Categoria: Informació sobre atenció presencial i telemàtica
> Tema:
La Seguretat Social posa a la seua disposició els canals d’atenció següents en funció del que necessite:
INFORMACIÓ I CONSULTES GENÈRIQUES:
Si el que vol és obtindre informació o formular una consulta genèrica relativa a alguna de les matèries gestionades per la Seguretat Social pot utilitzar la nostra Bústia de Consultes, l’assistent virtual ISSA o bé la pàgina Web de la Seguretat Social, l’APP Seguretat Social o l’App ISM si és treballador del Mar.
També es pot dirigir al Servicio de atención telefónica:
- Si es tracta de consultes en matèria de prestacions (Institut Nacional de la Seguretat Social, INSS): 901 16 65 65 i 915 42 11 76 en horari ininterromput, de 9 a 20 h, de dilluns a divendres, no festius. Informació sobre ingrés mínim vital al número 020.
- Si es tracta de consultes sobre afiliació, cotització o pagament de deutes (Tresoreria General de la Seguretat Social, TGSS): 901 50 20 50 i 91 541 02 91 en horari ininterromput, de 9:00 a 15:00 h, de dilluns a divendres, no festius.
TRÀMITS I CONSULTES PERSONALS:
-
PRESTACIONS SEGURETAT SOCIAL:
Per a la presentació de Sol·licituds i altres tràmits sobre pensions i altres prestacions de la Seguretat Social, té a la seua disposició els Serveis a la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a La teua Seguretat Social (cal disposar de certificat electrònic o Cl@ve permanent).
Per a la resta de comunicacions, disposa del Servei de Presentació d’escrits, sol·licituds i comunicacions al Registre Electrònic, al qual pot accedir mitjançant certificat electrònic o usuari cl@ve.
Si no disposa de certificat o usuari cl@ve, té a la Seu Electrònica diversos serveis disponibles utilitzant un número de mòbil registrat a la Seguretat Social o mitjançant l’aportació del dni i una foto en el moment, en la Plataforma de serveis sense certificat.
Si vosté és treballador de la Mar també pot accedir al servei de Presentació d’escrits, sol·licituds i comunicacions sense necessitat d’identificar-se electrònicament, per presentar sol·licituds o documentació davant de l’ISM, per fer les gestions relatives als treballadors de la mar.
-
AFILIACIÓ, COTITZACIÓ I RECAPTACIÓ I INFORMES:
Si disposa de certificat electrònic o cl@ve, pot obtindre el seu informe de vida laboral o bases de cotització, tramitar les pròpies altes o baixes com a autònom o les de la seua persona empleada de la llar i fer consultes sobre pagaments i deutes amb la Seguretat Social o sobre les dades personals comunicades a la Seguretat Social accedint al Portal de la Tresoreria General de la Seguretat Social, Import@ss.
Si no disposa d’estos mitjans d’identificació, pot accedir-hi via SMS, introduint la clau que li enviarem al telèfon mòbil, si n’ha facilitat el número a la Seguretat Social.
Si no disposa d’estos mitjans d’identificació pot enviar una sol·licitud.
També pot fer estos tràmits i d’altres a través de la Seu electrònica de la Seguretat Social amb els mateixos mitjans d’autenticació.
Si és autoritzat RED, també pot utilitzar el canal electrònic que li oferix l’Accés al Sistema RED.
ATENCIÓ PRESENCIAL
L’atenció al ciutadà a les oficines de la Seguretat Social es pot fer amb cita prèvia.
Cita prèvia per a prestacions i altres gestions: Amb este servei, es pot obtindre i gestionar una cita prèvia per fer tràmits a les oficines obertes per a l’atenció al públic de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) o de l’Institut Social de la Marina (ISM).
OBTENCIÓ DE CERTIFICATS ELECTRÒNICS O CL@VE
Per obtindre una identificació electrònica que li permeta accedir a tots els serveis electrònics de la Seguretat Social pot anar a les Oficines de Registre de certificats electrònics o cl@ve. Trobe l’oficina més propera. Per registrar-se de manera presencial pot sol·licitar una cita i portar el document d’identitat. Li donarem d’alta en el sistema perquè puga operar amb Cl@ve (Mòbil i Permanent) o certificat electrònic de la FNMT.