que el representat tingui el telèfon mòbil registrat a les bases de dades de la Seguretat Social.
-
11/10/2022 Projecte de Pressupostos de la Seguretat Social 2023
Està disponible, a la pàgina web, la informació relativa al Projecte de Pressupostos de la Seguretat Social 2023.
-
06/10/2022 Resolució de 21 de setembre de 2022, relativa al Registre electrònic de la Seguretat Social
Es troba disponible a Normativa i Legislació > Normativa relativa al Registre Electrònic, la Resolució de 21 de setembre de 2022, de la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social, per la qual es modifiquen els procediments administratius susceptibles de tramitació a través del registre electrònic de la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social, que esdevindrà efectiva en el termini de set dies hàbils.
-
06/10/2022 Nou servei per sol·licitar manifestació disconformitat alta mèdica INSS
Aquest servei, dirigit a les persones que han rebut la resolució de l’INSS que declara l’extinció de la incapacitat temporal per alta mèdica una vegada esgotat el termini de durada de 365 dies, permet manifestar la seva disconformitat, en el termini màxim dels 4 dies naturals següents a la recepció de la resolució.
-
07/09/2022 Nova publicació estadística sobre evolució d’altes inicials de jubilació per modalitats
Amb data 31-8-2022 s’ha publicat un nou informe estadístic, d’actualització mensual, que recull l’evolució de les altes.
-
16/08/2022 Nou servei de sol·licitud de revisió mèdica de la pròrroga d’incapacitat temporal per millora
Mitjançant aquest nou servei es podrà sol·licitar una revisió de la situació d’incapacitat temporal en aquells supòsits en els quals l’INSS hagi emès una resolució de pròrroga de la incapacitat temporal i el treballador consideri que ha recuperat la seva capacitat laboral abans de la data prevista de revisió.
-
Mitjançant aquest nou servei, es podrà sol·licitar el reintegrament de prestació per incapacitat temporal abonada en règim de pagament delegat i no deduïda als butlletins de cotització.
-
26/07/2022 Nou Portal de la Dada
La Seguretat Social posa a disposició d’institucions acadèmiques i investigadors un espai en el qual sol·licitar l’accés a fonts d’informació de la Seguretat Social, així com a estudis i informes realitzats a partir dels mateixos.
-
26/07/2022 Servei Estadístic EEPP
Està disponible, a la pàgina web, la informació relativa al Servei Estadístic d’EEPP de 2021.
-
26/07/2022 Importass. Informació completa i tràmits més senzills per als treballadors autònoms.
La Tresoreria General de la Seguretat Social integra al seu Portal tots els serveis relacionats amb treball autònom amb un nou disseny més intuïtiu, utilitzant un llenguatge fàcil, acompanyant i guiant el treballador en tots els passos del procés.
-
26/07/2022 Noves estadístiques d'afiliació a la Seguretat Social
Amb l’objectiu de facilitar l’accés a la informació estadística de Seguretat Social, s’han redissenyat les publicacions de l’afiliació mitjana i de final de mes
-
Aquest servei té com a objecte recollir informació relativa als ingressos obtinguts pels autònoms a l’exercici anterior. Aquesta informació serà vàlida per revisar el manteniment del dret a continuar percebent la prestació el present any.
-
10/12/2021 Nous serveis d’Assistència Sanitària en Seu Electrònica
Mitjançant el servei de Dret d’opció d’Assistència Sanitària es podrà optar al dret a l’assistència sanitària per un títol diferent al ja reconegut. Mitjançant el servei de Farmàcia per a menors amb discapacitat podrà sol·licitar la farmàcia gratuïta per a menors d’edat amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%. Mitjançant el servei Canvi d’un beneficiari d’assistència sanitària d’un titular a un altre podrà realitzar aquest canvi.
-
Ja està disponible a la Seu Electrònica de la Seguretat Social el nou tràmit per sol·licitar mitjançant Registre Electrònic a l’Institut Social de la Marina la Prestació per corresponsabilitat en la cura del lactant (REM) per a les persones pertanyents al Règim Especial de la Seguretat Social dels Treballadors del Mar. També s’han reagrupat els tràmits relacionats amb la prestació d’incapacitat temporal en l’àmbit del Règim Especial del Mar en l’apartat específic de la Seu Electrònica: Gestió de la prestació d’incapacitat temporal (REM).
-
08/11/2021 Nou servei d’Autocàlcul de la Base Reguladora
A través d’aquest nou servei a la Seu Electrònica, es pot fer un càlcul aproximat de la quantia de la base reguladora de la futura pensió de jubilació mitjançant la introducció manual de les bases de cotització.
-
Pots consultar la teva informació actualitzada a l’instant i descarregar-te els informes de vida laboral i bases de cotització de manera segura i senzilla i quan ho necessitis. A més, disposaràs d’avisos personalitzats.
-
31/05/2021 Importass. El nou Portal de la Tresoreria
Ja està disponible Importass, el nou Portal de la Tresoreria, un espai digital adaptat a dispositius mòbils, accessible des del web, la Seu electrònica (SEDESS) i l’app de la Seguretat Social, en el qual s’ofereix informació i serveis de tramitació.