Comunicació de document d’identitat de beneficiaris d’assistència sanitària
Nou servei en la plataforma per a sol·licituds i tràmits de prestacions sense certificat electrònic ni cl@ve.
Ja té disponible un servei sense certificat mitjançant el qual pot aportar el document d’identitat (DNI o TIE) dels seus beneficiaris per a la seva incorporació a la base de dades d’assistència sanitària de l’INSS.
Pot presentar el document d’identitat del seu beneficiari encara que es tracti d’un menor de 14 anys i cal que el presenti a partir del moment en què n’és obligatòria l’emissió:
- DNI en complir els 14 anys.
- TIE des de l’inici de la residència a Espanya.
Amb aquesta finalitat, pot accedir al servei “Comunicació document d’identificació de beneficiaris en assistència sanitària” a través de la plataforma “Sol·licitud i tràmits de prestacions de la Seguretat Social” i en només dos passos podrà:
- Baixar i omplir el formulari.
- Enviar la sol·licitud.
IMPORTANT: Aquest servei no està previst per sol·licitar el canvi d’un NIE per un DNI. Podràs canviar el NIE per un DNI des del servei “Dades personals” de la teva àrea personal a Importass. Si no tens mitjans d’identificació, és necessària la presentació d’una còpia de les dues cares del DNI/NIE i una autofoto amb el revers del document identificatiu.