Categoria:
> Tema:
L'empresa està obligada a exposar, en un lloc destacat del centre de treball, a disposició dels treballadors, dins el mes següent al qual correspongui l'ingrés de les quotes, l'exemplar del document de cotització o una còpia autoritzada, i el seu incompliment constituirà una infracció en matèria de Seguretat Social, sancionable econòmicament.
Si no es du a terme, els treballadors podran acudir davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social per fer la denúncia del fet corresponent.
Respecte de les sol·licituds d'informació sobre el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social per part de les empreses que es puguin rebre a les Unitats de la Tresoreria General de la Seguretat Social, únicament es podran atendre si el sol·licitant és l'empresari mateix o una persona que acrediti prou poder per fer la sol·licitud esmentada, ja que es tracta d'informació de caràcter personal protegida amb la confidencialitat exigida en la normativa. Només els representants legals dels treballadors de l'empresa (delegats de personal i comitès d'empresa) estaran capacitats per sol·licitar aquesta informació.
Pel que fa als treballadors, tindran dret a sol·licitar de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) un informe de les seves bases de cotització.
La sol·licitud es pot fer a través de la Seu Electrònica mitjançant les vies següents:
- Servei "Informe de bases de cotització" via SMS. Emplenant el formulari previst a aquest efecte, cal que les dades d'autenticació coincideixin exactament amb les registrades en la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Rebrà un codi per la mateixa via i podrà obtenir, imprimir i/o consultar les bases de cotització corresponents als períodes de liquidació en què ha figurat d'alta, en un exercici determinat, en els diferents règims que formen el Sistema de la Seguretat Social.
- Servei "Informe de bases de cotització" sense certificat digital. S'enviarà l'informe esmentat al domicili que figuri a la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Si heu canviat de domicili, ho heu de notificar abans a l'Administració de la Seguretat Social més propera, i si disposeu de certificat digital, ho podreu fer a través del servei de sol·licitud de canvi de domicili.
- Si disposeu de certificat digital, també el podeu obtenir directament des del vostre ordinador. Si no en teniu, l'esmentada pàgina ofereix informació sobre com obtenir-lo.