Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Passos per a la incorporació

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

1. Sol·licitud del Certificat Digital

En primer lloc, cal sol·licitar un Certificat Digital que garantisca la seguretat en les comunicacions.

Els Certificats Digitals que es poden utilitzar en l'àmbit de RED  Directe són:

    • DNI electrònic:

      El DNI electrònic s'ha de sol·licitar de manera presencial en les comissaries de policia habilitades per a l'expedició d'este document.

      Este certificat s'entrega en el moment de l'expedició.
    • Certificat SILCON :

      Este certificat s'ha de sol·licitar de manera presencial en les Administracions de la Seguretat Social o en les Direccions Provincials de la TGSS i l'INSS  (cal consultar la disponibilitat en la Seu Electrònica > Certificats digitals) mitjançant la identificació de l'usuari amb el seu document identificatiu (DNI , NIE o passaport).

      El Certificat  SILCON s'entrega amb una contrasenya en sobre tancat que es pot modificar a través de la pàgina web de la Seguretat Social.

3. Sol·licitud d'assignació de CCCs/NAF

També cal sol·licitar l'assignació a l'autorització dels CCC o NAF que s'hagen de gestionar. Este tràmit es pot fer presencialment en la TGSS o a través d'un servici disponible en Sistema RED En Línia / Gestió d'Autoritzacions.

  • Sol·licitud presencial

    Cal presentar la documentació següent, en funció de si l'autoritzat Red i el NAF o CCC a assignar tenen NIF igual o diferent:

      • Formulari FR104: Per a aquells casos en què l'autoritzat RED i els CCC i/o NAF a assignar o rescindir tenen el mateix NIF. En estos casos no cal l'atorgament de representació a l'autoritzat perquè actue en nom del CCC o NAF, ja que coincidix amb la identitat dels dos. Este formulari només ha d'estar firmat per l'usuari principal de l'autorització, a qui no se sol·licitarà que acredite la representació de l'empresa autoritzada, ja que la va acreditar en el moment de la sol·licitud de l'autorització.
      • Formulari FR103: Per a aquells casos en què l'Autoritzat RED i el NAF a assignar tenen diferent NIF. En estos casos cal representació a l'autoritzat perquè actue en nom de l'afiliat. Haurà d'estar firmat sempre per l'usuari principal de l'autorització, així com per l'afiliat o pel representant.
      • Formulari FR10: Este formulari s'utilitzarà quan l'Autoritzat RED i els CCCs a assignar tinguen diferent NIF. 

    Els tràmits de Sol·licitud d'assignació de CCCs/NAF a una autorització no es poden fer a través del Registre Electrònic (ni de manera individualitzada, ni conjuntament a la sol·licitud d'autorització).

    Tots els formularis a presentar es poden descarregar de manera lliure des de la pàgina web de la Seguretat Social.

  • Sol·licitud telemàtica

    El servici de sol·licitud d'assignació/rescissió de CCC/NAF es troba disponible en Sistema RED En Línia / Gestió d'Autoritzacions. Este servici només pot ser utilitzat per l'usuari principal de l'autorització:

      • En sol·licitar l'assignació d'un CCC o NAF, el sistema comprova si el NIF de l'autorització coincidix amb el NIF del CCC o NAF a assignar i, si coincidix, l'assignarà automàticament.
      • Si no coincidix, l'empresa haurà de confirmar l'assignació a través del servici creat a este efecte a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.

    Per a més informació sobre este servici cal consultar el manual de "Gestió d'Autoritzacions".

  • 4. Concessió de l'autorització

    Una vegada concedida l'autorització, s'envien a l'autoritzat, transcorreguts uns quants dies, les còpies de la resolució d'autorització.

    5. Gestió d'usuaris

    L'usuari principal de l'autorització podrà donar d'alta, baixa o modificar dades a usuaris secundaris a través del servici "Alta/Baixa o Modificació d'Usuaris Secundaris" situat dins l'apartat "Gestió d'Autoritzacions - Gestió d'Usuaris Secundaris" del Sistema RED En Línia.

    No obstant això, i amb caràcter excepcional, el titular de l'autorització podrà presentar el formulari FR102A per a sol·licitar altes, baixes o modificacions d'usuaris secundaris de manera presencial en les Administracions. Igualment, l'usuari secundari podrà sol·licitar la baixa presentant el formulari FR102U presencialment, sempre que existisquen impediments prou justificats per a no poder fer el tràmit citat de manera telemàtica. 

    6. Pràctiques en el Sistema

    Després d'haver obtingut la informació necessària i d'haver-se format sobre este nou servici, l'usuari està preparat per a començar a treballar amb RED Directe. És recomanable que abans de començar a utilitzar-lo en mode real es realitzen una sèrie de proves. Les proves es fan de manera diferent en els àmbits d'Afiliació i Cotització:

    • Afiliació: Hi ha la possibilitat de transmetre informació en mode de pràctiques, és a dir, sense efecte real sobre les bases de dades de la TGSS. És necessari disposar almenys d'un Codi de Compte de Cotització en pràctiques, tal com s'ha comentat en la fase de Sol·licitud de l'Autorització. Sobre este  CCC, l'usuari podrà fer les pràctiques corresponents. Per a això, cal entrar per l'opció de "RED Directe. Afiliació Pràctiques" existent en l'apartat d'"Inscripció i Afiliació En Línia" del menú "Servicis RED de RED Directe".
    • Cotització: No hi ha un apartat "Cotització RED Directe Pràctiques" com en el cas d'Afiliació, però l'usuari pot entrar a confeccionar el TC2 en esborrany i fer totes les proves que considere necessàries, ja que no tindran cap efecte fins que no "Aprove el Rebut de Liquidació de Cotitzacions".

                  En tancar-se el termini de presentació, els documents TC2 en esborrany no tindran cap validesa per a la TGSS.

    En l'àmbit dels informes mèdics d'alta, baixa i confirmació de la baixa, només es treballa en real, per la qual cosa no és possible fer proves.

    Complementary Content
    ${loading}