Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Qüestions sobre situació especial COVID-19

Tema:

  • Represa de terminis

    • 1. Què suposa la represa del còmput dels terminis dels procediments administratius que es van suspendre en la declaració de l’estat d’alarma?
      Categoria: Represa de terminis > Tema:

      El Reial Decret 463/2020, de 14 de març,  pel qual es declara l’estat d’alarma, va establir la suspensió del còmput dels terminis administratius a partir del dia 15 de març. Ara, el Reial Decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l’estat d’alarma, estableix que, amb efectes des de l’1 de juny de 2020, el còmput d’aquests terminis es reprendrà, o es reiniciarà, si així s’hagués previst en una norma amb rang de llei aprovada durant la vigència de l’estat d’alarma i les seves pròrrogues (art. 9). Això suposa que els terminis administratius suspesos el dia 15 de març es continuaran computant a partir del dia 1 de juny, o s’iniciaran novament quan així ho hagués establert una norma amb rang de llei aprovada durant aquest període.

      Així mateix, amb efectes des del 4 de juny de 2020, s’alçarà la suspensió dels terminis de prescripció i caducitat de drets i accions en l’àmbit administratiu. (art. 10)

      Accions disponibles
    • 2. Quins terminis es veuen afectats en l’àmbit de la Tresoreria General de la Seguretat Social per aquesta reanudació?
      Categoria: Represa de terminis > Tema:

      Els termes i terminis en l’àmbit dels procediments de gestió recaptadora es reprenen en data  1 de juny  en  l’àmbit administratiu, i  des del  4  de juny,  també en l’ordre  processal amb rellevància en els procediments concursals dels quals la TGSS és part.

      Es  reprèn, per tant, l’emissió dels actes administratius següents:

      • Reclamacions de deute
      • Providències de constrenyiment
      • Diligències d’embargament
      • Qualsevol altre tràmit recaptador, tant en via voluntària com executiva.

      Així mateix, es reprenen o inicien tots els terminis relatius a les notificacions dels actes administratius, tant telemàtiques, com postals.

      Així mateix, es reprenen o s’inicia el còmput dels terminis per efectuar al·legacions, aportar documentació o interposar recursos administratius, i també judicials (aquests a partir del dia 4).

      Accions disponibles
    • 3. És necessari sol·licitar la reanudació dels terminis o s’aplicarà automàticament?
      Categoria: Represa de terminis > Tema:

      No és necessari presentar cap sol·licitud, ja que la reanudació dels terminis s’aplica automàticament d’acord amb el Reial Decret 537/2020, de 22 de maig.

      Accions disponibles
      • Informació sobre atenció presencial i telemàtica

        • 1. Què puc fer si he de fer alguna gestió amb la Seguretat Social?
          Categoria: Informació sobre atenció presencial i telemàtica > Tema:

          La Seguretat Social posa a la seva disposició els canals d’atenció següents en funció del que necessiti:

          INFORMACIÓ I CONSULTES GENÈRIQUES:

          Si el que vol és obtenir informació o formular una consulta genèrica relativa a alguna de les matèries gestionades per la Seguretat Social, pot utilitzar la nostra Bústia de Consultes, l’assistent virtual ISSA o bé la pàgina Web de la Seguretat Social, l’APP Seguretat Social o l’App ISM si és treballador del Mar.

          També es pot dirigir al Servicio de atención telefónica:

          • Si es tracta de consultes en matèria de prestacions (Institut Nacional de la Seguretat Social, INSS): 901 16 65 65 i 915 42 11 76 en horari ininterromput, de 9 a 20 h, de dilluns a divendres, no festius. Informació sobre ingrés mínim vital al número 900 20 22 22.
          • Si es tracta de consultes sobre afiliació, cotització o pagament de deutes (Tresoreria General de la Seguretat Social, TGSS): 901 50 20 50 i 91 541 02 91 en horari ininterromput, de 8:30 a 18:30 h, de dilluns a divendres, no festius.

          TRÀMITS I CONSULTES PERSONALS:

          • PRESTACIONS SEGURETAT SOCIAL:

          Per a la presentació de Sol·licituds i altres tràmits sobre pensions i altres prestacions de la Seguretat Social, té a la seva disposició els Serveis a la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a La teva Seguretat Social (cal disposar de certificat electrònic o Cl@ve permanent).

          Per a la resta de comunicacions, disposa del Servei de Presentació d’escrits, sol·licituds i comunicacions al Registre Electrònic, al qual pot accedir mitjançant certificat electrònic o usuari cl@ve.

          Si no disposa de certificat o usuari cl@ve, té a la Seu Electrònica diversos serveis disponibles utilitzant un número de mòbil registrat a la Seguretat Social o mitjançant l’aportació del DNI i una foto en el moment, en la Plataforma de serveis sense certificat.

          Si vostè és treballador del Mar, també pot accedir al servei de Presentació d’escrits, sol·licituds i comunicacions sense necessitat d’identificar-se electrònicament, per presentar sol·licituds o documentació davant de l’ISM, per fer les gestions relatives als treballadors del mar.

          • AFILIACIÓ, COTITZACIÓ I RECAPTACIÓ I INFORMES:

          Si disposa de certificat electrònic o cl@ve, pot obtenir el seu informe de vida laboral o bases de cotització, tramitar les pròpies altes o baixes com a autònom o les de la seva persona empleada de la llar i fer consultes sobre pagaments i deutes amb la Seguretat Social o sobre les dades personals comunicades a la Seguretat Social accedint al Portal de la Tresoreria General de la Seguretat Social, Import@ss.

          Si no disposa d’aquests mitjans d’identificació, pot accedir-hi via SMS, introduint la clau que li enviarem al telèfon mòbil, si n’ha facilitat el número a la Seguretat Social.

          Si no disposa d’aquests mitjans d’identificació, pot enviar una sol·licitud.

          També pot fer aquests tràmits i d’altres a través de la Seu electrònica de la Seguretat Social amb els mateixos mitjans d’autenticació.

          Si és autoritzat RED, també pot utilitzar el canal electrònic que li ofereix l’Accés al Sistema RED.


          ATENCIÓ PRESENCIAL

          L’atenció al ciutadà a les oficines de la Seguretat Social es pot fer amb cita prèvia.

          Cita prèvia per a prestacions i altres gestions: Amb aquest servei, es pot obtenir i gestionar una cita prèvia per fer tràmits a les oficines obertes per a l’atenció al públic de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) o de l’Institut Social de la Marina (ISM).


          OBTENCIÓ DE CERTIFICATS ELECTRÒNICS O CL@VE

          Per obtenir una identificació electrònica que li permeti accedir a tots els serveis electrònics de la Seguretat Social pot anar a les Oficines d’Inscripcions de certificats electrònics o cl@ve. Trobi l’oficina més propera. Per registrar-se de forma presencial ha de sol·licitar una cita i portar el document d’identitat. El donarem d’alta en el sistema perquè pugui operar amb Cl@ve (PIN i Permanent) o certificat electrònic de la FNMT.

          Accions disponibles
        • 2. Si no tinc certificat digital ni usuari clau, un familiar que sí que en té podria sol·licitar o fer algun tràmit a l’Institut Nacional de la Seguretat Social o a l’Institut Social de la Marina, en nom meu?
          Categoria: Informació sobre atenció presencial i telemàtica > Tema:

          Pot utilitzar els nostres serveis electrònics mitjançant la representació d’un familiar o persona propera o d’un professional que sí que disposi de certificat digital o d’usuari Cl@ve. Per això, juntament amb la sol·licitud, ha d’incloure el model normalitzat de representació signat que trobarà a la documentació adjunta del servei electrònic corresponent.

          Accions disponibles
        • 3. Com puc obtenir informació sobre el meu Número de Seguretat Social (NUSS) o, si s’escau, si no en disposo, per accedir als serveis electrònics que el requereixen?
          Categoria: Informació sobre atenció presencial i telemàtica > Tema:

          Si necessiteu conèixer el vostre Número de Seguretat Social (NUSS), accediu al servei "Duplicat de document d’afiliació". Aquest servei us informa, si s’escau, si no en disposeu.
          Els serveis electrònics de la Seguretat Social que permeten l’accés amb autenticació per SMS, fonamentalment per a l’obtenció d’informes, requerien fins ara la introducció de la informació relativa al Número de Seguretat Social. Per facilitar a l’usuari l’ús dels serveis electrònics, s’ha eliminat el requisit d’informar d’aquesta dada, i es manté la verificació de la identitat amb informació senzilla, DNI o NIE i data de naixement, a més de la introducció d’un codi enviat al mòbil que hàgiu proporcionat a la Seguretat Social.

          Accions disponibles
Complementary Content
${loading}