Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Com es realitza la Tresoreria el procediment del càlcul automàtic de pagament electrònic?

Per tal de facilitar l'ingrés de les quotes als seus subjectes responsables, la Tresoreria General de la Seguretat Social, des de l'1 de setembre de 2009, calcula automàticament, a totes les liquidacions que no hagen sol·licitat càrrec en compte o resulten creditores, les quotes corresponents i emet el Rebut de Liquidació de Cotitzacions per al seu ingrés per la modalitat de pagament electrònic.

Amb esta nova funcionalitat es pretén simplificar l'obtenció del document d'ingrés de quotes a la Seguretat Social (butlletí de cotització), reduint a casos puntuals la utilització del model paper de la sèrie TC1, que requereix per a la seua impressió de formularis preimpresos així com d'impressores matricials.

La Tresoreria General de la Seguretat Social, a la recepció del fitxer FAN, calcula automàticament, les quotes corresponents, a partir de les  dades presentades en la relació nominal de treballadors (TC2) i les existents per al Codi de Compte de Cotització al Fitxer General d'Afiliació.

En el cas que el document de cotització continga errors o falta de dades que impedisquen la tramitació de la modalita de pagament, estos es comunicaran a l'usuari en el corresponent justificant tècnic associat al missatge d'entrada, havent d'enviar un nou TC2 amb les dades correctes. De no presentar-se un nou TC2 correcte que substituïsca l'anterior, el pagament de les quotes relatives als documents que no s'hagen acceptat a càlcul automàtic de pagament electrònic per contindre errors que impedeixen la seua tramitació, haurà de fer-se efectiu en les oficines recaptadores dins del termini reglamentari d'ingrés, mitjançant la utilització dels documents de cotització de la sèrie TC1.

A més del justificant tècnic amb el resultat de les validacions del TC2, es remetrà un justificant provisional amb els càlculs realitzats. Si hi haguera diferències entre l'import calculat per la Tresoreria General de la Seguretat Social i el consignat per l'usuari en els totalitzadors del fitxer FAN, s'informarà d'aquestes en el corresponent justificant tècnic i l'usuari haurà de realitzar una nova presentació del TC2 amb les dades correctes.

Si no es rep este nou document correcte, s'emetrà en els terminis establerts el Rebut de Liquidació de Cotitzacions per l'import calculat per la Tresoreria General de la Seguretat Social. Este Rebut de Liquidació de Cotitzacions podrà fer-se efectiu no solament en la finestreta de l'Entitat Financera, també a través d'altres canals de pagament com caixers automàtics, banca telefònica, banca per Internet (segons la disponibilitat de les Entitats Financeres).

Amb posterioritat a l'emissió del Rebut de Liquidació de Cotitzacions, el document quedarà bloquejat sense que es puga substituir.  Per este motiu, s'aconsella els usuaris que avancen la presentació dels documents de cotització, de tal manera que disposen de temps suficient per comprovar els errors i corregir els documents presentats abans que es generen els Rebuts de Liquidació de Cotitzacions.

Per a més informació sobre l'enviament anticipat dels "rebuts de liquidació de cotitzacions" consulte el "Manual d'usuari de transaccions de pagament electrònic", disponible en l'àrea "Documentació" en l'apartat "Sistema RED" de la pàgina web de la Seguretat Social.

Els "rebuts de liquidació de cotitzacions" es remeten de la mateixa manera que els justificants tècnics i s'imprimeixen a través de la WinSuite32. Per a això, se selecciona en el menú principal de la WinSuite32 l'opció "Impressió" i a continuació "Cotització".
En la pantalla d'impressió de cotització se selecciona l'opció de rebuts de liquidació i es polsa el botó "Següent".

  Pantalla de la impressió TC2, TC1 i enviaments. Apareixen marcades l'opció -Rebuts de liquidació i el botó següent.

Apareixerà en la part superior de la pantalla una relació de tots els fitxers per als quals s'ha emés el "rebut de liquidació de cotitzacions". Seleccionant un fitxer s'accedeix als documents de cotització que conté.

Per a la impressió del rebut se selecciona el document de cotització, el tipus de rebut com "pagament electrònic" i es polsa el botó "Veure/Imprimir".

Rebuts de liquidació En aquesta pantalla apareixen 2 finestres, una amb les dades del fitxer que es remet i altra amb les dades de CCC de l'empresa. L'opció -pagament electrònic- apareix seleccionada a la dreta.

El "rebut de liquidació de cotitzacions" conté tota la informació econòmica referida a la cotització, així com les dades de capçalera per al pagament electrònic, que permet realitzar l'ingrés en les entitats financeres mitjançant diferents canals (caixers automàtics, banca telefònica o banca a través d'Internet)

IMPORTANT: La capçalera ha de ser digitada correctament perquè el pagament de les cotitzacions siga efectiu.

Exemple del rebut de liquidació de cotitzacions que inclou les dades relatives al període, concepte i import, entre d'altres.

Complementary Content
${loading}