Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Ayuda económica familiar complementaria

Garanteix uns ingressos mínims mensuals a la unitat familiar afectada que es trobe en una situació de necessitat i la consegüent falta de la possibilitat de generar recursos econòmics.

L’ajuda té caràcter complementari i és compatible amb tot tipus d’ingressos, sempre que no superen els nivells establits legalment.

Requisits

La quantia dels ingressos mensuals de la Unitat Familiar ha de ser inferior als mínims que estableix el barem de l’Ordre ISM/741/2022, de 22 de juliol, per la qual s’actualitzen les quanties de l’ajuda econòmica familiar complementària i de l’ajuda domiciliària en favor dels afectats per la Síndrome Tòxica, per la qual es determina la quantia de l’ajuda econòmica familiar complementària tenint en compte el nombre de membres de la família i el nombre d’afectats d’esta, aplicat sobre l’IPREM.

Inici

El reconeixement del dret es produeix el primer dia del mes següent al de la presentació de la sol·licitud.

Variació

Es produirà una variació quan hi haja una modificació en les dades econòmiques o familiars.

Extinció

Per desaparició de les circumstàncies que la van motivar.

Documentació

Cal presentar els documents següents:

- El model de sol·licitud corresponent.

La documentació necessària per acreditar la identitat i les circumstàncies determinants del dret.

Tramitació

El procediment per al reconeixement del dret s’iniciarà a instàncies de l’interessat, mitjançant una sol·licitud, enviada a través de:

- La plataforma de serveis Sense Certificat de la nostra Seu Electrònica:

- Carta postal o presencialment a la Direcció Provincial corresponent.

Lloc de tramitació

La tramitació es duu a terme a les Direccions Provincials de l’INSS d’Àvila, Burgos, Cantàbria, Guadalajara, Lleó, Palència, Salamanca, Segòvia, Sòria, Valladolid, Zamora i Madrid. Per a la resta de les províncies, la tramitació es portarà a la Direcció General de Madrid.

Resolució

La competència per resoldre serà del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seua Modalitat No Contributiva, i Altres Prestacions a Curt Termini, i dels responsables de les Oficines Provincials.

Reclamació

S’interposarà davant del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seua Modalitat No Contributiva i Altres Prestacions a Curt Termini, i responsables de les Oficines Provincials.

Més informació

Per obtindre més informació us podeu posar en contacte amb el número 91 568 88 86.

Complementary Content
${loading}