Els centres sanitaris col·laboradors hauran de presentar la documentació següent:
- L’escriptura de constitució o modificació, si escau, inscrita en el Registre Mercantil, quan este requisit siga exigible conforme a la legislació mercantil que li siga aplicable. Si no ho és, s’ha d’acompanyar de l’escriptura o del document de constitució, els estatuts o l’acte fundacional, en el qual consten les normes per les quals se’n regula l’activitat, inscrit, si escau, en el corresponent Registre oficial.
- Document Nacional d’Identitat (DNI), o document que el substituïsca, dels empresaris, persones físiques i, si escau, del seu representant legal.
- En el supòsit que el centre sanitari actue per mitjà d’apoderat, poder bastant a l’efecte i fotocòpia degudament legalitzada del seu DNI o del document que el substituïsca. El poder ha de figurar inscrit al Registre Mercantil, excepte si es tracta d’un poder per a acte concret.
- Document acreditatiu del Codi d’Identificació Fiscal (CIF), el DNI o document que el substituïsca de les persones facultades per licitar i/o formalitzar contractes amb les Administracions Públiques, així com el document d’empoderament o d’atorgament de facultats per a estes actes.
- Memòria descriptiva del centre on es detalle la funció i el grau de cobertura assistencial que ofereix i equipament material de què disposa.
- Aportació, mitjançant suport informàtic, de les bases de dades amb els mitjans privats propis o concertats que s’ofereixen per a la col·laboració.
- Relació nominal, en vigor, del personal que presta la seua activitat al centre.
- Còpia del títol oficial de cadascun dels professionals sanitaris que faça referència a la seua especialitat.
- Autorització administrativa, en vigor, d’obertura i funcionament del centre, expedida per la Conselleria de Sanitat de la Comunitat Autònoma corresponent o autorització o habilitació per prestar assistència sanitària a Espanya.
- Certificat, en vigor, d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, expedit per l’òrgan competent.
- Acreditació de la solvència econòmica o professional.
- Certificat d’estar donat d’alta al cens d’Impost d’Activitats Econòmiques o, en el seu defecte, l’últim rebut de pagament d’este impost.
Si qui sol·licita la col·laboració és un professional sanitari inclòs en el RETA, ha d’aportar:
- El document on conste la relació contractual que el vincula amb el centre on presta els serveis. Si l’esmentat professional estiguera inclòs en una mutualitat de previsió social alternativa al RETA, ha d’aportar, a més, un certificat que hi acredite l’alta.
- Sol·licitud en la qual conste el nom, els cognoms, l’IPF i l’especialitat que s’exercirà.
- Còpia del títol oficial de l’especialitat.
- Certificat, en vigor, d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, expedit per l’òrgan competent.
- Acreditació de la solvència econòmica o professional.
- Certificat d’estar donat d’alta al cens d’Impost d’Activitats Econòmiques o, en el seu defecte, l’últim rebut de pagament d’este impost.
- Aportació, mitjançant suport informàtic, de les bases de dades amb els mitjans privats propis o concertats que s’ofereixen per a la col·laboració.
A més de la documentació anterior, tant els centres com els professionals sanitaris han d’aportar les declaracions responsables següents:
- Declaració responsable sobre la confidencialitat de dades mèdiques.
- Declaració responsable sobre els mitjans per a l’assistència.
Per mantindre l’autorització concedida al centre o professional col·laborador serà condició indispensable actualitzar la documentació exigida sempre que siga necessari i, en tot cas, anualment.