Els centres sanitaris col·laboradors hauran de presentar la documentació següent:
- L’escriptura de constitució o modificació, si escau, inscrita en el Registre Mercantil, quan aquest requisit sigui exigible conforme a la legislació mercantil que li sigui aplicable. Si no ho és, s’ha d’acompanyar de l’escriptura o del document de constitució, els estatuts o l’acte fundacional, en el qual constin les normes per les quals se’n regula l’activitat, inscrit, si escau, en el corresponent Registre oficial.
- Document Nacional d’Identitat (DNI), o document que el substitueixi, dels empresaris, persones físiques i, si escau, del seu representant legal.
- En el supòsit que el centre sanitari actuï per mitjà d’apoderat, poder bastant a l’efecte i fotocòpia degudament legalitzada del seu DNI o del document que el substitueixi. El poder ha de figurar inscrit al Registre Mercantil, excepte si es tracta d’un poder per a acte concret.
- Document acreditatiu del Codi d’Identificació Fiscal (CIF), el DNI o document que el substitueixi de les persones facultades per licitar i/o formalitzar contractes amb les Administracions Públiques, així com el document d’empoderament o d’atorgament de facultats per a aquests actes.
- Memòria descriptiva del centre on es detalli la funció i el grau de cobertura assistencial que ofereix i equipament material de què disposa.
- Aportació, mitjançant suport informàtic, de les bases de dades amb els mitjans privats propis o concertats que s’ofereixen per a la col·laboració.
- Relació nominal, en vigor, del personal que presta la seva activitat al centre.
- Còpia del títol oficial de cadascun dels professionals sanitaris que faci referència a la seva especialitat.
- Autorització administrativa, en vigor, d’obertura i funcionament del centre, expedida per la Conselleria de Sanitat de la Comunitat Autònoma corresponent o autorització o habilitació per prestar assistència sanitària a Espanya.
- Certificat, en vigor, d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, expedit per l’òrgan competent.
- Acreditació de la solvència econòmica o professional.
- Certificat d’estar donat d’alta al cens d’Impost d’Activitats Econòmiques o, en el seu defecte, l’últim rebut de pagament d’aquest impost.
Si qui sol·licita la col·laboració és un professional sanitari inclòs en el RETA, ha d’aportar:
- El document on consti la relació contractual que el vincula amb el centre on presta els serveis. Si l’esmentat professional estigués inclòs en una mutualitat de previsió social alternativa al RETA, ha d’aportar, a més, un certificat que hi acrediti l’alta.
- Sol·licitud en la qual consti el nom, els cognoms, l’IPF i l’especialitat que s’exercirà.
- Còpia del títol oficial de l’especialitat.
- Certificat, en vigor, d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, expedit per l’òrgan competent.
- Acreditació de la solvència econòmica o professional.
- Certificat d’estar donat d’alta al cens d’Impost d’Activitats Econòmiques o, en el seu defecte, l’últim rebut de pagament d’aquest impost.
- Aportació, mitjançant suport informàtic, de les bases de dades amb els mitjans privats propis o concertats que s’ofereixen per a la col·laboració.
A més de la documentació anterior, tant els centres com els professionals sanitaris han d’aportar les declaracions responsables següents:
- Declaració responsable sobre la confidencialitat de dades mèdiques.
- Declaració responsable sobre els mitjans per a l’assistència.
Per mantenir l’autorització concedida al centre o professional col·laborador serà condició indispensable actualitzar la documentació exigida sempre que sigui necessari i, en tot cas, anualment.